انتقاد دیرهنگام حداد عادل از صدا و سیما : این‌بار دولتی‌ها نیستند كه از عملكرد ...


این‌بار دولتی‌ها نیستند كه از عملكرد سازمان صدا سیما انتقاد دارند، گویا عزت‌الله ضرغامی این روزها از سوی همه جناح‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. روزنامه اعتماد: این‌بار دولتی‌ها نیستند كه از عملكرد سازمان صدا سیما انتقاد دارند، گویا عزت‌الله ضرغامی این روزها از سوی همه جناح‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است.

اگر تا دیروز مخاطبان، برنامه‌سازان یا مقامات دولتی از رسانه ملی شاكی بودند و معتقد بودند كه این سازمان مشغول آنتن فروشی است، حالا غلامعلی حدادعادل هم به صف منتقدان سازمان صدا و سیما پیوسته است. روز گذشته غلامعلی حدادعادل كه نامش برای ریاست این سازمان هم شنیده می‌شود همچون انتقاد چند وقت پیش حسام‌الدین آشنا از حجم بالای تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما انتقاد كرد.

حجم بالای تبلیغات این سازمان كه گویا ترفندی برای صاف كردن بدهی‌های كلان سازمان صدا و سیما به برنامه‌سازان و تهیه‌كنندگان است در ماه‌های اخیر صدای بسیاری را درآورده است. از سوی دیگر در اختیار گذاشتن آرشیو سازمان در اختیار مستندسازانی كه علیه رییس‌جمهور مستند ساخته بودند یكی دیگر از محورهای انتقاد از این سازمان بود. با این همه حجم تبلیغات رسانه ملی در ماه‌های آخر حضور ضرغامی در ساختمان شیشه‌یی جام‌جم آنقدر انتقادبرانگیز شده است كه حدادعادل روز گذشته وادار شد كه بگوید «متاسفانه حجم آگهی‌های بازرگانی بیش از حد شده است».

وی گفت: سازمان صداوسیما باید تعادلی میان سهم تبلیغات بازرگانی و سهم برنامه‌های غیر تبلیغی ایجاد كند. نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح كرد: درصد پخش تبلیغات در تلویزیون آنقدر زیاد شده كه تاثیر منفی گذاشته است و این تاثیر منفی هم برای كالاهایی است كه مورد تبلیغ واقع می‌شود و هم برای سایر برنامه‌های صداوسیماست كه از هدف خود باز می‌مانند.

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان كرد: معتقدم سازمان صداوسیما باید تعادلی میان سهم تبلیغات بازرگانی و سهم برنامه‌های غیر تبلیغی ایجاد كند. حالا باید دید كه آغاز انتقادات حدادعادل از سازمان صدا و سیما آن هم در ماه‌های اخیر حضور ضرغامی مقدمه‌یی برای جایگزینی حدادعادل است یا اینكه حدادعادل به تازگی متوجه ضعف عملكردی سازمانی شده است كه سال‌هاست صدای منتقدان را درآورده است.


ویدیو : انتقاد دیرهنگام حداد عادل از صدا و سیما