ماشین ظرفشویی را چطور تمیز کنیم؟ : یكی از دستگاه‌های آشپزخانه كه نیاز به شست‌وشو ...


یكی از دستگاه‌های آشپزخانه كه نیاز به شست‌وشو و پاكسازی دائم دارد،‌ ماشین ظرفشویی است.         هفت صبح: یكی از دستگاه‌های آشپزخانه كه نیاز به شست‌وشو و پاكسازی دائم دارد،‌ ماشین ظرفشویی است.

برای اینكه از رشد قارچ‌ها و باكتری‌ها در بدنه دستگاه جلوگیری كنید باید جرم‌ها و روغن‌هایی كه در قسمت خروجی آب جمع می‌شوند را به طور كامل از بین ببرید. برای این منظور می‌توانید از روش زیر استفاده كنید.


مایع سفیدکننده، جوش‌شیرین، آب پرتقال و سرکه موادی هستند كه برای تمیز كردن ماشین به آنها نیاز دارید.

باید ابتدا نوع جرم و آلودگی را تشخیص بدهید. چراكه آلودگی‌های داخل ماشین انواع مختلفی دارد و برای تمیز كردن هر یك از آنها مانند زنگ، کپک، تغییر رنگ فضای داخلی و لکه‌های غذا باید از روش خاصی استفاده كنید.

چطور ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟ , چگونه ماشین ظرفشویی را جرم گیری کنیم , مایع تمیز کننده ماشین ظرفشویی

محتویات داخل ماشین كه شامل طبقه‌ها، جاقاشقی و سبد شست‌وشو می‌شود را بیرون بیاورید.

درجه حرارت ماشین را روی آب داغ تنظیم كنید.

یک قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده داخل محفظه پودر بریزید و دستگاه را روی دور كامل شست‌وشو تنظیم كنید. با این روش کپک‌های داخل ماشین از بین می‌رود و قسمت داخلی دستگاه تمیز و براق می‌شود.

برای از بین بردن تغییر رنگ دیواره‌ها از دو لیوان آب پرتقال پاکتی و دور معمولی ماشین استفاده كنید. اسید سیتریک موجود در آب پرتقال، رسوبات آب سخت را می‌كند و ماشین‌ظرفشویی را تمیز می‌کند.

یک فنجان سرکه روی سبد ماشین ظرفشویی بگذارید و دور کامل آن را بزنید. این روش آسان‌ترین و مطمئن‌ترین تکنیک‌ برای شست‌وشو و ضدعفونی است. به جای سركه از جوش‌شیرین نیز می‌توانید استفاده كنید.

اگر روی بدنه دستگاه لكه‌های آب مانده و به آسانی پاك نمی‌شود،‌ در زمان شست‌وشو از كمی ‌مایع نرم‌كننده استفاده كنید.

فراموش نكنید كه هیچ‌گاه نباید سرکه و سفیدکننده کلردار را با هم ترکیب کنید چراكه تركیب آنها گازی سمی و خطرناك تشكیل می‌دهد.  


ویدیو : ماشین ظرفشویی را چطور تمیز کنیم؟