پیشنهاد نوستالوژیک وزیر برای سال 94 : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی برگزاری ...


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی برگزاری نمایشگاه کتاب در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران را برای سال آینده پیشنهاد کرد. خبرآنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی برگزاری نمایشگاه کتاب در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران را برای سال آینده پیشنهاد کرد.

آیین تجلیل از نهادها و سازمان‌های همکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شامگاه دوشنبه (12 خردادماه) در سالن رودکی تالار وحدت برگزار شد.

علی جنتی در این مراسم با تقدیر از برگزاری خوب نمایشگاه کتاب در سال 93 تصریح کرد: حجم فعالیت های برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور بسیار گسترده و عظیم است و می توان از آن به عنوان باشگاه فرهنگی یاد کرد.

وی گفت: این نمایشگاه در طول ده روز برگزاری خود میزبان هزاران نفر از بازدیدکنندگان و علاقه مندان به علم و دانایی است که علاوه بر آشنایی با آثار و کتاب های جدید فرصتی برای حضور در میزگردهای مختلف علمی می یابند.

جنتی ادامه داد: این دوره از نمایشگاه در حوزه دیجیتال فعالیت های مناسب و خوبی را داشت و در دیگر عرصه ها از جمله حوزه ترجمه فعالیت های قابل ستایشی از خود بر جا گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سالن ترجمه این دوره از نمایشگاه کتاب بیش از 8 هزار عنوان کتاب ترجمه شده به سایر زبان های زنده دنیا وجود داشت و این اتفاق یکی از راه های اساسی برای صدور فرهنگ انقلاب در عرصه های جهانی است.

وی با اشاره به سلامت محیط نمایشگاه از لحاظ فرهنگی در این دوره از برگزاری نمایشگاه گفت: با توجه به تدابیری که اندیشیده شده بود محیط نمایشگاه کتاب از لحاظ نوع پوشش و حجاب بازدیدکنندگان مناسب بود و بسیاری از کسانی که دغدغه این موضوع را داشتند بر سلامتی محیط آن اذعان داشتند.

جنتی با اشاره به اینکه کار فرهنگی بهتر از سایر روشها عمل می کند؛‌افزود: بهتر است برخی روش های سنتی در برخوردها را کنار گذاریم و شیوه ای جدیدی با روش های فرهنگی را در پیش بگیریم.

وی گفت: باید بر غنای بیشتر این نمایشگاه بیفزاییم و و در واگذاری سهم بیشتری از تصدی گری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی به بخش خصوصی از جمله ناشران و تمامی کسانی که علاقه مند در برگزاری این رویداد هستند؛ بکوشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامناسب بودن فضای مصلای امام خمینی(ره) برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: مصلی مکان برپایی نمایشگاه کتاب تهران نیست چرا که برای این کار ساخته نشده است بلکه محل عبادت است. همچنین این مکان وقت زیادی از همکاران ما برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران می گیرد چرا که فضای مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار نمی دهد.

جنتی عنوان کرد: به همکارانم در وزارت ارشاد توصیه می کنم از هم‌اکنون محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران را برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران سال آینده هماهنگ و آماده کنند. تصور برپایی نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب اشتباه است چرا که ظرفیت لازم را ندارد.

نمایشگاه کتاب تهران از سال 1385 و در ابتدای دولت احمدی نژاد از محل دائمی نمایشگاه های بین المللی به مصلای تهران نقل مکان کرد.

در پایان این مراسم جمعی از دست اندرکاران برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله سازمان ها و نهادهای همکار در این رخداد بزرگ فرهنگی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.


ویدیو : پیشنهاد نوستالوژیک وزیر برای سال 94