تکذیب خبر کسر بنزین از کارت های سوخت :         در چند روز اخیر شایعه‌ای مبنی ...



 

 

 

دولت بنزین و کارت سوخت , کارت سوخت , پیگیری کارت سوخت

 

در چند روز اخیر شایعه‌ای مبنی بر كسر سهمیه بنزین از كارت‌های سوختی كه مجهز به سامانه پرداخت الكترونیكی نیستند، مطرح شده بود كه در نهایت شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با رد این موضوع، به مردم این اطمینان را داد كه مجهز نبودن كارت سوخت به سامانه پرداخت الكترونیكی موجب كسر سهمیه نمی‌شود.

شهرام رضایی - معاون فنی سامانه هوشمند سوخت، در گفت‌وگو با ایسنا تاكید كرد: از نظر فنی پرداخت الکترونیک بهای سوخت ارتباطی با سهمیه کارت هوشمند سوخت ندارد و چنانچه فرایند سوختگیری به نحو صحیح انجام شود، هیچ گونه مشکلی از جمله کسر سهمیه به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: در فرایند سوختگیری صحیح، فرد باید پس از اتمام سوختگیری، نازل را در محل خود قرار داده و بعد از مشاهده عبارت " کارت را بردارید" کارت هوشمند سوخت را از کارت‌خوان خارج كند.

به گفته او در صورت عدم انتخاب گزینه «پرداخت نقدی» هم با گذاشتن صحیح نازل روی تلمبه هیچ مشكلی پیش نخواهد آمد.

پیش از این تعدادی از رسانه‌ها به نقل از سایت شركت ملی فراورده‌های نفتی نوشته بودند كه در بخش سامانه هوشمند سوخت این سایت در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه برای این‌كه در سوخت‌گیری وسیله نقلیه‌ای كه به سامانه پرداخت الكترونیك مجهز نیست دچار كسر سهمیه نگردیم چه اقدامی انجام دهیم؟ پاسخ داده شده بود: "در صورتی كه كارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه شما به سامانه پرداخت الكترونیك متصل نگردیده است، در صورت مراجعه به جایگاه‌هایی كه به این سامانه مجهز شده‌اند، پس از اتمام سوخت‌گیری با دو گزینه بانكی یا نقدی مواجه می‌شوید.

لازم است در این موقع با انتخاب گزینه نقدی و دیدن پیغام «لطفا كارت را بردارید» نسبت به برداشتن كارت هوشمند سوخت اقدام كنید تا سوخت‌گیری صحیح انجام شود تا دچار كسر سهمیه نشوید. در صورت عدم انتخاب گزینه نقدی و خارج كردن كارت هوشمند سوخت از كارت‌خوان، سوخت‌گیری شما نادرست اتمام یافته واز سهمیه خودرو چهار لیتر كسر می‌شود."...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : تکذیب خبر کسر بنزین از کارت های سوخت