ادامه بازداشت مخالفان اردوغان : دادستان شهر «آدانا»ی ترکیه امروز دوشنبه دستور ...


دادستان شهر «آدانا»ی ترکیه امروز دوشنبه دستور بازداشت شمار دیگری از مخالفان دولت این کشور به اتهام عضویت در جنبش «فتح الله گولن» را صادر کرد. خبرگزاری مهر: ۵۹ نفر دیگر در ترکیه به اتهام همکاری باجماعت نور به رهبری «فتح الله گولن» مخالف سرسخت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه بازداشت شدند.

بازداشت این افراد در حالی انجام می شود که در ماه گذشته میلادی دولت ترکیه جنبش فتح الله گولن را یک گروه تروریستی اعلام کرد.

دادستان آدانا خواهان بازداشت هفت تن دیگر در دیگر شهرها در این ارتباط شده است ولی تحقیات پلیس نشان می دهد که این افراد در خارج از کشور هستند.
بازداشت شدگان از صاحبان شرکتهای بزرگ بوده و به کمک مالی به جماعت نور متهم شده اند.

چندی پیش نیز یک استاندار سابق و چهار افسر ارشد به اتهام حمایت از هواداران جماعت نور و ایجاد تسهیلات برای اجاره برخی اماکن دولتی با قیمت نازل بازداشت شده بودند.

بازرسان دولت و پلیس تخلفات مالی استانبول، فروردین ماه گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن از مردم ترکیه را به حمایت مالی از جماعت نور متهم کرده بودند. جماعت نور به رهبری فتح الله گولن متحد سابق حزب حاکم عدالت و توسعه و بزرگ ترین تشکل مخالف فعلی علیه دولت این کشور، از سوی دولت ترکیه به عنوان ساختار موازی در داخل دولت ترکیه تلقی می شود و دستگیری ها و تسویه های گسترده منتسبین به این جماعت از دو سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.


ویدیو : ادامه بازداشت مخالفان اردوغان