امام جمعه موقت تهران: تا اینجا پیروز مذاکرات بوده ایم : امام جمعه موقت تهران:تا ...



سخنرانی امام جمعه تهران , نماز جمعه تهران , امام جمعه اصفهان


امام جمعه موقت تهران:
تا اینجا پیروز مذاکرات بوده ایم / در داخل، عده ای می گفتند دائم بهانه به دست آمریکا می دهید؛ بهانه ای در این چندماه ندادیم اما شیطنت در ژن آمریکایی هاست

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت:‌ آمریکا نشان داده که با ساختار نظام اسلامی ما درگیر است و می‌خواهد نظام اسلامی وجود نداشته باشد.

 ‌حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های  این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه به ارتش عراق بابت پاکسازی استان صلاح الدین تبریک می گوییم، گفت:‫ما نه تنها مرزهای عراق را به رسمیت می شناسیم، بلکه همه مرزهای جهان را به رسمیت می شناسیم و به آن احترام می گذاریم و تنها یک مرز را به رسمیت نمیشناسیم و آن را کشور نمیدانیم و آن رژیم غاصب صهیونیستی است‬.

وی  در ادامه به دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با کشور های 1+5  اشاره و تاکید کرد: روز یکشنبه دور جدید مذاکرات هسته ای آغاز می شود، رهبری نکته ای را فرمودند و آن اینکه رهبری تیم ایرانی را امین خواندند لیکن فرمودند که ما این طرفهای خود را فریب کار می دانیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همین دیروز اوباما تحریم های ایران را تمدید کرد و این یعنی اصلا اینها به اخلاق سیاسی پایبند نیستند. نمی دانیم آینده مذاکرات چه می شود ولی می خواهم بگویم که تا اینجا ایران پیروز مذاکرات بوده است.

وی اظهار داشت: در این یک سال و چندماهی که از مذاکرات گذشت شما مردم ایران چهره مکارانه و پیمان شکنانه آمریکا را به دنیا نشان دادید. بعضی ها قصد دارند در داخل کشور چهره آمریکا را بزک کند و او را صلح طلب نشان دهند. اما شما مشخص کردید که آمریکایی کسانی هستند که دست های چدنی پوشیده با مخمل دارند. در داخل کشور عده ای می گفتند شما دائم بهانه به دست آن‌ها می دهید. خیلی خوب، بهانه ای در این چندماه ندادیم اما شما مردم ایران نشان دادید که شیطنت در ژن آمریکایی هاست. سخن این است که این مذاکرات بار دیگر سخن اول امام خمینی (ره) در انقلاب را تایید کرد و آن این است که آمریکا شیطان بزرگ است. حرف ما یک کلمه است. دنیا فهمید که آمریکا با اساس نظام اسلامی درگیر است. شما ملت بزرگ اثبات کردید که خسته نمی شوید، ولی به فضل خدا دشمن را خسته خواهید کرد. بشارت می دهم که شما پیروز واقعی هستید.

‫آیت الله خاتمی گفت: آمریکا نشان داده که با ساختار نظام اسلامی ما درگیر است و میخواهد نظام اسلامی وجود نداشته باشد‬.

وی ادامه داد: هرکسی در عرصه فرهنگی به نظام خیانت کند به خون شهدا خیانت کرده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به دیدار هفته گذشته فعالان محیط زیست با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد زمین خواری را تبدیل به قانون کنند این صحبت های ایشان مموعظه نیست دستور است‬.

وی تصریح کرد:‌ دین حداقلی که آن طرف آبی ها از آن دم می زنند یعنی کوتاه آمدن از نظام اسلامی.

آیت الله خاتمی ادامه داد: نوروز در پیش است، شاد بودن به معنای شکست حدود خداوند نیست، مساله آتش بازی آخر سال را که منشائی ندارد، تجاوز به حقوق مردم است و شرعا جایز نیست.

وی در ادامه به برگزاری انتخابات رئیس مجلس خبرگان اشاره و تاکید کرد: هیچ یک از دوره هایی که انتخابات خبرگان را داشته ایم به اندازه این دوره بد اخلاقی را از برخی رسانه ها و مطبوعات ندیدیم، دوره شور جوانی خبرگان گذشته است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه در دوره اخیر غوغایی بود از رایزنی ها خاطرنشان کرد: به این رسانه ها می گویم دیدید که خیلی از این پیش بینی های شما درست از آب در نیامد خبرگان سرمایه کشور هستند و نباید آن ها را مسلخ کارهای جناحی برد.کاندیدایی که حائز رای برای ریاست نشد به سرعت به ریاست جدید تبریک گفت.
اخبار سیاسی  - انتخاب


ویدیو : امام جمعه موقت تهران: تا اینجا پیروز مذاکرات بوده ایم