آیا حجم عظیم تخلفات دولتی، تهمت است؟ : وقتی روزنامه ایران دولتی ها را به سیاوش ...



وقتی روزنامه ایران دولتی ها را به سیاوش تشبیه کرد

آیا حجم عظیم تخلفات دولتی، تهمت است؟

این بار اما رئیس جمهور به سیاوش تشبیه شده است که از آتش تهمت ها سربلند بیرون می آید!تهمت هایی که به زعم روزنامه ایران تنها برای تخریب است و واقعیت ندارند اما معلوم نیست اگر انتقاد های اقتصادی و سیاسی از دولت ، تهمت است ...

"در هر زمانه‌ای یک سیاوش به مصاف آتش می‌رود و تاریخ به یاد ندارد که در هیچ زمانه‌ای شراره آتش به دامان سیاوشی چنگ زده باشد.

اما نه این آتش، آن آتشی است که تاکنون بوده و نه هیچ سیاوشی به آوازه این سیاوش می‌رسد که سیاوش‌های این زمانه، دولتمردان خسته از تهمت‌هایند؛ آنان که همتی بلند در کار روز و شب خسته‌شان نکرد اما خسته‌اند از...

و این‌گونه است که نفس‌های خسته این روزگار نیز در سینه حبس شده؛ نکند این بار...

اما نه؛ گمان باطلی است.

شک نداریم که این‌بار نیز رسم پاکی و پاکبازی سیاوش‌های نامدار ادامه می‌یابد و در تاریخ ثبت می‌شود که سیاوشی دیگر همچون گذشتگان خویش از آتش افروخته کینه‌توزان و حسودان، روسفید می‌گذرد."

این بخش های از مدیحه سرایی روزنامه ایران  که این روزها تریبون جریان انحرافی لقب گرفته است ، برای دولتی هاست.

این بار اما  رئیس جمهور به سیاوش تشبیه شده است که از آتش تهمت ها سربلند بیرون می آید!تهمت هایی که به زعم روزنامه ایران تنها برای تخریب است و واقعیت ندارند اما معلوم نیست اگر انتقاد های اقتصادی  و سیاسی از دولت ، تهمت است چرا این روز ها وضعیت اقتصاد کشور  تنها برای مردم گرانی به همراه دارد و تخلفات و بی قانونی های دولت در حوزه های اقتصادی و سیاسی همواره مورد اعتراض سباسیون و اقتصادیون واقع می شود؟

در حالی که تریبون جریان انحرافی دولتی ها را سیاوش می داند، قیمت مرغ و گوشت و مسکن  اجاره بها همچنان بالا می رود و هنوز کسی پاسخگو نیست.ب

ودجه 2 میلیادری مترو همچنان  پرداخت نمی شود تا بخشی از مشکلانت خدمات رسانی به مردم پایتخت، حل نشود، فاز دوم هدفمندی یارانه ها که بر اساس قانون باید اجرایی شود همچنان در کماست ، وضعیت کشاورزی به مرز بحران نزدیک می شود،  دولتی ها همچنان بر احیای شورای نظارت بر قانون اساسی که شورای نگهبان آن را غیر قانونی دانسته  تاکید می کنند و در سال تولید ملی ، واردات بیداد می کند و یارانه بخش تولید پرداخت نمی شود تا وضعیت صنعت و کشاورزی را  دچار اختلال کند.

در این میان، احمد توکلی می گوید: دولت تنها 10درصد درآمدهای نفتی را صرف تولید و مابقی را صرف هزینه‌های خود كرده است.

رییس «مركز پژوهش‌های مجلس» در این خصوص  گفت : وقتی فشار روی واردات كالاهای قابل تجارت آورده می‌شود، تولید ملی سركوب می‌شود و تورم تولید ملی بالا می‌رود و در نتیجه میل به واردات كالاهای قابل تجارت افزایش می‌یابد و هرچه بیشتر این مكانیزم فعال باشد، این ضرر بیشتر اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، «بیماری هلندی» یك‌بار در سال 56، یك‌بار سال 62، یك‌بار در سال 68 و یك‌بار در سال 85 اتفاق افتاد و امروز نیز گرفتار این موضوع هستیم.

منتخب مردم تهران در مجلس نهم در ادامه سخنانش از مصرف سرانه ارز به ازای هر ایرانی در 30سال گذشته سخن به میان آورد و تصریح كرد: این رقم در دوران جنگ 608دلار، دولت ‌هاشمی 384دلار، دولت خاتمی 364دلار و در پنج سال اول دولت احمدی‌نژاد 824دلار بوده است و البته نتیجه این میل شدید به خرج درآمد ارزی، افزایش تورم در كشور است كه البته مجلس هم در این موضوع شریك بوده و فقط دولت مقصر نیست.

وی درباره مصرف ذخایر صندوق توسعه ملی نیز گفت: امسال دولت می‌خواست در بودجه 91 به صورت مشتی از ذخایر صندوق توسعه ملی برداشت كند ولی مجلس این موضوع را تصویب نكرد اما متاسفانه طبق مصوبه مجلس، ناخنك‌هایی به ذخایر صندوق توسعه ملی زده شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به ازای هر طرح عمرانی در كشور 5/3برابر مورد نیاز اعتبار هزینه شده است كه این امر به علت تاخیر در افتتاح پروژه‌ها بوده است و باید مجلس و دولت خودشان این روند را كنترل كنند.

احمد توكلی خاطرنشان كرد: در غرب آنقدر از بخش كشاورزی حمایت می‌شود كه آمریكا 136سال است یارانه شیر می‌دهد و حتی حاضر شد مذاكرات WTO را لنگ كند ولی یارانه را حذف نكند.

بی تردید ، لیست تخلفات دولت از ابتدای حیات تا کنون، لیست بلند بالایی خواهد بود و نمی توان همه  این حجم عظیم انتقاد به بی قانونی و تخلفات گسترده را تهمت دانست و این قبیل مدیحه سرایی ها چاره کار اشکالات دولت نیست./شفاف


ویدیو : آیا حجم عظیم تخلفات دولتی، تهمت است؟