محاکمه محمد مرسی به پنجشنبه موکول شد : دادگاه جنایی قاهره روز سه شنبه جلسه ...



محمد مرسی , محمد مرسی حافظی درر بند , محمد

دادگاه جنایی قاهره روز سه شنبه جلسه محاکمه «محمد مرسی» رییس جمهوری پیشین مصر و 10 تن از متهمین جماعت اخوان المسلمین را به اتهام همدستی اطلاعاتی با قطر به جلسه روز پنجشنبه موکول کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از راشاتودی، دادگاه مصر که جلسه روز شنبه را با حضور متهمان در قفس اتهام و شاهدان برگزار کرد، ادامه دادرسی را به روز پنجشنبه موکول کرد و قرار است در آن روز ژنرال «خالد ثروت» رییس پیشین دستگاه امنیت ملی مصر شهادت بدهد.


اتهام مرسی و سایر متهمان این پرونده آن است که اسرار دفاعی و مرتبط با امنیت کشور را نزد دولت خارجی (قطر) افشا کرده اند.

وکیل مدافع «محمد مرسی» رییس جمهوری برکنار شده مصر اعلام کرد که تیم قضایی منتصب دادگاه که وکالت مرسی را برعهده دارد، روز شنبه درخواست فرجامی را خطاب به عالی ترین دادگاه این کشور در مخالفت با احکام اعدام و حبس ابد صادر شده علیه وی تنظیم کردند.


دادگاه جنایی مصر چندی پیش مرسی را به اتهام فرار دسته جمعی از زندان در جریان اعتراضات سال 2011 مصر در مخالفت با حسنی مبارک دیکتاتور وقت این کشور به مرگ و همچنین به اتهام ارایه اسرار کشور به قطر به حبس ابد محکوم کرد.

این دادگاه همچنین مجازات های گسترده ای را علیه رهبران اخوان المسلمین صادر کرد به طوری که «محمد بدیع» از رهبران اخوان المسلمین و چهار مقام ارشد این گروه به مرگ محکوم شدند.
بیش از 90 نفر دیگر از جمله «یوسف القرضاوی» روحانی متنفذ مصر نیز در جریان محاکمه غیابی حکم مرگ گرفتند.

صدور این احکام بخشی از اقدامات سرکوب گرایانه ای بود که در پی برکناری مرسی از قدرت در سال 2013 به کار گرفته شد. مرسی پس از اعتراضاتی علیه حکومتش در جریان کودتای ارتش مصر برکنار شد. از آن زمان به بعد، صدها هوادار مرسی کشته و هزاران تن بازداشت شدند. 

 

 اخبار  بین الملل  -  ایرنا 


ویدیو : محاکمه محمد مرسی به پنجشنبه موکول شد