فسنجان فندق را امتحان کنید، مشتری می شوید : گمان نمی کنم کسی پیدا شود که فسنجان ...


گمان نمی کنم کسی پیدا شود که فسنجان نخورده باشد؛ مگر آن که طعم شیرینی دوست نداشته باشد ولی با اطمینان می شود گفت که بسیاری هستند که فسنجان فندق نخورده اند . امتحان کنید مشتری می شوید. مجله آشپزی مثبت - شیوا علمی: گمان نمی کنم کسی پیدا شود که فسنجان نخورده باشد؛ مگر آن که طعم شیرینی دوست نداشته باشد ولی با اطمینان می شود گفت که بسیاری هستند که فسنجان فندق نخورده اند . امتحان کنید مشتری می شوید.

برای کاهش اشتها این خوراکی ها را امتحان کنید , جرات کنید و خود بزرگ شوید , بجای تنبیه کودک این روش را امتحان کنید

مواد لازم برای 2 نفر

  • 400 گرم  فندق
  •  یک عدد  پیاز متوسط
  •  200 گرم  رب انار
  • 200 گرم  مرغ
  • 1 عدد فلفل دلمه ای خرد شده
  • 1 عدد هویج خرد شده
  •  به میزان لازم نمک و زردچوبه
  • به میزان لازم روغن مایع

طرز تهیه:

1.   فندق‌ها را در تابه‌ای بریزید و تابه را روی حرارت ملایم  قرار دهید تا فندق‌ها تفت بخورند، سپس آنها را از تابه خارج کرده ، بین یک پارچه یا حوله تمیز بریزید و با کف دست آنها را بسایید تا پوستشان جدا شود. اگر یک مقدار پوست روی فندق‌ها ماند مهم نیست، سپس آنها را آسیاب کنید.

2.   در یک ظرف مناسب فندق‌های آسیاب شده را با پیاز مخلوط کرده، سپس آن را 2 یا 3 بار چرخ کنید. مخلوط را در تابه‌ای بریزید  و آن را روی حرارت قرار دهید. به‌اندازه یک قاشق سوپخوری روغن مایع هم بریزید و با مقدار کمی زردچوبه و نمک آن را تفت دهید.

3.   بعد از 1تا2 دقیقه مقداری آب سرد اضافه کرده ، حرارت را زیاد کنید تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید تا خورش جا بیفتد و روغن بیندازد. در این میان مرغ را در مقداری روغن همراه با کمی زردچوبه و نمک با حرارت ملایم تفت دهید . فلفل دلمه‌ای، هویج و مقداری آب هم اضافه کنید و صبر کنید تا مرغ نیم‌پز شود.

4.   بعد از حدود 1 ساعت رب انار و مرغ نیم‌پز شده را بدون سبزیجات و آب همراه آن، داخل قابلمه بریزید و بگذارید 45 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بماند. بعد از زمان ذکر شده خورش شما آماده است. آن را با برنج سرو کنید.

یه جور دیگه

برای تهیه این خورش می‌توانید از فیله مرغ یا گوشت استفاده کنید. در این خورش هم مثل خورش فسنجان با گردو، اگر خواستید آب اضافه کنید، آب سرد اضافه کنید تا به فندق‌ها شوک وارد شود و به روغن بیفتند.


ویدیو : فسنجان فندق را امتحان کنید، مشتری می شوید