دیروز در هیأت دولت چه گذشته است؟ : عصرایران - مهرداد بذرپاش، از ساعت 12 ظهر ...



عصرایران - مهرداد بذرپاش، از ساعت 12 ظهر روز گذشته تا عصر همان روز، در شش جلسه هیات دولت شرکت کرد و این در حالی بود که نمی دانست پایان آن روز ، پایان حضورش در کابینه دهم نیز خواهد بود:

 

1- هنوز جلسه هیات دولت تمام نشده بود که خبرگزاری رسمی دولت- ایرنا- اعلام کرد که مهرداد بذرپاش برکنار شد.

2- صبح امروز، اسفندیار رحیم مشایی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت که بذرپاش برکنار نشده، بلکه استعفا کرده است. مشایی همچنین اظهار داشت: بذرپاش از دو سال پیش به دنبال برکناری از ریاست سازمان ملی جوانان بوده است.

3- در همین حال ،‌فرحناز ترکستانی که طی حکمی از سوی احمدی نژاد به سمت ریاست سازمان ملی جوانان منصوب شده، در گفت و گو با فارس اظهار داشت که حکم رییس جمهور را نمی پذیرد.

از جمع سه گزاره فوق می توان به یک نتیجه گیری منطقی رسید و آن اینکه برکناری بذرپاش، تصمیمی خلق الساعه بوده است چه آنکه ابتدا ضد و نقیض گویی ها و ناهماهنگی ها در این ماجرا کاملا عیان است:

الف: بذرپاش طبق معمول به جلسات هیات دولت می رود و هنوز جلسه تمام نشده، ایرنای تحت ریاست جوانفکر و نزدیک به مشایی، خبر از عزل او می دهد.

ب: برخلاف خبرگزاری رسمی دولت، مشایی برکناری را تکذیب می کند و سخن از کناره گیری به میان می آورد.

نکته جالب توجه آنکه مشایی در سخنان خود می گوید که بذرپاش از دو سال پیش درصدد کناره گیری از ریاست سازمان ملی جوانان بوده است.

این در حالی است که اساسا دو سال پیش بذرپاش، سمتی در سازمان ملی جوانان نداشت و مدیرعامل شرکت سایپا بود!

او از ابتدای دولتی رییس سازمان جوانان شد که یک سال و چهار ماه از عمر آن می گذرد و بذرپاش هم نمی توانسته قبل از آنکه رییس جایی شود، برای استعفاء از آن تلاش کند!

ج: گذشته از این، صدور حکم ریاست برای خانم ترکستانی و عدم پذیرش حکم از سوی وی حکایت از آن دارد که رایزنی و هماهنگی های لازم نیز به دلیل همان شتابزدگی در برکناری بذرپاش صورت نگرفته است والا قاعدتاً ابتدا با گزینه ریاست مذاکره می شود و پس از جلب نظر موافق او حکم رسمی صادر می گردد.

جالب اینجاست که عصر دیروز، برای بذرپاش نیز حکم مشاورت اجتماعی رییس جمهور صادر شد که او نیز بدون دریافت حکم، از ریاست جمهوری بیرون رفت.

همه این قرائن و شواهد حاکی از آن است که روز گذشته هیات دولت، جلسه پرخبری داشته که چیز زیادی از آن به رسانه ها درز نکرده جز یک خبر کوتاه که "بذرپاش برکنار شد.".../عصرایران


ویدیو : دیروز در هیأت دولت چه گذشته است؟