از بین رفتن شک و تردید ایرانی ها در مورد امریکا سال ها طول می کشد : گفتگوی ...



جمعیت ایرانی های مقیم امریکا , متن انگلیسی در مورد سفر رفتن , اخبارجدید امریکا در مورد ترامپ

گفتگوی سرکیس النعوم با یک مقام سابق آمریکایی:
از بین رفتن شک و تردید ایرانی ها در مورد امریکا سال ها طول می کشد / اوباما به ایرانی ها پیام داد که اجازه شکست اعراب منطقه را نمی دهد، با این حال کاری نکرد

سركیس النعوم ستون نویس روزنامه النهار نوشت: یک مقام ارشد سابق دولت آمریكا می گوید: پوتین در سوریه موفق بود، به دلیل اینکه برنامه ریزی کرد و در تحقق اهدافش ناکام نماند. اوباما نقشه و طرحی نداشت.

 سركیس النعوم ستون نویس روزنامه النهار نوشت: یک مقام ارشد سابق دولت آمریكا می گوید: پوتین در سوریه موفق بود، به دلیل اینکه برنامه ریزی کرد و در تحقق اهدافش ناکام نماند. اوباما نقشه و طرحی نداشت.

به گزارش انتخاب  ؛ این مقام آمریکایی افزود:  تهدید اوباما در سال 2013 برای حمله نظامی به بشار اسد واقعیت داشت. البته حمله به اسد لازم تلقی نمی شد، اما آنچه ضروری بود، ارسال سیگنالی به اعراب متحد امریکا بود. می خواستیم به آن ها بگوییم تنهایتان نمی گذاریم.

وی اضافه کرد: آن سخنان همچنین پیامی به ایران بود که باوجود برگزاری مذاکره محرمانه میان دو کشور، به آن ها اجازه شکست متحدان آمریکا را نخواهد داد. با این حال، اوباما کاری نکرد.

مقام آمریكایی از النعوم می پرسد به نظر شما چه چیزی در سوریه اتفاق خواهد افتاد؟ النعوم در پاسخ می گوید: به نظر من سوریه در حال حركت در راستای تقسیم است. اگر آمریكا، ایران و عربستان سعودی توافق کنند، ممكن است حکومت فدرالی شکننده ای بوجود آید.

مقام آمریکایی سپس بحث را به موضوع ایران می کشاند. این مقام سابق آمریكایی می گوید: "ایران نسبت به آمریكا شك و تردید در دل دارد و هنوز هم نگران است که موضع واقعی آمریكا، تغییر حکومت باشد.

وی افزود: این تردید سال ها طول خواهد كشید تا رفع شود.

النعوم می گوید: ایرانی ها به صبور بودن معروف هستند. قالیبافی ایرانی نمونه ی آن است. امروز من به یكی از دوستان شما(مقام آمریكایی) كه در دولت آمریكا صاحب موسسه مهمی است، گفتم: باید قالیبافی را بیاموزید تا صبور بودن را یاد بگیرید. 



ویدیو : از بین رفتن شک و تردید ایرانی ها در مورد امریکا سال ها طول می کشد