بدهی ۱۲ میلیارد تومانی به چایكاران؛سازمان چای پولی برای پرداخت خرید تضمینی برگ سبز ندارد! :



 

 

پیروزی ترامپ برای برجام و خرید هواپیماها خطری ندارد , چک 5 هزار میلیارد تومانی برای سانتافه , پرداخت بدهی تلفن ثابت

 

 

تا كنون ۳۷ میلیارد تومان برگ سبز چای برداشت امسال از چایكاران به صورت تضمینی خریداری شده اما سازمان چای ۲۵ میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخته و اعتبار و بودجه ی دیگری ندارد تا بقیه ی مطالبات خود را بپردازد.

نعمت یاور زاده مدیر سندیكای كارخانجات چای شمال در گفت وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: اعتبار برگ سبز چای خریداری شده تا آخر خرداد ماه پرداخت شده و مطالبات چایكاران بابت برگ سبز چای تیرماه تاكنون پرداخت نشده است و سازمان چای ۱۲ میلیارد تومان به كشاورزان بدهكار است.

وی تصریح كرد: اعتبار تخصیصی سازمان چای كشور تاكنون ۲۵ میلیارد تومان بوده كه به كشاورزان داده شده و این سازمان اعتبار دیگری برای پرداخت بقیه ی مطالبات خود ندارد؛ از سوی دیگر برداشت سوم چای آغاز می شود و اعتباری برای پرداخت خرید تضمینی برگ سبز چای چین سوم نیست، مگر این كه با رایزنی مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اعتبار اختصاص یابد.

به گفته ی یاورزاده تاكنون ۹۰ هزار تن برگ سبز چای از كشاورزان در چین اول و دوم برداشت خریداری شده كه از این میزان ۱۸ هزار تن به چای خشك تبدیل شده است.

مدیر سندیكای كارخانجات چای شمال با بیان این كه از ۱۵ روز دیگر چین سوم چای آغاز می شود، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد، امسال حدود ۲۵ هزار تن برگ سبز چای در برداشت سوم خواهیم داشت.... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو : بدهی ۱۲ میلیارد تومانی به چایكاران؛سازمان چای پولی برای پرداخت خرید تضمینی برگ سبز ندارد!