حجت الاسلام نقویان: بیکاری، اعتیاد، اختلاس و دروغگویی فتنه است : اخبار سیاسی ...



حجت الاسلام نقویان , ترک اعتیاد , اعتیاد

اخبار سیاسی - حجت الاسلام نقویان:

بیکاری، اعتیاد، اختلاس و دروغگویی فتنه است / امروز مهمترین کار برای یک روحانی راه یافتن به مجلس نباید باشد

امروز مورد حمله همه جانبه قرار گرفتیم البته غیر از حمله داعش جنایتکار که معتقدیم آنها هیتلر وار و موسولینی وار از بین می روند به مصداق این آیه قرآن کریم که ان الباطل کان زهوقا. نمی شود از پله کان باطل به پشت بام حق رسید. بذر هرچیزی را بکاریم همان را برداشت می کنیم. نمی شود بذر جنایت و دروغ بکاریم و محصول شادی و حقانیت برداشت کنیم و به آرامش برسیم. .

مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری روز نهم دی ماه همزمان با هشتم ربیع الاول در مسجد مسلم بن عقیل (ع) با حضور نمازگزاران این مسجد و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نقویان برگزار شد.

 

مشروح سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نقویان را می خوانیم:

 

امروز مورد حمله همه جانبه قرار گرفتیم البته غیر از حمله داعش جنایتکار که معتقدیم آنها هیتلر وار و موسولینی وار از بین می روند به مصداق این آیه قرآن کریم که ان الباطل کان زهوقا. نمی شود از پله کان باطل به پشت بام حق رسید. بذر هرچیزی را بکاریم همان را برداشت می کنیم. نمی شود بذر جنایت و دروغ بکاریم و محصول شادی و حقانیت برداشت کنیم و به آرامش برسیم.

 

پیامبر اسلام(ص) وقتی مردم را دعوت به جهاد می کردند دستورات اخلاقی به آنها می  داد که آب را مسموم نکنید، درختان را به آتش نکشید، به زنان، سالخوردگان و کودکان تعدی و ظلم نکنید. خانه ها را خراب نکنید، اسیر را نکشید. وقتی این دستورات را می  خوانیم از آن مفاهیم بلند اخلاقی را درک می کنیم و به این نتیجه می رسیم که این در واقع جنگ نبوده بلکه آشتی بوده است. امیرالمومنین(ع) وقتی در برابر عمربن عبدود ایستاد ابتدا او را به اسلام دعوت کرد اما اولین ضربه عمرو به ایشان وارد کرد.

 

معتقدم این جنایتکاران کارشان تمام است اما امروز حمله ای که شده است، حمله به فکرها و مغزها است. من از حضرت امام خمینی(ره) هیچ گاه نشنیدم که در تایید مبارزه مسلحانه و چریکی با حکومت شاه سخنی گفته باشد. چون اصلا به این نوع رفتار اعتقادی نداشتند امام همواره تاکید داشت که باید سلاح ها را تبدیل به قلم کنیم و مردم باید فهم و بصیرتشان بالا برود. معرفت که بالا برود خود به خود کارها درست می شود.

 

پروفسور هانری کربن می گوید از معجزات این پیامبر(ص) این است که خودش که "به مکتب نرفت و خط ننوشت” اما به امتش گفت بروید  باسواد و عالم شوید. بر مردم با معرفت و بصیر نمی توان حکومت ظالمانه داشت. در قرآن آمده است که فرعون مردم را درجهل نگاه می داشت و بعد از آنها بیگاری می کشید. بیداران حکومت بیداران را می پسندند.

 

ما با دوستان برنامه سمت خدا دعوت شدیم خدمت مقام معظم رهبری. نوبت به بنده که رسید واقع گرایانه و مودبانه به ایشان گفتم: این تلویزیون می تواند مثل عصای حضرت موسی(ع) معجزه داشته باشد اما فعلا به اندازه یک چوب دستی از آن استفاده می شود دلیلش هم این است که کسانی که بر اریکه این دستگاه تکیه زدند این کاره نیستند امروز آموزش و پرورش ۳۵ سال است که در دست ماست، دانشگاه ۳۵ سال است که در دست ماست، بازار دست ماست، رسانه دست ماست. شنیدم مرحوم فلسفی به شاه می گفت که نیم ساعت رادیو و تلویزیون را بدهید دست ما ببینید چه می کنیم.

 

در خطبه ۱۵۶ نهج البلاغه پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) می گوید: علی جان روزگاری می رسد که رشوه می گیرند به عنوان هدیه؛ دست درازی می کنند به بیت المال. حضرت علی به ایشان می گویند: که در آن روزگار آیا مردم مرتد شده اند یا فتنه است؟ پیامبر در پاسخ می گویند: فتنه است. یعنی روزگاری که می رسد اختلاس می شود، دروغگویی می شود اینها فتنه است. یعنی آقایانی که فقط نگران فتنه ۸۸ هستند فتنه دیگری داریم که طبق فرمایش پیامبر وامیرالمومنین باید به این ها هم برسید. به ۳میلیون جوانی که معتاد شده اند که اگر یک معتاد را با جمع ۴ نفره خودش، پدر، مادر و خواهر یا برادر در نظر بگیریم ۱۲میلیون نفر به صورت مستقیم گرفتار این بلای خانمانسوز هستند. این فتنه است. آیا بیکاری که ام الفساد است، فتنه نیست؟ فقر فتنه نیست؟ فحشا فتنه نیست؟ دروغ و چاپلوسی فتنه نیست؟ در فتنه ۸۸ هم یک عده خواستند کشور و انقلاب را به هم بریزند و عده ای هم قصد چنین کاری نداشتند اما متاسفانه دامن همه را گرفت.

 

امام حسن عسکری(ع) از امام صادق(ع) نقل کرده اند؛ علمای شیعیان ما مرزبانانند، ایستادند که شیطان و پیروان بر شیعه مسلط نشوند. کسی که قد برافرازد تا مراقب باشد که شیطان نیاید اجر آنها هزار هزار بار از کسی که در کنار رسول خدا جهاد کرده است؛ چون آن کسی که در جنگ حضور یافته از بدن ها محافظت کرده است اما اینها افکار را حفظ می کنند.

 

امروز مهمترین کار برای یک روحانی راه یافتن به مجلس شورای اسلامی یا شورای شهر و یا در یک پست کلیدی سیاسی حضور یافتن نیست بلکه یک روحانی باید کار پیغمبری کند، ارزشمندترین وسایل با ارزش ما کیف پول، موبایل، ساعت یا انگشتر نیست بلکه از اینها با ارزش تر جوانان ما هستند که دارند می برند.

 

اگر مسئولین فرهنگی که تریبونهایی با مخاطب میلیونی دارند به جای رفتارهای سیاسی به فکر کار درست فرهنگی برای جوانان باشند خیلی از مشکلات کاهش می یابد، سرمایه ها و اعتبارها باید در اینجا هزینه شود که معتقدم اسراف نیست. اسراف نیست هر چه کنی خرج روشنی. ملتی سربلند است که بیشترین حقوق را معلمینش بگیرند نه مدیران نفتی. مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی هستند. سرمایه انسانی یعنی نیروی جوان با جسم سالم و روح سالم. در کشوری مانند سوئد ۱۰۰درصد خانم ها ورزش می کنند. اما در کشور ما ۱۰ درصد خانم ها ورزش می کنند آن هم ورزش قهرمانی. یلایی که بر سر شوروی سابق آوردند بر سر ما هم دارند می آورند. یعنی خرج کردن سرمایه برای نتایج مقطعی. امروز باید آنهایی که ذهن بیدار و دل سوخته دارند در مسیر اصلاح کار کنند.

 

اولین عنصری که باید در خانواده شیعه باشد محبت است. پدری که در خانه به دخترش محبت نکند آن جا خانه نیست، توپخانه است. در آن خانه فرشته ها نمی آیند.

 

مخالفان ائمه از ویژگی مردمی بودن ائمه می ترسیدند. از اینکه ائمه در دل مردم بودند می ترسیدند. امام هشتم وقتی سفره پهن می شد می فرمود: بگویید نگهبانها هم بیایند. اینجا تیر مأمون به سنگ خورد که می گفت اینها وقتی در کاخ هستند مردمی نیستند اما رفتار امام رضا(ع) نشان داد که رفتار ما در کاخ و کوخ یکی است.

 

ائمه ما مسائل سیاسی را می خواستند برای نشر عقیده. امام علی(ع) که کفش چند بار وصله خورده را باز هم وصله میزد از ابن عباس پرسید این کفش ها چقدر می ارزد؟ ابن عباس پاسخ داد که هیچ نمی ارزد. امام به او گفت حکومت نیز این اندازه نتمی ارزد. حکومتی که یک سوم جغرافیای آن روز بود. آن وقت امام می رفتند در خانه یتیم ها با بچه ها بازی میکردند و می گفتند خنداندن یک بچه یتیم از همه این حکومت برای من با ارزش تر است اما امروز متاسفانه یونیسف باید به ما یتیم نوازی آموزش بدهد.

 

امروز جنگ بشریت جنگ سرزمین، آب و نفت نیست، جنگ فکر و فرهنگ است.و آن فرهنگی برنده است که بتواند در این جنگ پیشرو باشد. بتواند سنگرهای کلیدی را فتح کند و الا با موشکهای قاره پیما نمی توان پیروز شد.

اخبار سیاسی - تیک


ویدیو : حجت الاسلام نقویان: بیکاری، اعتیاد، اختلاس و دروغگویی فتنه است