رییس سابق موساد: ایران در حساس ترین شرایط تاریخی پس از انقلاب قرار دارد :



 

روستای اسفناج در کدام استان ایران قرار دارد؟ , غار کرفتو در کدام استان ایران قرار دارد؟ , چند درصد از گیاهان منحصر به فرد دنیا در ایران قرار دارد؟

 

مئیر داگان رییس سابق سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) كه در ماه های گذشته اظهارات او مورد انتقاد جدی برخی مقامات رژیم اسراییل قرار گرفته بار دیگر درباره برنامه های هسته ای ایران و موضع اسراییل در قبال آن اظهار نظر كرد.

داگان در اظهارات جدید خود در این باره گفت كه حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران از گزینه های ترجیحی اسراییل نیست و هنوز ابزارها و روش های موثرتری از برخورد نظامی وجود دارد.

داگان در ادامه افزود كه ایران هنوز تا رسیدن به نقطه غیر قابل بازگشت در برنامه های هسته ای خود فاصله دارد ولی موقعیت این كشور در پیچیده ترین شرایط خود پس از انقلاب اسلامی است.

رییس سابق دستگاه جاسوسی اسراییل در ادامه با اشاره به اینكه موقعیت استراتژیك كنونی رژیم اسراییل در بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد ، اذعان کرد كه  تل آویو خود مسبب به وجود آمدن چنین شرایط خطیری است .

وی به عنوان نمونه به اقدام دانی آیالون معاون وزیر خارجه اسراییل در سال گذشته برای تحقیر عامدانه سفیر تركیه در تل آویو با نشاندن وی در یك صندلی كوتاه تر از صندلی خود اشاره كرد و با نابخردانه خواندن چنین اقداماتی گفت كه هیچ ضرورتی نداشت تا اسراییل به دست خود روابطش را با تركیه دستخوش آسیب كند.

اظهارات داگان روز دوشنبه انجام شد یعنی همان روزی كه لئون پانه تا وزیر دفاع آمریكا در اسراییل بود تا با مقامات این رژیم درباره موضوع هسته ای ایران و شرایط پیچیده منطقه و موضوع تشكیل كشور فلسطین بحث و گفتگو كند.

پانه تا در اسراییل در یك كنفرانس خبری با اشاره به مخالفت واشنگتن نسبت به حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران به مقامات تل آویو در این باره هشدار داد.

پانه تا كه در كنفرانس خبری مشترك با همتای اسراییلی خود سخن می گفت افزود كه هر گونه اقدام برای مقابله با برنامه های هسته ای ایران باید با موافقت و اجماع جامعه جهانی صورت بگیرد.

رییس سابق موساد پیش از این نیز با احمقانه خواندن ایده حمله نظامی به ایران واكنش گسترده برخی مقامات تل آویو را برانگیخته بود و حتی برخی گزارش ها از توقیف پاسپورت دیپلماتیك او خبر داده اند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : رییس سابق موساد: ایران در حساس ترین شرایط تاریخی پس از انقلاب قرار دارد