محصص: کلید موفقیت ایران کادر فنی است : کارشناس فوتبال ایران درباره قرعه کشی ...


کارشناس فوتبال ایران درباره قرعه کشی جام ملت‌های آسیا گفت: کلید موفقیت ایران در جام ملت‌های آسیا کادر فنی تیم است، یعنی باید از همین الان مشخص شود که کی‌روش در جام ملت‌های آسیا کنار تیم ملی ایران هست یه نه. ایسنا: کارشناس فوتبال ایران درباره قرعه کشی جام ملت‌های آسیا گفت: کلید موفقیت ایران در جام ملت‌های آسیا کادر فنی تیم است، یعنی باید از همین الان مشخص شود که کی‌روش در جام ملت‌های آسیا کنار تیم ملی ایران هست یه نه.

مرتضی محصص درباره قرعه کشی جام ملت‌های 2015 آسیا تصریح کرد: تیم ایران در گروهی قرار گرفته است که شانس بسیار خوبی برای صعود دارد. کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا هیچ‌ کدام شرایط گروه ایران را ندارند و حتی استرالیا و کره بازی بسیار حساسی در دور گروهی با یکدیگر دارند که هر دو بازی سخت و سرنوشت‌سازی است.

محصص درباره هم‌گروهی ایران با تیم‌های امارات، قطر و بحرین در جام ملت‌های آسیا نیز اظهار کرد: به جز تیم بحرین که از یک مربی خارجی استفاده می‌کند‌، دو تیم دیگر گروه ما از مربیان عرب زبان بهره می‌گیرند. هرچند ما در سال‌های گذشته برابر تیم بحرین مشکلاتی داشتیم اما با این وجود بازهم می‌توانیم موفق شویم.

او ادامه داد: تیم امارات با اینکه از مربی عرب‌زبان استفاده می‌کند اما به دلیل اینکه سال‌هاست با این بازیکنان کار می‌کند، از نظر تکنیکی و تاکتیکی با یکدیگر هماهنگ هستند، بنابراین نسبت به دیگر تیم‌های گروه ما قوی‌تر هستند. باید این نکته را هم در نظر بگیریم که تیم ما می‌توانست در گروه سخت‌تری قرار بگیرد؛ بنابراین باید از گروه خودمان راضی باشیم.

کارشناس فوتبال درباره تقابل ایران با تیم‌های عربی و سابقه مشکلاتی که با این تیم‌ها داشتیم، تصریح کرد: بیشتر این مشکلات را ما خودمان درست می‌کنیم و جامعه فوتبال ما اینگونه است که هنوز با این تیم‌ها بازی نکردیم نگران وقت تلف کردن و بازی خشن تیم‌های عربی هستند. یعنی با پیش‌زمینه پا به میدان مسابقه با عرب‌ها می‌گذاریم.

محصص در ادامه افزود: اگر بخواهیم از الان نگران شویم به مشکل می‌خوریم زیرا بازی‌های سخت‌تری هم داریم و باید بدانیم ما در برابر این تیم‌ها برتری کامل داریم، البته اگر عوامل حاشیه‌ای را دخالت ندهیم.

او درباره مهم‌ترین اولویت‌های تیم ایران قبل از آغاز این مسابقات گفت: دو مورد نگرانی وجود دارد که در صورت رفع می‌تواند باعث موفقیت تیم ما شود. اولین مورد این است که باید ببینیم که رهبری تیم ایران را در این مسابقات چه کسی برعهده دارد. یعنی کادر فنی تیم ما را چه کسانی تشکیل می‌دهند. فدراسیون باید برنامه‌ریزی کند که آیا کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران می‌ماند یا خیر؟ کادرفنی می‌تواند کلید موفقیت تیم ما در جام ملت‌های آسیا باشد.

محصص ادامه داد: دومین مورد این است که باید بازی‌های دوستانه زیادی انجام دهیم. یعنی همان‌گونه که برای جام جهانی نگران هستیم و در حال تدارک برای این رقابت‌ها هستیم باید برای جام ملت‌ها هم برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

او درباره شانس قهرمانی ایران در این رقابت‌ها اظهار کرد: ما شانس بالای برای قهرمانی داریم و به جز استرالیا که امتیاز میزبانی دارد تیم‌های ژاپن و کره جنوبی و ما در یک سطح قرار داریم، هرچند که این تیم‌ها همیشه تیم‌های قوی راهی رقابت‌ها می‌کنند و بازی‌های دوستانه زیادی را هم برگزار می‌کنند. اما همان‌طور که گفتم باید ابتدا بدانیم که در این مسابقات کی‌روش همراه تیم ما هست یا نه. اگر بخواهیم برای این مسابقات ضعیف کار کنیم با مشکل مواجه می‌شویم زیرا تیم‌های دیگر با آمادگی کامل می‌آیند.


ویدیو : محصص: کلید موفقیت ایران کادر فنی است