علت آتش سوزی مخزن 500 هزار بشکه ای نفت جزیره خارک، آذرخش اعلام شد : علت آتش ...



سس هزار جزیره , سس هزار جزیره 400ل , سس هزار جزیره 400g

علت آتش سوزی مخزن 500 هزار بشکه ای نفت جزیره خارک، آذرخش اعلام شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: رعدو برق علت بروز آتش سوزی ظهرپنجشنبه در مخزن 500 هزار بشکه نفت جزیره خارک بوده است.

سید پیروز موسوی پنجشنبه شب افزود: آتش سوزی ساعت 13:20 دقیقه در مخزن شماره 19 ذخیره سازی نفت خام جزیره خارک به وقوع پیوست و با تلاش حماسه سازان و کارکنان غیور صنعت نفت ساعت 14:35دقیقه به طور کامل مهار و خاموش شد.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی تلفات جانی نداشته است، یادآورشد: سرعت عمل و مهارت تیم عملیاتی صنعت نفت مستقر در جزیره خارک مانع از گسترش شعله های آتش به دیگر مخازن نفت این جزیره شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اطفای آتش سوزی مخزن یادشده را یک حماسه بزرگ توصیف کرد وافزود: گروه های تخصصی متشکل از بخش های ایمنی وآتش نشانی از شرکت پایانه های نفتی ایران، فلات قاره منطقه خارک و پتروشیمی خارک با یک طرح ضربتی و بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل مستقر شدند و این عملیات پیچیده را با تمرکز فنی مدیریت و هدایت کردند.

موسوی اضافه کرد: صاعقه آسمانی درست بر روی پله مخزن وارد شده بود؛ این محل نقطه پر شعله آتش بود و به ناچار عملیات مهار و اطفای آتش را بسیار پیچیده می کرد؛ اما از آنجا که کارکنان صنعت نفت در خارک تجربه ارزشمند سال های دفاع مقدس را داشتند و در روز و شب سال های جنگ تحمیلی همواره حماسه می آفریدند؛ این بار نیز با عنایت و فضل الهی و توکل بر خداوند حماسه دیگری آفریدند و آتش سوزی مخزن ٥٠٠ هزار بشکه ای شماره ١٩ را که ٣٦٠ هزار بشکه نفت ذخیره داشت، به طور کامل مهار کردند.

/ایرنا

 


ویدیو : علت آتش سوزی مخزن 500 هزار بشکه ای نفت جزیره خارک، آذرخش اعلام شد