پرداخت وام ازدواج فقط توسط این سه بانک : مدیر كل اعتبارات بانك مركزی گفت: اعطای ...


مدیر كل اعتبارات بانك مركزی گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج همانند گذشته از سوی بانك های عامل ، ملی ، صادرات و ملت از محل مانده منابع سپرده قرض الحسنه پس انداز و با توجه به تعداد متقاضی در صف در حال اقدام بوده و هم اكنون سامانه برای این بانك ها فعال است. خبرگزاری ایرنا: مدیر كل اعتبارات بانك مركزی گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج همانند گذشته از سوی بانك های عامل ، ملی ، صادرات و ملت از محل مانده منابع سپرده قرض الحسنه پس انداز و با توجه به تعداد متقاضی در صف در حال اقدام بوده و هم اكنون سامانه برای این بانك ها فعال است.

محمدرضا قربانی در پاسخ به پرسشی در مورد مشكلات ایجاد شده در روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اظهار كرد: در زمان حاضر به دلیل عملكرد صد درصدی منابع قرض الحسنه به مصارف قرض الحسنه در بانك های سپه، مسكن، رفاه كارگران، تجارت، كشاورزی، پست بانك، قرض الحسنه مهر ایران و همچنین اتمام بودجه تخصیصی از سوی صندوق مهرامام رضا (ع) جهت ازدواج، سامانه مربوطه جهت ثبت نام متقاضیان برای بانك های مزبور و صندوق موصوف مسدود است .

وی توضیح داد: بانك های یاد شده می توانند صرفاً با توجه به وصول اقساط تسهیلات اعطایی قبلی، نسبت به پرداخت تسهیلات به افراد ثبت نام شده قبلی اقدام نمایند.

مدیركل اعتبارات بانك مركزی تصریح كرد: جهت افزایش تعداد بانك های عامل اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج،اداره اعتبارات با پیگیری های متعدد در تلاش برای اتصال برخی بانك های خصوصی به سامانه ازدواج است .

وی ادامه داد: هرگونه تغییر در روند و یا نحوه اعطای تسهیلات مذكور، جهت اطلاع رسانی به عموم در اختیار آن اداره قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیر كل اعتبارات بانك مركزی ، از ابتدای سال ۱۳۹۱ تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه همان سال و در مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۲، به ترتیب تعداد ۵۵۰.۴۷۲ نفر و ۴۵۲.۲۷۰ نفر از متقاضیان ثبت نام كننده موفق به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شده اند.

 تسهیلات بانك مسكن

قنبری در مورد آمار تسهیلات اعطایی بانك مسكن نیز اظهار داشت: بانك مسكن به عنوان تنها بانك عامل طرح مسكن مهر از ابتدای طرح تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۲ در مجموع به میزان ۴۷۰.۶۳۸ میلیارد ریال قرارداد تسهیلاتی منعقد نموده و در حال پرداخت قراردادهای منعقده است .

وی ادامه داد: درخواست افزایش سقف فردی تسهیلات صندوق پس‌انداز بانك مسكن (خرید- ساخت) از سوی بخش كارشناسی بانك مركزی در حال بررسی است.

 تسهیلات بافت فرسوده

مدیركل اعتبارات بانك مركزی گفت: همچنین در زمینه تسهیلات بافت فرسوده نیز حسب مفاد بند (۲) مصوبه شماره ۴۷۰۶۰/ت۴۹۱۷۵ن مورخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۲ ، اعطای تسهیلات مسكن بافت های فرسوده به میزان ۲۰۰‌هزار فقره تسهیلات جدید احیای بافت‌های فرسوده شهری در سال ۱۳۹۲ با سقف فردی ۳۰۰ میلیون ریال و با رعایت مفاد سیاست های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانكی كشور به بانك های عامل مربوطه ابلاغ شده كه بانك های عامل با توجه به منابع و مصارف بانك، نسبت به اعطای سهمیه های ابلاغی در چارچوب ضوابط بانكی اقدام می كنند.


ویدیو : پرداخت وام ازدواج فقط توسط این سه بانک