بهره‌برداری از۱۷دستگاه سنجش آلودگی هوا :         معاون محیط‌زیست انسانی ...



 

 

 

زمان بهره برداری از مترو هشتگرد , توقف بهره برداری از جنگلها , آستان قدس بهره برداری از جنگل های شمال را متوقف کرد

 

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در هفته هوای پاك ۱۷ دستگاه سنجش آلودگی هوا كه با كمك‌های بانك جهانی خریداری شده و بلااستفاده مانده بود، به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین اصیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ۱۷ دستگاهی كه با اعتبار بانك جهانی خریداری شده بود و به دلایلی امكان راه‌اندازی آن فراهم نمی‌شد در هفته هوای پاك به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت:‌هم‌اكنون مشكلاتی كه بر سر راه راه‌اندازی این ۱۷ دستگاه سنجش آلودگی هوا وجود داشت از قبیل مشكل برق و تلفن و مكان برطرف شده و اعتبارات لازم نیز برای راه‌اندازی اختصاص یافته و به مردم قول می‌دهیم كه این دستگاه‌ها در هفته هوای پاك راه‌اندازی شود.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در رابطه با اقدام شهرداری در رابطه با اعلام هفته هوای پاك با شعار و زمان متفاوت گفت:‌بحث آلودگی هوا و نظارت بر كنترل آلودگی‌ها بر عهده سازمان حفاظت محیط‌زیست است بنابراین سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر حق دخالت در آن را ندارند.

او ادامه داد: ‌البته بر اساس قانون وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند مركز محیط‌زیست و توسعه پایدار داشته باشند و برنامه‌هایی را برای خودشان به صورت داخلی طراحی كنند ولی اگر در مورد برنامه‌های خود اعلام عمومی كنند و بخواهند آن را حتی در سطح یك شهر اجرایی كنند تخلف كرده‌اند.

اصیلیان تصریح كرد: شهرداری به سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته است كه هفته هوای پاك آنها یك برنامه درون سازمانی است. بنابراین اجرای برنامه‌های آنها منعی ندارد.

 

 

 


ویدیو : بهره‌برداری از۱۷دستگاه سنجش آلودگی هوا