ترس‌های رایج دوران بارداری و راه‌های غلبه بر آن‌ها : برخی ترس‌ها در دوران بارداری ...


برخی ترس‌ها در دوران بارداری آنچنان شایع است که اگر از چند زن باردار که در یک جا حضور یافته‌اند درباره این موارد سؤال شود، اکثر آنها به ترس‌های مشابهی اشاره می‌کنند. نی‌ نی سایت: زنان باردار به واسطه تغییرات فیزیولوژیکی که درون بدنشان ایجاد می‌شود و همچنین نگرانی‌هایی که درباره آینده خود و فرزندشان دارند از چیزهای زیادی می‌ترسند. در واقع برخی ترس‌ها در دوران بارداری آنچنان شایع است که اگر از چند زن باردار که در یک جا حضور یافته‌اند درباره این موارد سؤال شود، اکثر آنها به ترس‌های مشابهی اشاره می‌کنند. شناخت دقیق شایع‌ترین ترس‌ها در دوران بارداری کمک زیادی به فرد می‌کند تا ضمن حفظ سلامت روحی و فیزیکی خود همچنان به آینده خوشبین باشد.

افسردگی در دوران بارداری و غلبه بر آن , تغذیه دوران بارداری , دوران بارداری
ترس از سلامت جنین

هیچ‌گاه به چنین نگرانی‌های درونی اهمیت ندهید! شاید فکر نکردن درباره اینکه هم اکنون جنین در چه وضعیتی قرار دارد برای اکثر زنان باردار کاری دشوار و حتی غیرممکن باشد اما نکته مهم این است که جنین از قوانین طبیعی پیروی کرده و بدون توجه به آنچه که در ذهن شما می‌گذرد مراحل رشد خود را پشت سر می‌گذارد. در واقع رشد جنین بر اساس یک روند از پیش مشخص شده ادامه می‌یابد و تنها این شما هستید که می‌توانید با کوتاهی در یک سری امور و وظایف سلامت او را به خطر بیندازید.

همواره به این نکته فکر کنید که به طور میانگین بیش از 90 درصد بارداری‌ها در سراسر دنیا بدون مشکلی به زایمان بی‌دردسر و به دنیا آمدن نوزاد سالم منتهی می‌شود. اگر در ماه پایانی بارداری قرار دارید و حرکات جنین را در بدن خود به خوبی احساس می‌کنید و همچنین آزمایش‌های مختلف را انجام داده و پزشک نسبت به نتایج آنها و وضعیت عمومی‌تان ابراز رضایت کرده به این خبر خوشحال‌کننده توجه کنید: شانس به دنیا آوردن نوزادی سالم برای شما بیش از 99 درصد است.

با این حال منطقی است که همواره در گوشه‌ای از ذهن خود به مواردی استثنایی هم توجه داشته باشید. به دنیا آمدن نوزاد پیش از موعد مقرر در بسیاری از موارد روی می‌دهد اما باز هم جای نگرانی نیست چون تحقیقات نشان می‌دهد در بیش از نیمی از موارد، فاکتور خطرناکی سلامت نوزاد نارس را تهدید نمی‌کند.

ورزش در دوران بارداری , نزدیکی در دوران بارداری , ورزش های دوران بارداری

استرس سلامت فرزندم را به خطر می‌اندازد

درحالی که زنان باردار ممکن است نگران آن باشند که استرس می‌تواند برای رشد جنین خطرناک باشد اما واقعیت این است که حقایق مطرح شده در این زمینه همچنان با ابهامات زیادی همراه است. پزشکان متخصص زنان و زایمان زیادی گزارش داده اند که بسیاری از زنان بارداری که زیر نظر آنها بوده‌اند، در این دوره با حوادث تلخی مانند از دست دادن پدر و مادر یا سایر بستگان نزدیکشان روبرو شده‌اند اما در نهایت زایمان بی‌خطر و طبیعی را پشت سر گذاشته‌اند.

از سوی دیگر زنان زیادی بوده‌اند که به رغم سپری کردن دوران حاملگی بدون دغدغه، زایمان زودرس داشته‌اند. با این حال برخی تحقیقات نشان می‌دهد که میان هورمون‌های مرتبط با استرس و به دنیا آمدن نوزاد نارس یا با وزن کم به نوعی ارتباط وجود دارد. نتیجه این تحقیقات هر چه باشد، یک نکته کاملا روشن است و آن اینکه عقل حکم می‌کند که زنان باردار در این دوره تا آنجاکه می‌توانند از محیط‌ها و اتفاقات محتمل استرس‌زا دوری کنند.

به شما زنان باردار توصیه می‌شود که حتی درصورتی که خبر ناخوشایند فوت یکی از بستگان را شنیدید به خود و اعصابتان مسلط بوده و همواره با انجام حرکات سبک ورزشی، استرس ناشی از این نوع اتفاقات را از خود دور کنید.

نمی‌توانم نوزادم را به دنیا آورم!

جای هیچ شکی نیست که به دنیا آوردن نوزاد به روش زایمان طبیعی با درد همراه است اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توان احساس درد را به کمترین میزان ممکن رساند. هم اکنون در اکثر بیمارستان‌ها روش‌های متعددی در زایمان طبیعی به کار گرفته می‌شود تا فرآیند به دنیا آمدن نوزاد با حداقل درد همراه باشد.

به طور کلی هر چه اطلاعات زنان باردار درخصوص راه‌های کاستن از درد زایمان بیشتر باشد راحت‌تر می‌توانند این لحظه مهم را پشت سر بگذارند. ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی از جمله توصیه‌هایی است که به زنان باردار می‌شود. در اکثر بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها این کلاس‌ها برگزار می‌شود. گذشته از تمامی این موارد به زنان باردار توصیه می‌شود که با نگاهی مثبت به زایمان خود نگاه کنند. باید به خاطر داشت که در گذشته‌های دور زنان باردار درحالی که هیچ‌گونه شیوه‌ای برای کمک به کاستن از درد زایمان وجود نداشته است نوزاد خود را به دنیا می‌آوردند. اما امروزه شرایط تغییر کرده و روش‌های مناسبی در این زمینه وجود دارد.


ویدیو : ترس‌های رایج دوران بارداری و راه‌های غلبه بر آن‌ها