جام ندیده ها! : 21 هفته، یعنی بیش از دو سوم از مسابقات لیگ برتر سپری شده و ...



21 هفته، یعنی بیش از دو سوم از مسابقات لیگ برتر سپری شده و اختلاف صدرنشین لیگ تا رده پنجم، فقط 5 امتیاز است. میانگین 1.8 امتیاز از هر بازی صدرنشین فعلی یعنی استقلال، به خوبی ثابت می کند که حتی بهترین تیم فعلی هم چندان پرمایه نیست.

21 هفته، یعنی بیش از دو سوم از مسابقات لیگ برتر سپری شده و اختلاف صدرنشین لیگ تا رده پنجم، فقط 5 امتیاز است. میانگین 1.8 امتیاز از هر بازی صدرنشین فعلی یعنی استقلال، به خوبی ثابت می کند که حتی بهترین تیم فعلی هم چندان پرمایه نیست.

صدرنشین فعلی لیگ 3 بازی، ذوب آهن 2 بازی و پرسپولیس یک بازی اش با 5 تیم اول جدول باقی مانده است، یعنی با یک گرد کردن کوچک، می توان شانسی تقریبا برای قهرمانی هر 5 تیم در نظر گرفت. 4 تیم توسط سرمربیانی بدون سابقه قهرمانی در لیگ برتر هدایت می شوند و سایپا هم توسط مجید جلالی با یک بار سابقه قهرمانی در لیگ برتر.

در جمع این تیم ها می توان بازیکنانی همانند مهدی رحمتی و هاشم بیک زاده را پیدا کرد که 4 بار قهرمان لیگ برتر شده اند و البته تعداد بسیار بیشتر، بازیکنانی هستند که تا امروز رنگ این قهرمانی را هم ندیده اند. در بین همین تعداد زیاد، هستند کسانی که تا نزدیک قهرمانی لیگ برتر رفته اند و با نگاهی آکنده از افسوس با آن خداحافظی کرده اند. 7 نفر از آنها، امسال می تواند بزرگترین طلسم زندگی اش را بشکند.

(7) محسن مسلمان

 

از خودش دیوانه تر ندیده بود

 

25 سال سن، شاید کمی بیش از حد برای معرفی یک ناکام در کسب قهرمانی لیگ برتر زود باشد اما داشتن بیش از 210 بازی در این لیگ دلیل قانع کننده ای است. مسلمان در فصل منتهی به نایب قهرمانی شوک آور ذوب آهن در لیگ هشتم، با 18 سال سن متوجه شد دنیا چقدر می تواند ناجوانمرد باشد. او در پرسپولیس یک نایب قهرمانی لیگ برتر دیگربه کارنامه اش اضافه کرد و نیم فصل دوم فصل قبل در فولاد بود؛ جایی که به تیم رده سوم آمد و اگر دو رده ترفیع نصیب تیم می کرد، قهرمان می شدند اما با دو پله افت و 4 پله به نسبت فصل قبل از آن، پنجم شدند!

(6) علیرضا نورمحمدی

 

داستان ضرب المثل پالان ندیده

 

کاپیتان فعلی پرسپولیس فوتبالش را همانند کاپیتان ذوب آهن قاسم حدادی فر از این باشگاه آغاز کرده و تقریبا به اندازه او هم بازی لیگ برتری دارد (بین 260تا 270 بازی). شبیه تر اینکه دقیقا به اندازه او هم در حسرت قهرمانی این لیگ مانده است. البته در سمت دیگر قضیه با وجود دو عنوان نایب قهرمانیف نورمحمدی و تیم هایش در این سال ها هیچ گاه در سطح قهرمانی لیگ هم نبوده اند. به صورت کلی تمامی کاپیتان های تاریخ پرسپولیس حداقل یک بار با این تیم مسابقات لیگ را فتح کرده اند و نورمحمدی و مرحوم نوروزی تنها بازیکنان در این جمع هستند که هیچ گاه با هیچ تیمی قهرمان لیگ نشده اند.

(5) عبدالله ویسی

 

آنچلوتی تا به حال در تمرینات، بازیکنی مثل زیدان ندیده ام

 

اگر این چند خط را بخوانید قانع خواهید شد که سرنوشت این فصل استقلال خوزستان قهرمانی لیگ برتر نیست! عبدالله ویسی به عنوان بازیکن در شروع دوره سوم لیگ برتر سپاهان را به قصد فولاد ترک کرد و در همین فصل فولاد سوم شد و سپاهان، تیم سابق او، قهرمان لیگ. او در دوره چهارم به عنوان کمک مربی بدون کارت «ملادن فرانچیچ» سهم قابل توجهی در قهرمانی فولاد در لیگ برتر داشت اما افتخاری نصیبش نشد. امسال تا قبل از این هفته، تیم های او 7 هفته صدرنشین لیگ برتر بوده اند اما ظاهرا برای قهرمان شدن او باید حداقل 30 هفته آن هم پشت سر هم در یک فصل صدرنشین باشد.

یک تفاوت ویسی با همه در حسرت قهرمانی مانده ها، بازی در سپاهان است. به ندرت می توان در بین بازیکنان مشهور این تیم در لیگ برتر کسی را بدون عنوان قهرمانی پیدا کرد.

(4) آندرانیک تیموریان

 

متفاوت ترین حلقه های ازدواج که هیچ جا ندیده اید

 

کاپیتان فعلی تیم ملی و عضو آینده باشگاه صدتایی ها، با سابقه بازی در دو دوره جام جهانی، بازی در لیگ برتر و تبدیل شدن به اولین ایرانی گلزن در این مسابقات. با همه این احوالات افتخارات فردی آندو تیموریان خیلی خیلی کمتر از سطح فنی اوست. تنها قهرمانی که در کارنامه او ثبت شده، جام حذفی فصل 1391 است که البته به دلیل مصدومیت در فینال آن مسابقات به میدان نرفت.

آندو در لیگ برتر هیچ گاه با تیم های ابومسلم، استقلال تهران و تراکتورسازی قهرمان نشده و بهترین رتبه او نایب قهرمانی فصل قبل است؛ جایی که تا قبل از اخراج از زمین، خودش و تراکتورسازی صاحب اولین قهرمانی در لیگ برتر بودند. سرژیک برادر او بازیکنی به خوبی آندرانیک نبود اما حداقل یک بار قهرمان جام آزادگان شد!

(3) قاسم حدادی فر

 

دردهایی که نباید ندیده گرفت

 

کاپیتان خوشفکر و خوش استیل ذوب آهن هر چقدر در جام حذفی خوب قهرمان شده، در لیگ برتر به همان اندازه و بیشتر نایب قهرمانی در کارنامه دارد. حدادی فر در سه دوره چهارم، هشتم و نهم همراه با ذوب و در دوره یازدهم با تراکتورسازی تبریز نایب قهرمانی لیگ برتر شد.

نایب قهرمانی او در دوره چهارم و نهم شاید خیلی ناراحت کننده نبود اما در لیگ های هشتم و یازدهم تیم های او به دلیل نبردن بازی هفته آخر جام را از دست دادند.

حدادی فر دلیل انتخاب ذوب آهن به عنوان تیمش از دوران کودکی را فعالیت پدرش در این کارخانه اعلام کرده بود. شاید اگر پدر او کمی آن طرف تر در کارخانه سیمان سپاهان کار می کرد، حالا او جزو پرافتخارترین های تاریخ لیگ برتر محسوب می شد.

(2) مهدی رجب زاده

 

عکس های ندیده شده

 

یک قانون نانوشته و تناسب نسبی در بیشتر لیگ های معتبر دنیا وجود دارد. از هر 3 بازیکنی که بیش از 100 گل زده اند، حداقل 2 نفر سابقه قهرمانی لیگ را دارند. مثلا در لیگ برتر انگلیس تنها 8 نفر از 24 بازیکن با بالای 100 گل، فاتح این مسابقات نشدهاند؛ موضوعی که در لیگ ما هم به خوبی اعمال شده و از 3 بازیکن با بیش از 100 گل، فقط مهید رجب زاده قهرمانی لیگ برتر ندارد.

رجب زاده حتی می تواند بیشتر حسرت بخورد چرا که آقای گل لیگ برتر هم نشده و آقای گلی فصل ششم به دلیل پنالتی های کمتر به دنیل اولرم داده شد. کاپیتان دوم ذوب آهن در بین بازیکنان باقی مانده از لیگ اول در لیگ فعلی تنها کسی است که قهرمانی در کارنامه ندارد. همدوره های او مثل حسین بادامکی، جواد کاظمیان و هادی شکوری هم قهرمان شدند.

(1) میلاد میداوودی

 

روستایی مرموز در ایران که هیچ کس زنانشان را ندیده

 

میلاد میداوودی در کارنامه اش قهرمانی لیگ دارد اما نه در ایران، که در امارات. او در لیگ برتر با 3 تیم مختلف نایب قهرمان لیگ برتر شده اما هیچ گاه این جام را بالای سر نبرده است. میداوودی یک فصل به دلیل خدمت سربازی در پاس تهران بازی کرد و در همان سال با دنیزلی نایب قهرمان لیگ برتر شدند.

فصل بعد پاس نایب قهرمان نشد اما میداوودی همراه با استقلال اهواز نایب قهرمان شد. میداوودی طی 2 سال و نیم بازی برای استقلال تهران نیز یک بار به نایب قهرمانی لیگ برتر رسید. درست سر بزنگاه خروج او از این باشگاه و در دوره دوازدهم لیگ برتر که میلاد در نیم فصل به آلومینیوم هرمزگان رفت و با این تیم سقوط کرد، استقلال قهرمان لیگ برتر شد!

لیست سیاه
علاوه بر این بازیکنان، پرویز مظلومی و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربیان استقلال تهران و ذوب آهن شانس کسب اولین قهرمانی لیگ برتر را پیش چشم خود می بینند. هیچ کدام به عنوان سرمربی قهرمان لیگ نشده اند اما به عنوان بازیکن یحیی یک بار با پرسپولیس و مظلومی دو بار با استقلال قهرمان جام آزادگان شده اند.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,جام ندیده ها

 

در جمع دیگر بازیکنان، استقلال خوزستان تقریبا هیچ قهرمان لیگ برتری در ترکیب خود نمی بیند. در این بین عبدالهادی خنیفر اسیر جبر تاریخی شد چرا که اگر کمی زودتر وارد تیم اصلی فولاد شده بود، به جای تجربه سقوط در اولین فصل، جام قهرمانی را بالای سر برده بود.

در استقلال تقریبا اکثر قدیمی ها یک لیگ برتر دارند اما شهباززاده، انصاری، فخرالدینی و یعقوب کریمی سرشناس ترین بازیکنانی هستند که هیچ گاه قهرمان لیگ نشده اند.

در سایپا غیر از آندو و میداوودی، روزبه شاه علی دوست نیز با وجود تجربه نسبتا بالا، قهرمان لیگ نشده است. فصل قبل و با قهرمانی سپاهان، طلسم قهرمان نشدن محمدرضا خلعتبری بالاخره شکست و این فصل، بالاخره طلسم یکی از حسرت خورده های همیشگی می شکند.

 

اخبار ورزشی - تماشاگران جوان.برترین ها


ویدیو : جام ندیده ها!