یزدانی: با طلای ریو از کشتی می‌روم : دارنده ۲ مدال طلای کشتی آزاد جهان گفت: ...


دارنده ۲ مدال طلای کشتی آزاد جهان گفت: با کسب مدال طلای المپیک ریودوژانیرو از دنیای کشتی خداحافظی می‌کنم. خبرگزاری تسنیم: رضا یزدانی در گفت‌وگویی در مورد آخرین وضعیت خود در تمرینات اظهار داشت: در سطح آمادگی بسیار خوبی قرار دارم و با وجود اینکه اولین اردو پس از مسابقات انتخابی را پشت سر می‌گذاریم، آمادگی من در حد مطلوبی است.

وی افزود: با گذشت هر روز و نزدیک شدن به مسابقات جهانی تمریناتم سنگین‌تر می‌شود و ما نیز خودمان را آماده حضور در مسابقات خواهیم کرد تا بتوانیم بار دیگر ایران را در این مسابقات به افتخاری بزرگ برسانیم.

دارنده مدال طلای جهان در سال 2013 در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات جهانی برایش بیشتر اهمیت دارد یا بازی‌های آسیایی عنوان کرد: من تابع نظر کادر فنی هستم و هر کجا که کادر فنی تشخیص دهد من نیز حرفی ندارم و در آنجا کشتی خواهم گرفت. من کشتی‌گیری هستم که در اوزان جدید وزن زیادی کم نمی‌کنم و به همین دلیل می‌توانم در هر مسابقه‌ای که کادر فنی صلاح بداند شرکت کنم.

یزدانی در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی نیز گفت: مسابقات انتخابی بسیار خوب بود و استان قزوین نیز توانست به خوبی این مسابقات را میزبانی کند. امسال شاهد سطح بالایی از مسابقه در قزوین بودیم و من نیز با وجود اینکه از ناحیه گردن آسیب دیده بودم و کمی گیج بودم اما در نهایت عنوان نخست را به دست آوردم. البته به اعتقاد خودم نتوانستم آن‌گونه که باید و شاید خوب باشم و فنون مورد نظرم را پیاده کنم.

وی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل در مسابقه جایزه بزرگ کشور بار دیگر تیم‌داری نکرده‌اید، خاطر نشان کرد: کشتی‌گیران نمی‌توانند تیم بدهند و این یک قانون است. جدا از آن چون در دوران مسابقه قرار داریم و من نیز آماده حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی می‌شوم فرصت تیمداری ندارم و به همین دلیل ترجیح دادم در این مسابقات شرکت نکنم.

دارنده مدال طلای جهان در سال 2011 در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رضا یزدانی تا چه زمانی قصد دارد به کشتی ادامه دهد، تصریح کرد: هدف من این است که تا المپیک 2016 ریو کشتی بگیرم و در این مسابقات مدال طلا را به دست آورم تا مدالی را که در المپیک لندن نگرفتم جبران شود. فکر کنم با گرفتن یک مدال خوشرنگ از المپیک ریو بتوانم خداحافظی خوبی از کشتی داشته باشم.


ویدیو : یزدانی: با طلای ریو از کشتی می‌روم