اپرای «دیدار شمس و مولانا»ی چکناواریان رونمایی شد+ عکس : اپرای «دیدار شمس و ...



اپرای «دیدار شمس و مولانا»ی چکناواریان رونمایی شد+ عکس
آخرین اپرای لوریس چکناواریان با نام 'دیدار شمس و مولانا' صبح پنجشنبه (پنجم دی ماه) با حضور رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت اجرا شد.
 در این مراسم بخش‌هایی از اُپرای "دیدار شمس و مولانا" با همراهی اُرکستر سمفونیک به رهبری آرش امینی و با همراهی گروه کر هم‌سرایان به سرپرستی رازمیک اوهانیان به روی صحنه رفت.

رونمایی از بزرگترین پرچم ملی جهان قبل دیدار با قطر , مولانا , اشعار مولانا

محمود احمدی‌نژاد (رییس‌جمهور)، سیدمحمد حسینی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت‌الله ایوبی (رییس موسسه فرهنگی اکو)، لوریس چکناواریان و نیز مسوولان فرهنگی و نمایندگان کشورهای خارجی به همراه جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و ادبیات ایرانی، افغان و تاجیک از جمله حاضران در این مراسم حضور داشتند.
رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط بنیاد شمس و مولانا و موسسه فرهنگی اکو در جهت احیای آرامگاه شمس تبریزی به عنوان قونیه دوم اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها مسابقه‌ی طراحی معماری آرامگاه شمس تبریزی در خوی است که نتایج آن در مراسمی رسمی روز 16 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

لوریس چکناواریان , رونمایی از آیفون 7 , شعر مولانا

حجت‌الله ایوبی "دیدار مولانا و شمس" را یکی از اسرارآمیزترین دیدارها در طول تاریخ فرهنگ شرق دانست و از تلاش این اپرا برای به تصویر کشیدن این دیدار خبر داد.
وی با بیان اینکه بخش نخست این اپرا به جست‌وجوی مولانا توسط شمس اختصاص دارد، افزود: بخش دوم اثر شور مولانا در هنگام دیدار با شمس و بخش سوم به یگانگی مولانا با شمس می‌پردازد.
رییس بنیاد شمس تبریزی و مولانا، خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم مقبره مهجور شمس تبریزی در خوی، شناسایی و مراحل بازسازی خود را طی می‌کند و بعد از اتمام، خوی به عنوان قونیه‌ی دوم، میزبان علاقه مندان و مولانا پژوهان از سراسر جهان خواهد بود.
وی همچنین با ابراز خرسندی از رونمایی اپرای مولانا توسط رییس جمهور گفت: این حضور قوت قلبی برای برگزار کنندگان و تمام هنرمندان حاضر در مراسم خواهد بود.

شعر عاشقانه مولانا , فیلم مولانا , اشعار عاشقانه مولانا

در ادامه مراسم ارکستر سمفونیک چهار موومان فرازهایی از اپرای شمس و مولانا، آخرین ساخته لوریس چکناواریان را اجرا کرد.پس از این اجرا، سه تابلو از نمایش رستاخیز عشق به کارگردانی حسین مسافر آستانه اجرا شد.
نمایش 53 پوستر نفیس با موضوع مولانا و حضرت شمس تبریزی، سه تابلو از نمایش رستاخیز عشق ساخته حسین مسافر آستانه از دیگر بخش‌های این همایش یک روزه بود..../isna.ir

 


ویدیو : اپرای «دیدار شمس و مولانا»ی چکناواریان رونمایی شد+ عکس