جزییات اعلام علاقه‌مندی رشته‌های شرایط خاص کنکور 92 : جزییات اعلام علاقه‌مندی ...



زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 95 , جزییات کنکور سراسری 94 اعلام شد , جزییات اعلام نتایج کنکور سراسری

جزییات اعلام علاقه‌مندی رشته‌های شرایط خاص کنکور 92

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: مهلت اعلام علاقمندی برای رشته‌های دارای شرایط خاص آزمون سراسری 92 تا پایان روز شنبه 15 تیرماه است.

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اعلام این خبر، افزود: داوطلبان باید شماره مورد یا موارد رشته‌های دارای شرایط خاص را انتخاب و به صورت اینترنتی تا 15 تیرماه از طریق سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org اقدام به درج اعلام علاقمندی کنند.

وی درباره چگونگی انتخاب این دسته از رشته‌ها، تصریح کرد: رشته‌های‌ دارای شرایط خاص رشته‌هایی هستند که نیاز به‌ اقداماتی‌ نظیر مصاحبه‌، معاینه‌ و آزمون علمی و یا عملی (اختصاصی خاص رشته) دارند و داوطلبان‌ علاقه‌مند به‌ انتخاب‌ اینگونه‌ رشته‌ها باید شماره موارد را از جداول مربوط استخراج و حداکثر دو مورد از این موارد را در سایت سازمان درج کنند.

 

توکلی خاطرنشان کرد: در صورتی که‌ نام این داوطلبان‌ در ردیف‌ معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های‌ مذکور برای‌ مصاحبه‌ و معاینه‌ اعلام‌ شود، باید در زمان‌ انتخاب‌ رشته‌، کدرشته‌ یا کدرشته‌های‌ مذکور را به‌ عنوان‌ رشته‌های مورد انتخاب‌ مجاز خود به‌ نحوی‌ که‌ در دفترچه‌ انتخاب‌ رشته منعکس‌ می‌شود، فقط از اولویت یک تا اولویت‌ 9 انتخاب کنند.

 

مشاورعالی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان باید‌ پس ‌از مطالعه‌ دقیق ضوابط و شرایط عمومی‌ و اختصاصی‌ هر یک‌ از رشته‌های‌ تحصیلی‌ مربوط به‌ گروه‌ آزمایشی‌ خود، شماره‌ مورد یا موارد مربوط به رشته‌های‌ مورد علاقه‌ خود را از جدول مربوط به گروه آزمایشی خود، استخراج‌ و انتخاب کنند.

 

وی با اشاره به موارد خاص انتخاب این رشته‌ها، گفت: داوطلبانی‌که‌ علاقه‌مندی‌ خود را به ‌هر یک از رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه امام صادق(ع) و یا دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری، در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری ازطریق سایت دانشگاه مربوط اعلام کرده‌اند، نیاز به اقدام خاصی در این مرحله ندارند و چنانچه مجاز به انتخاب رشته شوند، باید در زمان انتخاب رشته، کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری را تا اولویت نهم و قبل از دهم انتخاب کنند.

 

توکلی افزود: متقاضیان رشته‌های‌ تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحدهای بندرعباس، تهران، سنندج و زاهدان، دانشگاه صنعتی مالک اشتر و موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی رفاه تهران، باید شماره مورد و یا موارد را از گروه‌ آزمایشی‌ مربوط استخراج و در سایت سازمان درج کنند و در صورتی که متقاضیان هر یک از رشته‌های مذکور‌ در ردیف‌ معرفی‌شدگان ‌چند برابر ظرفیت قرار گیرند، زمان ‌انتخاب ‌رشته‌ باید کدرشته‌ یا کدرشته‌های ‌مربوط را از اولویت‌ اول‌ انتخابی‌ تا حداکثر اولویت‌ سی‌ام‌ انتخاب‌ کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین داوطلبانی‌ که‌ دو کدرشته‌ (دو مورد) از کدرشته‌های‌ مربوط به‌ گروه‌ آزمایشی ‌خود را انتخاب‌ کرده‌اند، مجاز هستند علاوه‌ بر دو مورد انتخابی‌، شماره موارد مربوط به رشته‌های‌ دانشگاه‌های فوق را نیز به ‌عنوان‌ مورد سوم‌ انتخاب‌ کنند.

به گفته وی ملاک نهایی برای ظرفیت‌ها، عنوان رشته‌ها و نیمسال پذیرش برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، موارد درج شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته خواهد بود.

 

مشاورعالی سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتایج اولیه و مراحل مصاحبه این رشته‌ها، تصریح کرد: معرفی چند برابر ظرفیت علاقمندان به رشته‌های دارای شرایط خاص برای انجام مراحل مصاحبه همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری در مرداد ماه خواهد بود.

 

توکلی تاکید کرد: درج کد رشته‌های تحصیلی (کد عدد چهار رقمی) موسسات دارای شرایط خاص بعد از انجام مصاحبه و استخراج از دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در فرم انتخاب رشته اینترنتی به همراه کدرشته‌های سایر دانشگاه‌ها، با در نظر داشتن شرایط و محدودیت اولویت انتخاب های رشته موسسات خاص برای معرفی شدگان برحسب خواسته موسسات در اطلاعیه مربوطه در زمان انتخاب رشته اینترنتی، در مرداد ماه الزامی است./ایسنا

 

 

 


ویدیو : جزییات اعلام علاقه‌مندی رشته‌های شرایط خاص کنکور 92