از این شیرینی بخور تا نمیری! : بژی شیرینی است که هم فرد را سیر می‌کند و هم ...


بژی شیرینی است که هم فرد را سیر می‌کند و هم دیر فاسد و خراب می‌شود, هم‌ چنین به راحتی و در همه‌ی فصل‌ های سال می‌ توان آن را تهیه کرد و از همین‌ رو برای تغذیه در سفر کاربرد فراوانی داشته است. وب سایت سوران: بژی شیرینی است که هم فرد را سیر می‌کند و هم دیر فاسد و خراب می‌شود, هم‌چنین به راحتی و در همه‌ ی فصل‌ های سال می‌ توان آن را تهیه کرد و ازهمین‌ رو برای تغذیه در سفر کاربرد فراوانی داشته است. کلمه ی بژی به معنی «زندگی کن» است و کاربرد آن برای نام این شیرینی محلی به این صورت است که از این شیرینی بخور تا نمیری.

طرح شیرینی دیرتر بخور در مدرسه , شیرینی , دستگاه بخور

مواد اولیه :

  • آردگندم چهار پیمانه
  • شکر دو سوم پیمانه
  • روغن حیوانی کرمانشاه دو سوم پیمانه
  • رازیانه (آسیاب شده) دو قاشق غذاخوری
  • شیر شیر یک پیمانه
  • روغن برای سرخ کردن

طرزتهیه بژی:

1.ابتدا رازیانه های آسیب شده را به همراه آرد و بکینگ پودر خوب بهم میزنیم.در ظرفی جدا روغن کرمانشاهی را داغ کرده و آن را به آرد ورازیانه اضافه کرده.سپس شکر را به همراه شیر خوب حل کرده و به مواد اضافه میکنیم.و آرام خمیر را خوب ورز می دهیم به صورتی که خمیر به دست نچسبد.تا مدتی اینکار را ادامه می دهیم.

2.سپس از خمیر به اندازه یک گلوله کوچک جدا کرده و با دست یا به وسیله قالب آن را به شکل لوله ای در آورده و در روی یک سینی قرار میدهیم .تمام خمیر را به شکل لوله ای یا هر شکل دلخواهی درآورده و بر روی سینی قرار میدهیم.

3.بعد از تمام شدن اینکار به مدت نیم ساعت سینی را در فضای آزاد (منظور فضای آشپزخانه است)قرار میدهیم تا خمیر کمی خشک شود.

4.سپس روغن را در ظرفی ریخته و پس از داغ شدن روغن پژی ها را در روغن سرخ میکنیم. در همین حین که بژی ها رو از روغن در می آوریم میتوانیم کمی شکر برای شیرینی بیشتر روی بژی ها بپاشیم (البته زیاده روی نکنیم)

5.بژی های خوشمزه ما آماده شده که میتونید برای صبحانه از آن میل کنید.


ویدیو : از این شیرینی بخور تا نمیری!