قاتل ستایش: چیزی یادم نمی آید! : پسر نوجوانی که متهم به قتل و آزار و اذیت دختربچه‌ای ...


پسر نوجوانی که متهم به قتل و آزار و اذیت دختربچه‌ای افغان است، برای بار دوم از سوی دادگاه کیفری استان تهران مورد تحقیق قرار گرفت. روزنامه شرق: پسر نوجوانی که متهم به قتل و آزار و اذیت دختربچه‌ای افغان است، برای بار دوم از سوی دادگاه کیفری استان تهران مورد تحقیق قرار گرفت. 

امیرحسین که ١٦ سال دارد، متهم است دو ماه قبل در منطقه ورامین دختربچه‌ای افغان که ستایش نام داشته و 6ساله بوده را به خانه‌اش برده، او را به قتل رسانده و سپس جسدش را با اسید سوزانده است. امیرحسین در طول تحقیقات به قتل ستایش اعتراف کرد و گفت به دلیل اینکه تحت‌تأثیر مشروبات الکلی و قرص بوده، دست به این‌کار زده و دقایقی قبل از این جنایت نیز فیلمی مستهجن در یکی از شبکه‌های اجتماعی دیده ‌و به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گرفته بوده. 

او بعد از قتل ستایش، با ضربات چاقو جسد را داخل وان حمام‌ واحد آپارتمانی‌ای که پدرش به‌تازگی ساخته ‌بود قرار داد و روی او اسید ریخت و آن را سوزاند تا جسد را از بین ببرد. امیرحسین زمانی بازداشت شد که از دوستش برای حمل جسد کمک خواست و پسر نوجوان نیز موضوع را به پدرش خبر داد و درنهایت پلیس در جریان این قتل قرار گرفت. پدر ستایش یک روز قبل از پیداشدن جسد، خبر گم‌شدن او را به مأموران داده و گفته ‌بود دخترش برای خرید بستنی از خانه بیرون رفته‌ و دیگر برنگشته ‌است.

زمانی که مأموران به خانه متهم رفتند، جسد را پیدا و امیرحسین را بازداشت کردند. او به قتل اعتراف کرد و جزئیات را توضیح داد. این نوجوان همچنین حرف‌هایی در مورد زندگی خصوصی‌اش به مددکار و بازپرس پرونده‌اش گفت که وضعیت شخصیت او را بهتر روشن کرد. او توضیح داد که از ١٢سالگی قرص محرک استفاده می‌کرد و مدتی قبل هم مشروب‌خوردن را آغاز کرده ‌است. 

گفته‌های امیرحسین در حالی بود که پزشکی‌قانونی نیز جسد را بررسی کرده و علت تامه مرگ و صدمات وارده بر جسد را توضیح داد و درخصوص تعرض به مقتول نیز پاسخی ارائه داد. با توجه به تکمیل پرونده قتل، پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. این در حالی بود که با توجه به مطرح‌شدن اتهام آزار و اذیت، مطابق قانون، تحقیق و رسیدگی دراین‌باره هم باید توسط دادگاه کیفری استان تهران انجام شود. 

جلسه اول تحقیق درمورد این پرونده روز گذشته برگزار شد. والدین ستایش شکایت و ادعای خود در مورد آزار و اذیت را مطرح کردند اما امیرحسین حاضر به دفاع از خود نشد و گفت در حضور وکیلش صحبت خواهد کرد. روز گذشته دومین جلسه تحقیق برگزار شد. اولیای‌دم یک‌بار دیگر ادعایشان را در برابر وکیل متهم نیز اعلام کردند.

وقتی نوبت امیرحسین، متهم ١٦ساله پرونده شد، او اتهام آزار و اذیت را قبول نکرد. اما به طور دقیق و مشخص نیز آن را رد نکرد و مدعی شد به دلیل اتفاقاتی که افتاده ‌است هیچ‌چیزی به یاد ندارد. او مدعی شد زمان ارتکاب جرم به‌شدت تحت فشار روحی بوده و حالا هیچ‌چیزی به یاد ندارد. 

پیش از این دادستان ورامین نیز اعلام کرده انگیزه متهم از ارتکاب قتل، عمل منافی عفت بوده ‌است اما در مورد اینکه آزار و اذیت صورت گرفته است یا نه توضیحی ارائه نکرده‌ بود.  با پایان این جلسه تحقیق، ادامه رسیدگی به جلسه بعد موکول شد.


ویدیو : قاتل ستایش: چیزی یادم نمی آید!