داشتن نفخ علامت ورم معده است :   بیماری رفلاكس معده در جوامع مختلف در حال گسترش ...



علامت عفونت معده , علامت زخم معده , مهم ترین علامت سرطان معده کاهش وزن شدید است

 

بیماری رفلاكس معده در جوامع مختلف در حال گسترش است كه مصرف غذاهای فوری، كم تحركی و چاقی از جمله عوامل بتلا به آن است.

بیماری رفلاكس معده در جوامع مختلف در حال گسترش است كه مصرف غذاهای فوری، كم تحركی و چاقی از جمله عوامل ابتلا به آن است.

دكتر سید محمود اسحاق حسینی در گفتگو با ایسنا با تاكید بر ارتباط تنگاتنگ استرس با عوامل دیگر در ابتلا به بیماری های معده، درباره بیماری ورم معده توضیح داد: ورم معده با نفخ شكم همراه است و برای تشخیص آن آندوسكوپی و نمونه برداری از معده صورت می گیرد تا تغییرات التهابی این عضو بدن زیر میكروسكوپ بررسی شود.

این فوق تخصص گوارش با بیان این كه بیماری موسوم به ورم معده در بیشتر موارد ناشی از تغییرات حركتی معده است، اضافه كرد: بیشتر مبتلایان به این عارضه دچار نفخ می شوند و احساس دل پیچه، پر بودن شكم و سیری زودرس دارند كه به آن سوء هاضمه گفته می شود.

این بیماری تقریبا در ۱۰ درصد از موارد بر اثر استقرار میكروب «هلیكوباكترپایلوری» در معده ایجاد می شود.

وی افزود: آنچه به عنوان ورم معده شناخته می شود، در واقع اختلال عملكردی معده است و در بیشتر موارد به درمان خاصی نیاز ندارد و با كنترل رژیم غذایی، زیاد استفاده نكردن از مواد نفاخ مانند نخود، لوبیا، عدس و غذاهای حجیم و ورزش مناسب بدون مصرف دارو بهبود می یابد.

این فوق تخصص گوارش گفت: خیس كردن حبوبات در آب باعث كاهش مواد نفاخ آن می شود، اما آنها را كاملا از بین نمی برد.

بنابراین مبتلایان به سوءهاضمه باید در رژیم غذایی خود از حبوبات كمتری استفاده كنند.

اسحاق حسینی در پاسخ به این پرسش كه آیا سوزش سردل هنگام گرسنگی و خوردن مواد ترش و شور از علائم ورم معده است، تاكید كرد: این علائم، ارتباطی با بیماری ورم معده ندارد.

بیشتر افراد دارای این علائم، دچار اختلال تحتانی مری هستند كه باعث برگشت غذا به دهان می شود. مشكلات این گونه افراد با مصرف بیشتر ترشی، ادویه، نوشابه و غذاهای چرب و خوابیدن پس از مصرف غذا تشدید می شود.

وی درباره تاثیر عادات غذایی بر ابتلا به ورم معده نیز گفت: عادات غذایی در این زمینه تاثیر به سزایی دارد؛ چرا كه نوع رژیم غذایی، بد غذا خوردن، دیر خوردن و مصرف نوشابه همراه غذا می تواند برمیزان شدت این بیماری اثر بگذارد..... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو : داشتن نفخ علامت ورم معده است