افزایش قیمت خودرو منتفی شد؟ : درخواست افزایش قیمت خودرو که از سوی خودروسازان ...



افزایش قیمت خودرو داخلی تا اردیبهشت 96 منتفی شد , افزایش قیمت خودرو تا اردیبهشت 96 منتفی شد , افزایش قیمت خودرو

درخواست افزایش قیمت خودرو که از سوی خودروسازان به شورای رقابت ارسال شده بود نظرات مخالف بسیاری را به‌دنبال داشته است.

این درخواست که اواخر فروردین‌ماه سال جاری از سوی خودروسازان مطرح شد هم اکنون مخالفان جدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای ناظر شورای رقابت دارد؛ به‌طوری‌که روز گذشته محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مجتبی خسروتاج، سخنگوی این وزارتخانه با تاکید بر افزایش یک‌درصدی قیمت خودرو که محقق شد، اعلام کردند که هیچ گونه افزایش قیمت برای خودرو در دستور کار نیست.


از سوی دیگر اعضای ناظر بر شورای رقابت نیز از نبود دستورجلسه‌ای درباره افزایش قیمت خودرو درجلسات این شورا خبر داده‌اند و بر مخالفت جدی خود با هرگونه افزایش قیمت تاکید کردند. این در حالی است که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت هفته گذشته از بررسی تعیین قیمت خودرو در جلسات شورای رقابت به‌دنبال درخواست خودروسازان سخن گفت و اعلام نتایج این بررسی را تا دو هفته دیگر اعلام کرده بود.

 

با این حال محمدعلی مددی، نماینده مجلس و عضو ناظر شورای رقابت در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با بیان اینکه دستورجلسات سه هفته آینده شورا مشخص است و موضوع افزایش قیمت خودرو در این جلسات اصلا مطرح نیست، می‌گوید: افزایش قیمت خودرو دارای مکانیزم مشخصی است. براساس فرمولی که وجود دارد قیمت تعیین می‌شود از آنجایی که نرخ تورم در سال گذشته افزایش نداشته، بلکه کاهشی بوده است؛ بنابراین افزایش قیمت مفهومی ندارد.

 

وی بر مخالفت جدی مجلس در خصوص افزایش قیمت خودرو تاکید و اضافه کرد: با توجه به بخشنامه‌ای که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری درباره عدم افزایش قیمت در ابتدای سال داشت و از آنجایی که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز با افزایش قیمت خودرو مخالف است؛ بنابراین چنین موضوعی در دستور کار نیست.

 

نادر قاضی‌پور دیگر نماینده مجلس حاضر در شورای رقابت نیز با تایید اینکه هیچ‌گونه دستورجلسه‌ای درباره افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت وجود ندارد، گفت: مخالف هر گونه افزایش قیمت خودرو هستیم.

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو : افزایش قیمت خودرو منتفی شد؟