مصر رسما خواستار دریافت کمک مالی از بانک جهانی شد :       بانک مرکزی مصر رسما ...



 

 

دریافت شماره شبا بانک ملی , دریافت شماره شبا بانک ملت , دریافت موجودی بانک ملی

 

بانک مرکزی مصر رسما خواستار دریافت کمک مالی یک میلیارد دلاری از بانک جهانی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتد پرس بانک جهانی طی بیانیه ای اعلام کرد درخواست رسمی دولت مصر برای دریافت کمک مالی یک میلیارد دلاری برای بازسازی ساختارهای اقتصادی این کشور را دریافت کرده است. بر اساس این گزارش بانک جهانی افزود مذاکرات در خصوص نحوه پرداخت این کمک مالی به دولت مصر در حال جریان است و تصمیم گیری در این خصوص هر چه زودتر اتخاذ خواهد شد.

بر این اساس مصر ماه گذشته نیز از صندوق بین المللی پول خواستار دریافت کمک مالی ۳.۲ میلیارد دلاری شده بود. میزان ذخایر ارزی مصر طی ماههای اخیر به شدت کاهش یافته است. ذخایر ارزی مصر از ۳۶ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۱۰ به کمتر از ۱۸ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۱ رسیده است .

پس از سقوط رژیم حسنی مبارک در مصر این کشور هنوز دستخوش تنشهای سیاسی داخلی است و این مساله تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد مصر داشته است . مسعود احمد دبیر بخش خاور میانه صندوق بین المللی پول تاکید کرد اقتصاد مصر علی رغم ساختارهای قوی با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو است و دولت این کشور باید برای جلب رضایت صندوق بین المللی پول در زمینه دریافت کمکهای مالی ثبات سیاسی لازم را در این کشور برقرار کند .... /   خبرگزارى فارس

 


ویدیو : مصر رسما خواستار دریافت کمک مالی از بانک جهانی شد