اپل در حال ساخت بلندگوی سیری است : اپل با ساخت بلندگوی سیری وارد حوزه‌ی خانه‌های ...


اپل با ساخت بلندگوی سیری وارد حوزه‌ی خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیا می‌شود. مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: شرکت اپل در حال ساخت دستگاهی برای رقابت با Echo شرکت آمازون است. براساس گزارش قرار گرفته در سایت The Information today دستگاه جدید اپل «بلندگوی سیری» (Siri Speaker) خواهد بود که از تمام ویژگی‌های منحصر به فرد این دستیار صوتی استفاده می‌کند.

ساخت تیزر تبلیغاتی , ساخت وبلاگ , ساخت اپل آیدی

در این گزارش گفته شده که اپل، سیری را در اختیار توسعه‌دهندگان مختلف قرار داده تا بتوانند از این دستیار صوتی روی برنامه‌های گوناگون استفاده کنند. همچنین گفته شده که اپل در حال به وجود آوردن کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری برای سیری است تا بتواند آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. به احتمال زیاد بلندگوی سیری یکی از پروژه‌های طولانی مدت اپل خواهد بود و این شرکت می‌خواهد یک پلتفرم جدید در حوزه‌ی اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند به وجود بیاورد.

به احتمال زیاد کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری سیری در کنفرانس WWDC امسال معرفی خواهد شد و تمام شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. شایعات گفته‌اند که اپل قبل از عرضه‌ی Echo روی پروژه‌ی بلندگوی سیری کار می‌کرده است. اخبار تایید نشده هم گفته‌اند که بلندگوی سیری می‌تواند تمام دستگاه‌هایی که با استفاده از سیستم‌های اپل ساخته شده‌اند را خاموش و روشن کند. همچنین این دستگاه می‌تواند پیام کوتاه ارسال کند و حتی نقش زنگ هشدار را هم ایفا کند.

این خبر بیانگر آن است که اپل قصد دارد وارد حوزه‌ی اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند شود. شرکت آمازون با دستیار صوتی الکسا و دستگاه Echo توانسته در این زمینه به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند و حتی باعث شگفتی موسس شرکت اپل هم شده‌. شرکت گوگل هم در کنفرانس Google I/O 2016‌ از دستیار صوتی مخصوص خودش برای مدیریت خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیا رونمایی کرد.

همچنین از آنجایی که دستیار صوتی الکسا به شکلی طراحی شده که تمام شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است. به همین دلیل اپل قصد دارد سیری را در اختیار همه قرار دهد تا بتوان از این دستیار صوتی روی سیستم‌های مختلف استفاده کرد. سیستم‌هایی که توسط اپل تولید نشده‌اند. عرضه‌ی چنین پلتفرمی نیاز به پشتیبانی توسعه‌دهندگان دارد تا تمام قابلیت‌های آن به نمایش در بیاید.


ویدیو : اپل در حال ساخت بلندگوی سیری است