بااجسام خارجی داخل گوش بچه چه کنیم؟ : شايعترين اجسام خارجي كه از گوش كودكان ...



شايعترين اجسام خارجي كه از گوش كودكان خارج مي‌كنند اشياء كوچك مانند مهره‌ها و دانه‌هاي ريزي هستند كه يا خود كودك يا همبازي وي آنرا به داخل گوش فرو كرده‌اند. كمتر اتفاق مي‌افتد كه حشرات كوچك به داخل گوش وارد شوند و يا در آن بدام بيافتند.


آيا خطرناك است؟


هرگونه شيء خارجي در گوش كه به آساني خارج نشود بايد خطرناك تلقي گردد زيرا ممكن است موجب عفونت مجراي خارجي، يا ورم گوش خارجي، شود و يا به پرده صماخ آسيب رساند.

چطور داخل فتوشاپ سلکت کنیم , اگر داخل گوشی ضد آب سونی آب رفت چی کار کنیم , چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم

ابتدا چه كار بايد بكنيد؟


1- اگر شيء كوچك و نرم باشد آنرا با يك موچين خارج سازيد. اگر احساس مي‌كنيد گرفتن آن موجب مجروح شدن اطراف گوش ميشود دست به آن نزنيد و فوراً به دكتر مراجعه نمائيد.

2- اگر جسم خارجي يك حشره باشد كودك خود را به بغل بخوابانيد بطوري كه گوش آسيب ديده وي در معرض دست شما و رو به بالا باشد و آب گرم در داخل آن بريزيد. با اين كار حشره در آب شناور ميشود و بيرون مي‌آيد..1

آيا مشورت با دكتر لازم است؟


اگر شيء بيرون نيايد و كودك احساس درد و حساس بودن كند فوراً به دكتر مراجعه كنيد.


دكتر چه اقدامي انجام خواهد داد؟


دكتر بعد از معاينه مجراي گوش خارجي شيء را بيرون آورده و آسيبهاي احتمالي به پوست يا عفونتهاي ايجاد شده بر اثر شيء خارجي را مداوا مي‌كند.

غیر فعال شیردرایوهای ویندوز هفت را قطع کنیم داخل منیجر شیر گروپ , دانلود فیلم خارجی , اخبار ورزشی خارجی

شما چه كمكي مي‌توانيد بكنيد؟


اجازه ندهيد كه كودك كمتر از چهار سال با اشياء كوچكي كه قابل گذاشتن در بيني، گوش و يا دهان است و امكان خفگي نيز دارد بازي كند.

1- البته در صورتيكه كودكتان سابقه پارگي پرده گوش دارد ويا اگر به دليلي از سالم بودن پرده صماخ مطمئن نيستند (مثلاً در مواردي كه سابقه خروج چرك از گوش وجود دارد) از اين روش استفاده نكنيد در اين شرايط به پزشك مراجعه كنيد.


ویدیو : بااجسام خارجی داخل گوش بچه چه کنیم؟