فیلم هایی در ستایش جوانی : جوانی سوژه ای خوب و تمام نشدنی برای داستان پردازی ...


جوانی سوژه ای خوب و تمام نشدنی برای داستان پردازی و فیلم سازی است؛ به ویژه وقتی در تقابل با سالخوردگی و زوال قرار می گیرد و هزاران مفهوم فرامتنی و تلویحی را به اثر ادبی یا هنری اضافه می کند. هفته نامه چلچراغ - مریم عربی: جوانی سوژه ای خوب و تمام نشدنی برای داستان پردازی و فیلم سازی است؛ به ویژه وقتی در تقابل با سالخوردگی و زوال قرار می گیرد و هزاران مفهوم فرامتنی و تلویحی را به اثر ادبی یا هنری اضافه می کند. به نظر می رسد سینمای هالیوود هم مثل صنعت سینمای بسیاری از کشورهای دیگر دنیا به موضوع جوانی و دغدغه های مرتبط با این سن و سال علاقه مند است و هر چیز از جنس جوانی و شادابی و جذابیت و قدرت را به شدت تحسین می کند، طبیعی است که این رویکرد باعث تولید سالانه محصولات متنوعی با محوریت شخصیت های جوان و جذاب شود و هر ساله چهره های متفاوت تر و پیچیده تر و جذاب تری از جوانان مقابل چشم مخاطب ترسیم کند.

با نگاهی به محصولات تصویری آمریکایی شاید بتوان این طور برداتشت کرد که برخلاف فرهنگ شرقی که در آن بر احترام به سالمندان و سالخوردگان تاکید شده، فرهنگ آمریکا تا حد زیادی کهن سالی را مترادف با زوال و نازیبایی می داند. تمایل افراطی سلبریتی های هالیوودی به جوان ماندن را می توان گواهی بر این ادعا دانست.

هر چند در قوانین دولتی آمریکا موارد قابل توجهی برای تسهیل زندگی سالمندان وجود دارد و امکانات ویژه ای از سوی دولت برای این گروه سنی در نظر گرفته شده، سینمای آمریکا اما با تمام وجود برای جوان ماندن و پرداختن به سوژه های جوان پسند و استفاده از شخصیت های جوان دست و پا می زند.

همین نگاه است که باعث می شود در بسیاری از تولیدات تلویزیونی و سینمایی آمریکایی پیرمردها و پیرزن ها را به عنوان موجوداتی دست و پاگیر و ناخوشایند ببینیم که جنبه های منفی و نفرت انگیز شخصیت شان بیشتر از جنبه های مثبت وجودی شان خودنمایی می کند. در یک کلام می توان ادعا کرد برخلاف سینمای ایران که عموما از جوانان تصاویری سرخورده، مبهوت، بلاتکلیف و افسرده حال نشان می دهد، بسیاری از تولیدات تصویری آمریکا در نکوهش پیری و ستایش جوانی و زیبایی ساخته شده اند.
همین جایگاه ویژه دلیلی شد برای آن که در ادامه نگاهی بیندازیم به شاخص ترین محصولات تصویری هالیوود در سال گذشته میلادی با محوریت جوانی.

Silicon Valley

زندگی با نابغه های جوان

فیلم هایی در ستایش زندگی , فیلم هایی که باید دید , فیلم هایی که ارزش دیدن دارند

داستان زندگی کارآفرینان جوان و موفق حوزه آی تی همیشه برای جوانان جالب بوده است؛ همان هایی که کارشان را از گاراژهای تاریک خانه هایشان شروع می کنند و از روابط اجتماعی گریزانند. سال های اول جوانی شان در اضطراب آزمون و خطای ایده های درخشان شان سپری می شود و از مناسبات مرسوم هم سن و سالان خود چیز زیادی سر در نمی آورند. سریال «سیلیکون ولی» داستان همین جوان هاست. این کمدی زندگی شش جوان را روایت می کند که استارت آپی را در سیلیکون ولی راه اندازی می کنند.

پخش این سریال از سال 2014 در شبکه HBO شروع شده و دو فصل از آن پخش شده و فصل سوم هم از آوریل 2016 پخش می شود. اگر ایده راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را در سر دارید، یا از آن بچه درس خوان های عشق کامپیوتری هستید که سبک زندگی شما زمین تا آسمان با هم سن و سالان تان فرق دارد، تماشای ماجرای این جوانان عجیب و غریب ساکن سیلیکون ولی قطعا برای تان جالب و الهام بخش است.



Youth

نزاع جوانی و سالخوردگی

فیلم اعدام قاتل ستایش , بهترین فیلم هایی که باید دید , فیلم هایی که باید ببینید

«جوانی» کمدی – درامی است از کارگردان ایتالیایی پائولو سورنتینو با بازی مایکل کین و هاروی کیتل. کین نقش آهنگساز بازنشسته ای را بازی می کند که به همراه نزدیکترین دوستش برای تعطیلات به سوییس سفر کرده است. داستان فیلم ماجرای نزاع سالخوردگی و جوانی؛ گذشته و آینده، زندگی و مرگ و تعهد و خیانت است.

نشریه رولینگ استون این فیلم را «مراقبه ای مطبوع با همراهی هنر و سالخوردگی» توصیف کرده است. سایت راجر ایبرت منتقد مشهور نیز «جوانی» را فیلمی ضد مرثیه سرایی معرفی کرده است که کاراکترهای آن عواطفی پیش پا افتاده را تجربه می کنند؛ خودشیفتگی، غرور و عذاب وجدان، اما در نهایت متوجه می شوند که جهان بینی شان به خاطر شرایطی که در آن قرار گرفته اند، محدود شده است. شاید نشود «جوانی» را یک اثر درخشان و ماندگار سینمایی نامید اما این فیلم سوال های کلیشه ای اما جذابی را مطرح می کند که فکر کردن به آنها همیشه برای دوستداران سینما جذاب و لذتبخش بوده است.



Following

جذابیت مرگبار آلن پو

فیلم هایی که باید دیده شود , فیلم هایی با موضوع فرار از زندان , فیلم ستایش

فرض کنید چه می شود اگر نظام سینمایی بخواهد یک تمدن با فرهنگ جدید را بر مبنای آثار مکتوب و حال و هوا و فلسفه زندگی یک نویسنده خاص و محبوب آمریکایی خلق کند یا حداقل یک خرده فرهنگ یا کالت بسازد که از دستگاه فلسفی و ایدئولوژی و جهان بینی یک نویسنده محبوب پیروی می کند.

این، تقریبا همان اتفاقی است که درباره سریال «پیروی» افتاده است. این سریال که از سال 2013 از شبکه FOX در حال پخش است، برای خلق خرده فرهنگ خود از آثار ادگار آلن پو، نویسنده مشهور قرن نوزدهمی استفاده کرده است. آلن پو به خاطر داستان های کوتاه کارآگاهی، مرموز و وهم انگیز خود مشهور است و افشا نشدن حقیقت مرگ رازآمیز این نویسنده هم به مرموز شدن و جذابیت بیشتر او کمک کرده است. به عبارتی پکیج آلن پو برای ایجاد یک کالت و جذب جوانان، کامل است.

در این سریال گروهی از جوانان به سرکردگی یک استاد ادبیات با شخصیتی جذاب و کاریزماتیک و با الهام از شخصیت و فلسفه نوشته های آلن پو، یک خرده فرهنگ جنایتکارانه به راه انداخته اند.

نوشته های آلن پو متون مقدس این جوانان است، آنها قتل را عملی مقدس و متعالی می دانند و آداب و مراسمی را هم بر مبنای داستان های جنایی او تولید کرده اند و هنگام ارتکاب جنایت، ماسکی مشابه چهره آلن پو را بر صورت می گذارند.

همانطور که از شواهد و قراین برمی آید، همه چیز برای تولید یک سریال سرگرم کننده و جوان پسند مهیا شده است. هر چند پخش سریال بعد از پایان فصل سوم در می 2015 متوقف شده اما داستان اصلی سریال در همین فصل به سرانجام می رسد و کنسل شدن ساختش چیزی از ارزش های آن کم نمی کند.



Suits

جاه طلبی شرافتمندانه

بازیگران فیلم ستایش یک , قیمت فیلم هایی که دانلود میشود , فیلم هایی پورنو

«سوتز» یک سریال حقوقی است که پخش آن از سال 2011 شروع شده و همچنان ادامه دارد. داستان سریال درباره جوان نابغه ای است که حافظه ای عجیب و غریب دارد اما به دلایلی نتوانسته تحصیلات دانشگاهی اش را ادامه بدهد و به رویایش که فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد است برسد، با این حال دست تقدیر او را به سمت استخدام در بزرگترین شرکت حقوقی نیویورک سیتی هدایت می کند.

«سوتز» را می توان کلاس درسی دانست که راز بقا در دنیای بی رحم کسب و کار با به تماشاگرانش آموزش می دهد. داستان فیلم درباره خشونت بی رحم فضای کاری فوق حرفه ای آمریکاست که نبوغ و فارغ التحصیلی از بهترین دانشگاه های دنیا هم برای موفقیت در آن کافی نیست.

ماندن و موفق شدن در این فضا اصول و تکنیک های پیچیده ای دارد و افراد را در شرایط متناقض و ناخوشایندی قرار می دهد که هر کسی می تواند از آن جان سالم به در ببرد. به این مسئله خط داستانی جذاب و شخصیت پردازی های حساب شده و اصولی را هم اضافه کنید که «سوتز» را به یک سریال ایده آل برای تماشا کردن تبدیل می کند.

تا حالا پنج فصل از این سریال پخش شده و چون هر فصل از این سریال شامل بیش از 15 قسمت حدودا 45 دقیقه ای است، انتخابی خوب برای پر کردن اوقات فراغت تعطیلات به شمار می رود.



Young & Hungry

کلیشه جوانی و سرخوشی

فیلم هایی که ترانه علیدوستی بازی کرده است , فیلم هایی برای افزایش امید به زندگی , فیلم هایی ازتجاوزدر ایران

سریال بین هایی که عاشق سیت کام های کلاسیک مثل «فرندز» و «چیرز» و «سینفیلد» هستند و دوست دارند آخر شب ها از آن کمدی های 20 دقیقه ای سبک آمریکایی ببینند که حتما از تماشای «جوان و گرسنه» لذت خواهند برد. این سریال با وجود اسم عجیب و غریب و بی معنی اش بسیار سرگرم کننده است. داستان درباره عشق میان یک جوان ثروتمند یا به قول معروف «میلیونر دات کام» و آشپز جوانش است که آرزو دارد در کارش پیشرفت کند.

این سریال همه کلیشه های مرسوم کمدی رمانتیک ها را دارد؛ لج و لج بازی های دو دل باخته، دریافت پیشنهاد کاری در شهری فرسنگ ها دورتر، دوستی ها و پنهان کاری ها و هر کلیشه دیگری که به فکرتان می رسد. با این حال جای تعجب است که همچنان این کلیشه های جذاب را می بینیم و از تماشای عاشقانه ها و دوستی ها و دشمنی های این جوانان زیبا لذت می بریم. تا به حال دو فصل از این سریال کمدی پخش شده و فصل سوم آن در فوریه 2016 پخش خواهد شد.



Brooklyn

یک عاشقانه آرام

فیلم هایی برای مبارزه با ترس , میوه هایی که دارند برای جوانی , فیلم هایی که مجوز پخش نگرفتند

فیلم «بروکلین» داستان یک دختر جوان مهاجر ایرلندی در دهه 1950 نیویورک است که در عشق دچار سردرگمی می شود. شخصیت اصلی فیلم به دنبال آن است تا در دوران آیزنهاوری آمریکا آینده اش را بسازد.
نشریه رولینگ استون این فیلم را بهترین و فریب انگیزترین فیلم عاشقانه سال توصیف کرده. نشریه ورایتی هم درباره این فیلم این طور نوشته است: «بروکلین شکل جدیدی از رمان های ویکتوریایی است که زندگی دختری جوان مردد در عشق را به شکلی تازه روایت می کند.»



Sense 8

انتخاب سال

فیلم هایی که امید علومی بازی کرده , فیلم هایی جنگ جهانی , دانلود فیلم سینمایی هایی در مورد اتومبیل

«حس هشتم» را بسیاری از کارشناسان تلویزیونی بهترین سریال سال 2015 می دانند؛ شاهکار جدید واچوفسکی ها با همکاری تام تیکور، کارگردان مشهور فیلم Run Lola Run و اثری مدرن تولید شبکه نتفلیکس. داستان سریال ماجرای هشت جوان است از جنسیت ها، نژادها و ملیت های مختلف که همگی به دلایل مرموزی از قدرت ارتباط درونی با هم بهره مند شده اند و گاه و بی گاه خود را در جایگاه تک تک آن هفت نفر دیگر می بینند.

داستان به تناوب از ایالات متحده آمریکا به هندو کره جنوبی و آلمان و نایروبی و بعضی جاهای دیگر می رود. هم نوع تصویربرداری و هم تعداد کشورهایی که در آنها تصویربرداری انجام شده باعث غنای بصری سریال شده است و باقی نکات هم همانطور که از ترکیب تیم کارگردانی انتظار می رفت، در سطح بالایی قرار دارند.

اما از نظر محتوایی باید گفت که روح اسرارآمیز واچوفسکی ها به وفور در سراسر سریال جریان دارد. نگاه خاص، چند لایه و هیجان انگیز سازندگان سریال به فلسفه و به زندگی، برای دوستداران این نگاه در جای جای سریال تعبیه شده و لذتی زیاد را برای بیننده در بر دارد. البته بد نیست بگوییم که اگر به دنبال محصولات تصویری آسان گیر و سرراست و سهل الهضم هستید، سراغ این سریال نروید. فهم داستان پیچیده و روابط تو در توی سریال مقداری حال و حوصله می طلبد که خب طبعا در همه نیست. از طرفی هم بیننده باید حواسش به درجه سنی سریال و روابط عجیب و بعضا بی ارتباط به فرهنگ ما هم باشد.

در این سریال خارق العاده، روابط ظریف انسانی با حضور شخصیت های چند بعدی، با حال و ملموس گسترش می یابد و از کلیت اثر، یک سمفونی باشکوه و رنگارنگ و از جنس زندگی امروز می سازد.

ایده اصلی سریال هم آنقدر جذاب و نو هست که یک سریال بین امروزی با تجربه انواع و اقسام سریال ها را هم درگیر خود می کند و یک سریال باز واقعی می داند که این کم حرفی نیست! خلاصه این که اگر وسوسه شدید این سریال را ببینید، بهتر است از همین حالا خودتان را برای تماشای یک شاهکار ماتریکس وار آماده کنید.


ویدیو : فیلم هایی در ستایش جوانی