کی‌روش: شاید با الجزایر بازی کنیم : سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: خیلی‌ها ...


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: خیلی‌ها ایران را حریف سرسختی نمی‌دانند و این موضوع برای ما خوب باشد. تسنیم: کارلوس کی‌روش، دستیار پیشین سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد حالا روی پاهای خود ایستاده است. سرمربی پیشین تیم جوانان پرتغال پس از اینکه با این تیم چند قهرمانی به دست آورد هدایت رئال‌مادرید و تیم ملی پرتغال را به عهده گرفت و حالا حدود 2 سال و نیم است که سرمربی تیم ملی ایران است.

این مربی پرتغالی پس از اینکه تیم ملی ایران را به عنوان تیم نخست گروه A منطقه آسیا به جام‌جهانی رساند در جام‌جهانی 2014 هدایت این تیم را به عهده خواهد داشت. ایران با از پیش‌رو برداشتن کره‌جنوبی که حریف الجزایر در جام‌جهانی برزیل خواهد بود، بلیت سفر به برزیل را به دست آورد.

خبرنگار روزنامه الجزایری «Le Buteur» پس از قرعه‌کشی مرحله گروهی جام‌جهانی 2014 برزیل در ریودوژانیرو برزیل با کارلوس‌کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران گفت‌و‌گویی داشته که در زیر می‌خوانید.

* شما با آرژانتین، بوسنی‌و‌هرزگوین و نیجریه هم‌گروه شدید، از این قرعه‌ راضی هستید؟

باید هر قرعه‌ای که به ما می‌افتاد را می‌پذیرفتیم، به هر حال در هر وضعیتی کار دشوار بود. خیلی‌ها ایران را حریف سرسختی نمی‌دانند و شاید این خوب باشد. می‌دانم تمام تیم‌ها دوست داشتند ما در گروه‌شان قرار بگیریم و حالا به ما بستگی دارد که با عملکردمان در جام‌جهانی نشان دهیم در حد و اندازه حضور در این تورنمنت هستیم.

* در گروه الجزایر کره‌جنوبی از قاره آسیا دیده می‌شود و شما هم با نیجریه از قاره‌ آفریقا هم‌گروه شده‌اید. با این تفاسیر آیا احتمال برگزاری دیدار دوستانه بین ایران و الجزایر در ماه مِی وجود دارد تا از این طریق به سبک بازی رقبای خود در جام‌جهانی عادت کنند؟

شاید، چرا که نه! البته هنوز برنامه‌‌ریزی برای آماده‌سازی تیم ملی ایران برای رقابت‌های جام‌جهانی نکرده‌ایم پس نمی‌توانم در خصوص انجام این بازی احتمالی نظری بدهم.

* الجزایر در گروه H با تیم‌های بلژیک، کره‌جنوبی و روسیه هم‌گروه است. به نظر شما آیا می‌تواند به دور دوم صعود کند؟

اگر صادق باشیم باید بگویم الجزایر مدعی اصلی صعود از این گروه نیست. حداقل روی کاغذ صعود بلژیک و روسیه منطقی‌تر است ولی به این منظور نیست که صعود این 2 تیم قطعی باشد. به هر حال کار برای صعود الجزایر به مرحله بعد دشوار است.

* شما کره‌جنوبی را از هم‌گروهی با ایران در مرحله انتحابی جام‌جهانی 2014 می‌شناسید و موفق شدید این تیم را 2 بار شکست دهید. فکر می‌کنید  کره چگونه حریفی برای الجزایر خواهد بود؟

کره‌ای‌ها با تیم‌های دیگری تفاوت دارند. من این حرف را از روی تجربه‌ای که دارم می‌گویم، آنها تیمی سرسخت هستند. این را هم به خاطر داشته باشید که تیم ملی کره پس از اینکه در فصل تابستان 2013 جواز حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل را به دست آورد اردوی آماده‌سازی‌ خود را شروع کرد. آنها از آن تاریخ تاکنون حدود 10 بازی دوستانه انجام داده‌اند. در ضمن کره بازیکنان خوبی دارد و به نظر من الجزایر کار ساده‌ای مقابل این تیم در برزیل نخواهد داشت.

* پس شما کره را در حد یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانید؟

نه، من چنین چیزی نگفتم. من فقط گفتم کره‌ای‌ها جام‌جهانی 2014 برزیل را خیلی جدی گرفته‌اند و خیلی زودتر از تیم‌های دیگر آماده‌سازی خودشان را برای این تورنمنت معتبر آغاز کرده‌اند. به خاطر اینکه بیشتر بازیکنان تیم ملی کره در خاک این کشور بازی می‌کنند مربی خیلی راحت می‌تواند آنها را دور هم جمع کند و به همین دلیل است که می‌تواند بازی‌های دوستانه بیشتری را تدارک ببیند. آنها به همراه چند تیم دیگر آماده‌سازی خودشان را خیلی زود شروع کرده‌اند. کره‌ای‌ها می‌خواهند تا جایی که ممکن است در این رقابت‌ها پیشروی کنند.

* می‌دانید در حال حاضر فدراسیون‌های فوتبال الجزایر و پرتغال برای برگزاری یک دیدار دوستانه در ماه مارس در حال رایزنی با یگدیگر هستند؟

نه، در جریان این موضوع نیستم، واقعا انجام این بازی جدی است؟

* بله، خیلی هم جدی است. فکر می‌کنید انجام این بازی به سود تیم ملی کشور شما (پرتغال) باشد؟

این بازی می‌تواند برای پرتغال مهم باشد چون از هر حریفی می‌توان چیزهایی آموخت. اگر پرتغالی‌ها فکر می‌کنند این بازی می‌تواند برای‌شان مفید باشد بهتر است آن را انجام دهند.

* وحید هلیلهودزیچ، سرمربی الجزایر را می‌شناسید؟

آوازه‌اش را شنیده‌ام ولی شخصا او را نمی‌شناسم.

* تیم ملی الجزایر را چطور، می‌شناسید؟

باید اعتراف کنم که از تیم کنونی الجزایر شناخت زیادی ندارم چون خیلی وقت است که بازی‌های این تیم را دنبال نکرده‌ام. البته به سبک بازی الجزایری‌ها آشنا هستم، آنها با تکنیک، سریع و الهام بخش بازی می‌کنند.

* یکی از بازیکنان تیم ملی الجزایر اسلام اسلیمانی است که در تیم اسپورتینگ لیسبون پرتغال بازی می‌کند، او را می‌شناسید؟

اسمش را زیاد نشنیده‌ام. به عنوان سرمربی تیم ملی ایران نمی‌توانم اخبار فوتبال پرتغال را دنبال کنم و تمرکزم روی تیم خودم است. همانطور که گفتم زیاد به وضعیت رقبای الجزایر آشنا نیستم.

* رابطه فوتبالی دو کشور الجزایر و پرتغال از زمان حضور مصطفى رابح ماجر، مهاجم پیشین تیم ملی الجزایر و پورتو در پرتغال خیلی قوی است.

بله، درست است. ماجر یکی از بازیکنان برجسته در فوتبال باشگاهی پرتغال بود به همین دلیل به فوتبال الجزایر در کشور پرتغال احترام گذاشته می‌شود. من هم یکی از افرادی بودم که بازی او را تحسین می‌کردم. واقعا ماجر را دوست دارم.


ویدیو : کی‌روش: شاید با الجزایر بازی کنیم