قاتلی که در سال گذشته به تنهایی 19 کرمانشاهی را به قتل رسانده، همچنان فراری است! :



قاتلی که هم‌چنان متواری است!

براساس آمار و شواهد به دست آمده این قاتل فراری در سال گذشته به تنهایی 19 کرمانشاهی را به قتل رسانده و می‌توان گفت شهرتش در این زمینه از خفاش شب نیز بیشتر است!

در تمامی موارد قتل‌های رخ داده هیچ اثر انگشتی از خود به جا نگذاشته و هم‌چنان متواری است، به‌طوری‌که رد این قاتل حرفه‌ای با توجه به یکسان بودن شیوه قتلش در شهرهای دیگر نیز مشاهده شده است.

 

تنهایی , فراری , فراری از قصر

 

 این قاتل بین‌المللی به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وارد خانه طعمه‌های خود شده و در عین خونسردی و آرامش، آنان را به قتل می‌رساند.

این قاتل بی‌رحم به مرد و زن و پیر و جوان رحم نکرده و هر طعمه‌ای که بر سر راهش قرار گیرد را به قتل می‌رساند.

در بررسی‌های انجام شده هیچ شکستگی بر روی قفل درب منازل مقتولین مشاهده نشده و مشخص شده که افراد با سهل‌انگاری خود، قاتل را به خانه راه داده‌اند!

این قاتل حرفه‌ای به مرگ خاموش شهرت یافته، اما جنایت‌های پیاپی او سر و صدای بسیاری به پا کرده، به‌طوری‌که همه ساله با فرارسیدن فصل زمستان کم نمی‌خوانیم که مرگ خاموش جان دختری جوان را در خانه‌ای ویلایی گرفت، یا مرگ خاموش یک نفر در الیگودرز و بسیاری موارد اینچنینی.

بر طبق تحقیقات نام اصلی این قاتل حرفه‌ای گاز «منوکسیدکربن» است که فقط در عرض مدتی کوتاه می‌تواند جان تمامی افرادی که در کنارش حضور دارند را بگیرد.

مرگی آرام و بی‌درد، فقط با چند بار نفس کشیدن در فضایی که یک بخاری به‌طور ناقص می‌سوزد و هیچ تهویه‌ای ندارد. با نفس کشیدن در این فضا کم کم آثار مسمومیت نمایان می‌شود، حالا کافیست در این میان چند نفس عمیق هم بکشید که خدای نکرده بشود نفس آخرتان!

آنقدر آرام و بی‌صدا انسان را به کام مرگ می‌کشد که تنها با مشاهده اولیه آثار مسمویت می‌توان به وجود آن در محیط پی برد.

باور کنید زندگی به یک بار رفتن روی پشت‌بام و نصب درست و اصولی دودکش بخاری می‌ارزد. می‌ارزد که هزینه خرید یک دودکش H مانند را بپردازید و آن را روی خروجی دودکشتان قرار دهید تا هوا و اجسام خارجی وارد خروجی دودکش نشوند.

متاسفانه همه اینها با یک سهل‌انگاری کوچک از طرف خود افراد رخ می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از مرگ 13 مرد و 6 زن در سال گذشته براثر خفگی با گاز منوکسیدکربن خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «آرش سالاری»، با اشاره به 29 مورد فوتی در سال 1389 بر اثر استنشاق گاز «منوکسیدکربن» به ایسنا گفت: از این تعداد 18 مورد مرد و 11 مورد زن بوده‌اند که این آمار با کاهش 35 درصدی به 19 مورد در سال 90 رسیده است.

وی با ابراز رضایت از کاهش چشمگیر آمار تلفات خفگی با گاز «منوکسیدکربن» در سال جاری، گفت: در 6 ماهه‌ی نخست سال 4 مورد فوتی به علت خفگی با گاز «مونوکسیدکربن» در سطح استان داشته‌ایم که نسبت به 6 ماهه‌ی نخست سال پیش کاهش 3/33 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به این‌که شمار تلفات به علت خفگی با گاز «منوکسیدکربن» در کل کشور در 6 ماهه‌ی نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش 6.22 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: با توجه به این‌که کاهش تلفات در استان از میانگین کشوری بیشتر بوده است می‌توانیم بگوییم که جایگاه کرمانشاه در این خصوص جایگاه راضی‌کننده‌ایست.

سالاری نمایان شدن آثار مسمومیت را در افراد تنها راه پی بردن به وجود گاز «منوکسیدکربن» در محیط برشمرد و افزود: گاز «منوکسیدکربن» گازی بدون رنگ و بو است، به‌طوری‌که هیچ کس متوجه پخش این گاز در محیط نمی‌شود و همین علت، سبب شده تا مرگ به وسیله گاز «منوکسیدکربن» به مرگ خاموش شهرت یابد.

وی با بیان این‌که همه وسایلی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند قادر به تولید «منوکسیدکربن»( گاز CO ) هستند، ادامه داد: گاز «منوکسیدکربن» بر اثر احتراق ناقص ایجاد می‌شود و از آنجا که در هیچ دستگاهی احتراق کامل وجود ندارد، همواره مقداری از سوخت به صورت ناقص می‌سوزد که همین امر سبب تولید گاز «منوکسیدکربن» می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در خصوص نحوه مسمومیت با گاز «منوکسیدکربن»، افزود: هموگلوبین از سلول‌های خونی و حامل اکسیژن است و زمانی که اکسیژن در محیط موجود باشد این سلول خونی اکسیژن را جذب و آن را حمل می‌کند، اما چون جذب «منوکسیدکربن» توسط این سلول خونی 250 برابر بیش از جذب اکسیژن است، زمانی که «منوکسیدکربن» در محیط باشد هموگلوبین آن را جذب کرده و دیگر جایی برای اکسیژن باقی نمی‌ماند.

سالاری افزود: در این شرایط بدن در حالت کمبود اکسیژن قرار می‌گیرد و هرچه زمان در معرض بودن فرد با «منوکسیدکربن» بیشتر باشد، تجمع این گاز در بدن فرد افزایش می‌یابد و فرد به مرگ نزدیک‌تر می‌شود.

وی در خصوص علائم خفگی با گاز «منوکسیدکربن» نیز یادآور شد: آثار مسمومیت و خفگی با گاز «منوکسید کربن» بسیار متفاوت است. در مناطق شلوغ شهر که میزان «منوکسیدکربن» در خون در حدود 10 درصد است مسمومیت‌های خفیفی حادث شده که علائم آن سردرد، سرگیجه و عدم تمرکز است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: هرچه درصد «منوکسیدکربن» در خون افزایش یابد علائمی چون تهوع، استفراق، سرگیجه شدید، عدم تعادل و مشکلات حافظه‌ای ایجاد می‌شود که رسیدن این میزان به بیش از 50 درصد سبب فرورفتن شخص به کما می‌شود.

سالاری نخستین و مهم‌ترین اقدام را در مواجهه با موارد مسمومیت با گاز «منوکسیدکربن» را خروج سریع افراد از محیط مسموم دانست و گفت: در قدم نخست باید شخص را سریعاً از محیط اشباع شده با گاز «منوکسید کربن» خارج کرد تا از ورود مجدد گاز به بدن جلوگیری شود و پس از آن فرد را باید هرچه سریع‌تر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داد.

وی در پایان در خصوص رعایت نکات ایمنی برای کاهش تلفات خفگی با گاز «منوکسیدکربن»، یادآور شد: دودکش‌ها و وسایل گرمایشی باید استاندارد به‌درستی نصب شوند و ضروریست در پشت‌بام‌ها و خروجی آنها یک نوع دودکش H مانند نصب شود تا از ورود باد به داخل خروجی آنها جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، «حجت‌الله جهانبخشی»، مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه نیز با اشاره به این‌که بیشترین تلفات در فصل سرما در سال گذشته مربوط به خفگی با گاز «منوکسیدکربن» بوده است، اظهار کرد: سال پیش 24 مورد از عملیات‌های این سازمان در ارتباط با حادثه‌ساز بودن وسایل گرمایشی بود که متاسفانه 4 مورد فوتی بر اثر خفگی با گاز «منوکسیدکربن» را نیز در پی داشته است.

وی با بیان این‌که بیشترین آمار مسمومیت با گاز «منوکسیدکربن» به علت نصب آبگرمکن در قسمت سرد حمام است، ادامه داد: روشن کردن هر گونه وسیله گرمایشی در نزدیک یا داخل حمام می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد، چون بخار آب موجود در حمام سبب کاهش اکسیژن و در نتیجه بد سوختن وسیله گرمایشی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه تصریح کرد: بد سوختن وسیله گرمایشی، گاز «منوکسیدکربن» را در هوا منتشر می‌کند و از آنجا که قدرت جذب «منوکسیدکربن» توسط بخار آب بسیار بالاست co تولید شده به همراه بخار آب جذب ریه شده و به خفگی فرد منجر می‌شود.

جهانبخشی نصب درست و اصولی وسایل گرمایش و به‌خصوص نصب دودکش‌ها را در کاهش آمار تلفات خفگی با گاز «منوکسیدکربن» بسیار با اهمیت دانست و گفت: دودکش باید حداقل 80 سانتی‌متر از مرتفع‌ترین قسمت ساختمان بالاتر و به‌صورت صلیبی نصب شود تا هوا داخل آن نشود. هم‌چنین باید بر روی دودکش کلاهک قرار داد تا جسمی وارد آن نشود تا راه آن را مسدود نکند./ایسنا

 


ویدیو : قاتلی که در سال گذشته به تنهایی 19 کرمانشاهی را به قتل رسانده، همچنان فراری است!