شاخص بورس بر سر دوراهی قرار گرفت : شاخص بورس تهران در معاملات امروز در دوراهی ...


شاخص بورس تهران در معاملات امروز در دوراهی افزایش و کاهش قرار گرفت و در نهایت به کانال 58 هزار واحدی برگشت. خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس تهران در معاملات امروز در دوراهی افزایش و کاهش قرار گرفت و در نهایت به کانال 58 هزار واحدی برگشت.

 در معاملات امروز سه‌شنبه بورس تهران دماسنج بازار سرمایه ابتدا روند مثبت به خود گرفت و تا کانال 59 هزار و 233 واحد افزایش یافت اما از نیمه معاملات روند منفی و تدریجی بورس آغاز شد و دماسنج بازار سرمایه تا سطح 58 هزار و 962 واحد افت کرد.

در بازار امروز تاثیرمنفی شرکتهای مخابرات و بانکها به قدری زیاد بود که رشد قیمت شرکتهای بزرگ و مطرح بازار نیز نتوانست از افت شاخص بورس جلوگیری کند، به طوری که شرکتهای مخابرات، بانک ملت، پاسارگاد، مپنا، بانک صادرات، تجارت و صندوق بازنشستگی بیشترین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشته و باعث برگشت شاخص به کانال 58 هزار واحدی شدند.

در حالی التهابات مربوط به سوریه نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرده است که انتشار اخباری مبنی برعرضه اولیه پتروشیمی جم در فرابورس و لزوم به تامین نقدینگی مناسب، موجب عقب نشینی بورس تهران در معاملات امروز شده است. این در حالی است که در بازار امروز شرکتهای بزرگی چون پالایشگاه بندرعباس،ملی مس،پتروشیمی پردیس،هلدینگ خلیج فارس،فولاد مبارکه و سرمایه گذاری غدیر با رشد خود مانع از افت بیشتر دماسنج بازار سرمایه شدند.

بنابراین بازار سرمایه در حال امروز تمایل به صعود داشت که شرکتهای پتروشیمی و فلزی مثبت بوده و بانکها روند منفی به خود گرفتند به طوری که در بازار امروز کشتیرانی، سپنتا و فرآورده های نسوز ایران از بیشترین تقاضای خرید و مپنا، بانکهای ملت، سینا، مخابرات، ایران خودرو و سایپا به همراه زامیاد و اقتصاد نوین از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازارامروز در نمادهای پالایشگاهی تحرکات خاصی انجام شد به طوری که نماد پالایشگاه آبادان پس از یک روز توقف و شفاف سازی در خصوص اتش سوزی انبار مورد بازگشایی قرار گرفت و پالایشگاه لاوان نیز پس از شش ماه توقف و افزایش 50 درصدی قیمت باز شد.

در بازار امروز روند قیمتی پالایشگاه بندرعباس مطلوب بود و پالایشگاه تهران با رشد پنج درصدی قیمت مواجه شد و قیمت گران ترین سهم بازار سرمایه در معاملات امروز 4000 تومان رشد کرد و به 84 هزار و 677 تومان رسید.

در مجموع در بازار امروز بیش از 350 میلیون سهم بعه ارزش 155 میلیارد تومان مورد بازگشایی قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 289 هزار میلیارد تومان رسید.


ویدیو : شاخص بورس بر سر دوراهی قرار گرفت