جلیلی در مراسم 13 آبان چه گفت؟ : جلیلی در مراسم 13 آبان چه گفت؟ سعید جلیلی ...



13 آبان , یارانه آبان 95 , آبان

جلیلی در مراسم 13 آبان چه گفت؟

سعید جلیلی گفت: اندیشه و آرمان امام به قدری گویا، روشن و متعالی بود که امروز شاهدیم دشمنان ما که نمی‌توانند این اندیشه را نفی کنند و به مقابله با این آرمان‌ها برخیزند به مقابله با اصل اندیشه و اصل آرمان برآمده‌اند که مطلق اندیشه و آرمان را نفی کند.

سعید جلیلی سخنران مراسم 13 آبان گفت: ادعا می‌کنند عرصه سیاست و سیاست‌ خارجی عرصه‌ واقعیت‌ها است و نه آرمان‌ها. آن‌ها با شعار واقع‌بینی می‌خواهند اندیشه و آرمان امام را نفی کنند.

گزیده ای از سخنان جلیلی به نقل از ایسنا را در ادامه می‌خوانیم:
در سالروز رویداد بزرگی هستیم که امام راحل احیا‌گر مکتب امام حسین (ع) در عصر حاضر آن را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نامید. منطق امام چه بود و چرا این رویداد را بزرگ‌تر از انقلاب اول نامید؟ انقلاب اول پیروزی بر نظام استبدادی بود که مانع استقلال، آزادی و ارزش‌های این کشور بود، اما امام آرمان‌های متعالی داشت در اندیشه متعالی امام و آرمان‌های ایشان استقلال و آزادی در همه ابعاد و به شکل متعالی آن تعریف می‌شد.

 ما معتقدیم از بزرگترین هنرهای امام خمینی (ره) این بود که اتفاقا درک صحیح از واقعیت را به جهانیان نشان داد. امام اجازه نداد واقعیت‌ها را تحریف و یا به گونه‌ای دیگر آن را بیان کنند و کسانی به میل خود آن درکی را که از واقعیت دارند به ملت‌ها تحمیل کنند. امام منکر واقعیت‌ها نبود اتفاقا هنر ایشان واقع‌بینی صحیح و دقیق بود که مبتنی بر یک اندیشه صحیح بود.

 هنر امام این بود، بنابراین خود ایشان اعلام کرد که "بعضی مشاهدات ما است و چیزهایی که به چشم دیدیم، می‌خواهیم آن مقداری که امکان دارد و می‌فهمیم درست است به مستضعفین همه دنیا عرضه کنیم تا مستعضفین بفهمند که مستکبرین با آنها چه می‌کنند." اتفاقا امام خمینی (ره) دقیقا بر واقعیت‌ها اشاره کرد و این‌که نظام تصمیم‌گیری در دنیا، سیاست خارجی و مناسبات قدرت در عرصه بین‌الملل را به مردم دنیا نشان دهد.

 34 سال پیش ملت ما به دنیا این واقعیت را اعلام کرد که سفارتخانه‌های یک محل جاسوسی و توطئه است. محل طراحی علیه آرمان‌ها و منافع ملت‌ها است. ملت و امام ما این را 34 سال پیش بیان کرد و ما امروز می‌بینیم آن واقعیتی که امام راحل به خوبی نشان داد و دید حتی متحدین آمریکا هم به آن اعتراف می‌کنند و بلکه به آن معتقد هستند.

 یکی ازمهمترین واقعیت‌هایی که امام به دنیا و ملت‌های آزادی‌خواه نشان داد این است که تنها با قطع استبداد داخلی نمی‌توان به آزادی و استقلال رسید. اگر می‌خواهیم به آزادی و استقلال واقعی برسیم باید ریشه‌ها و پشتیبانان مستبدین و دیکتاتورها را پیدا کنیم که ریشه در استکبار جهانی دارد. برای همین بود که امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نامید.

 

امام درک صحیح و واقع‌بینانه از ملت ما داشت و به خوبی بیان می‌کرد که چرا نهضت مشروطه نتوانست به فرجام برسد زیرا صرفا هدفش رفع استبداد داخلی بود. به پشتیبانان و دست‌های خارجی توجه نداشت، بنابراین پس از انقلاب مشروطه می‌بینید در سفارت انگلیس تحسن برگزار می‌شود این انحراف بود که پس از آن دیکتاتوری رضاخان را به ملت ایران تحمیل کرد.

 تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که انقلاب مسیر خود را درست می‌رود فقط به دیکتاتور توجه ندارد بلکه به پشتیبانان دیکتاتور و کسانی که می‌خواهند کماکان مقاصد خود را دنبال کنند توجه داشت و نوک حمله را متوجه مانع اصلی استقلال و آزادی کشور کرد.

 

به این دلیل بود که امام خمینی(ره) فرمودند شاه می‌گوید من مامور برای وطنم ما می‌خواهیم آن آمر را پیدا کنیم که امر کرده است شاه این همه جنایت کند. ما فاسد و اطراف آن را به جهان و آمریکا ارائه خواهیم کرد این منطق امام بود.

/ایسنا


ویدیو : جلیلی در مراسم 13 آبان چه گفت؟