آخرین سامورایی که تسلیم نشد +عکس : سرباز ژاپنی که با وجود گذشت سه دهه از پایان ...


سرباز ژاپنی که با وجود گذشت سه دهه از پایان جنگ جهانی دوم تسلیم نشده بود، در ۹۱ سالگی در توکیو درگذشت. نامه نیوز: هیرو اونادو تا سال ۱۹۷۴ در جنگل‌های جزیره لوبانگ فیلیپین ماند چون باور نداشت که جنگ تمام شده است. او ۲۹ سال در جنگل زندگی کرد.

در ‌‌نهایت فقط فرمانده قدیمی او توانست هیرو انادو را به ترک جزیره راضی کند. هنگامی که به ژاپن بازگشت، از او مانند یک قهرمان استقبال شد.

تسلیم نشو

در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم، با ورود نیروهای آمریکایی، ارتباط آقای اونادو که دیگر ستوان شده بود، با دنیای خارج قطع شد.

قبل از قطع ارتباط، آخرین دستوری که گرفته بود این بود: تسلیم نشو.

این سرباز ژاپنی سه دهه به این دستور عمل کرد.

او سال ۲۰۱۰ در مصاحبه‌ای به شبکه‌ ای‌بی‌سی گفته بود "همه سربازهای ژاپنی برای مردن آماده بودند، اما من دستور داشتم که مراقب پارتیزان‌ها باشم و نمیرم."

آخرین سامورایی , فیلم آخرین سامورایی , فیلم آخرین سامورایی در دنیا

در پایان جنگ سه سرباز دیگر هم همراه او بودند. یکی از آن‌ها سال ۱۹۵۰ از جنگل رفت و دو سرباز دیگر مردند. یکی از این سربازان در نزاع با نیروهای محلی در سال ۱۹۷۲ کشته شد.

مقامات دولتی چند بار تلاش کردند که آقای اونادو را در جنگل بگیرند و بازگردانند اما او به حرفشان گوش نکرد.

بار‌ها هواپیماهای ژاپن بالای سر او اعلامیه‌هایی انداختند که روی آن نوشته شده بود جنگ تمام شده و بهتر است که به کشورش بازگردد.

اما او می‌گوید به این اطلاعیه‌ها توجهی نمی‌کرد و فکر می‌کرد این برگه‌ها توطئه دشمن است.
او گفت غلط‌های چاپی این برگه‌ها به اندازه‌ای زیاد بود که فکر می کرد فقط می‌توانست کار دشمن باشد.

سامورایی استوار

در ‌‌نهایت، در سال ۱۹۷۴ فرمانده سابق او راهی جزیره لوبانگ فیلیپین شد تا هیرو اونادو را بازگرداند؛ به این امید که او به دستور فرمانده‌اش گوش می کند.

آقای اونادو به پرچم ژاپن سلام کرد و شمشیر سامورایی خود را به فرمانده‌اش تحویل داد در حالی که هنوز لباس نظامی مندرس خود را برتن داشت.

او بعد از بازگشت به ژاپن چند مدرسه برای آموزش چگونگی زنده ماندن در شرایط سخت تاسیس کرد.آقای اونادو آخرین سرباز جنگ جهانی دوم بود که تسلیم شد.

آخرین سامورایی‌ , آخرین خبر , آخرین اخبار

قبل از او، ترو ناکامورا، سرباز دیگر تایوانی که در ارتش ژاپن خدمت می‌کرد، سال ۱۹۷۴ در حالی در یکی از جزایری اندونزی پیدا شد که برای خود غلات می کاشت.


ویدیو : آخرین سامورایی که تسلیم نشد +عکس