کارت زرد به وزیر ورزش : نمایندگان مجلس از پاسخ‌های محمود گودرزی به سوال یک ...


نمایندگان مجلس از پاسخ‌های محمود گودرزی به سوال یک نماینده قانع نشدند و به وزیر ورزش و جوانان اخطار دادند. خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان سوال ملی احمد شوهانی نماینده مردم ایلام از محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان را مورد بررسی قرار دادند.

این نماینده مجلس در سوال خود از وزیر ورزش و جوانان در مورد علت گسترش فساد و بداخلاقی در ورزش، غفلت از مسائل اساسی جوانان، دخالت در امور فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری در انتصابات را پرسیده بود.

پس از تشریح این سوال توسط نماینده ایلام و توضیحات وزیر در نهایت این نماینده مجلس اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده است.

هیئت رئیسه مجلس نیز این سوال را به رای وکلای ملت گذاشت که در نهایت، مجلس با 94 رای موافق، 76 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن علنی اعلام کرد که از پاسخ‌های محمود گودرزی به این سوالات قانع نشده است.

با این حساب، وزیر ورزش و جوانان نخستین اخطار خود را از مجلس دریافت کرد و دولت 15 اخطاره شد.

 گودرزی: مجلس کاری کند تا در فدراسیون فوتبال حق ورود داشته باشم

بررسی سوال ملی احمد شوهانی نماینده ایلام از محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مورد علت گسترش فساد و بداخلاقی در ورزش، غفلت از مسائل اساسی جوانان، دخالت در امور فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری در انتصابات، در نشست علنی صبح امروز مجلس قرار گرفت.

گودرزی وزیر ورزش و جوانان با حضور در صحن علنی طی سخنانی با تاکید بر اینکه از روزی که بنده در این مسئولیت قرار گرفته‌ام شعار "ورزش پاک" در رأس برنامه‌هایم بود، گفت: بنده در این مدت تمام تلاش و انرژی خود را صرف این کردم تا فضای آلوده در برخی از رشته‌ها از بین برود و ورزش پاک جایگزین آن شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل ایجاد فساد، اعمال نظر در مورد انتصابات است، گفت: دولت طبق اساسنامه فدراسیون‌ها، حق دخالت در امور 90 تا 95 درصد از فدراسیون‌ها را دارد و تنها 2 یا 3 فدراسیون است که دولت نمی‌تواند در آنها دخالت کند. بنابراین دولت حق دخالت و برگزاری مجامع این فدراسیون‌ها را دارد و این حق در اختیار وزیر ورزش گذاشته شده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان گفت: یکی از اقدامات جدی وزارتخانه در امور جوانان تلاش برای افزایش نرخ ازدواج و کاهش نرخ طلاق بود که بر اساس این موضوع نرخ ازدواج در سال 93 نسبت به سال 90 ، 17 درصد، سال 93 نسبت به 91، 13 درصد و در سال 93 نسبت به 92، 6.5 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: نرخ طلاق در سال 93 نسبت به سال 90، 14.5 درصد، در سال 93 نسبت به سال 91، 8.8 درصد و در سال 93 نسبت به سال 92، 5.3 درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: در مورد تفکیک وزارت ورزش و جوانان باورهایی دارم اما در حال حاضر مهم اداره امور این دو موضوع است البته وزارت ورزش و جوانان در مورد بخش جوانان تنها وظیفه سیاستگذاری و هماهنگ‌سازی سازمان‌های جوانان را برعهده دارد که در این زمینه نیز ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور وزیر و 18 معاون تش;یل شده و جلسات متعددی داشته است.

گودرزی در مورد واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی نیز گفت: در این خصوص وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی تعیین کننده اصلی هستند و ما به عنوان یک عضو و ناظر نظر می‌دهیم. البته بنده با خصوصی‌سازی موافق هستم و البته در صورتی که شرایط واگذاری درست باشد و واگذاری مشکلاتی را برای جامعه ایجاد نکند.

وزیر ورزش در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت بر اساس اساسنامه فدراسیون‌ها حق دخالت در امور آنها را دارد به جز در فدراسیون فوتبال و چند ورزش دیگر که مستقیم زیر نظر فدراسیون‌های جهانی هستند. بنابراین اگر فسادی نیز در این فدراسیون‌ها رخ دهد به لحاظ قانونی بنده حق ورود ندارم و در همین جا هم از مجلس می‌خواهم تا تمهیدی در این زمینه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بنده به عنوان وزیر پیگیر مسئله فساد هستم، ادامه داد: تخلف مدیر کل حقوقی را خودمان پیدا و به دادگاه معرفی کردیم. همچنین یکی از راه‌های مبارزه با فساد این است که از جیب دولت برای تیم‌های حرفه‌ای هزینه نکنیم که این کار را هم نکردیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: از زمان حضور بنده هر 4 ماه یک بار فدراسیون ها حسابرسی شده‌اند و مسائل مالی آنها شفاف‌سازی شده است.

وزیر ورزش با تاکید بر اینکه در مورد افشای فساد در فوتبال نیز هر آنچه می‌دانستیم به کمیسیون اصل 90 گزارش کردیم، اظهار داشت: فدراسیون‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند و متاسفانه برخی از آنها در دوره قبل اساسنامه خود را به تصویب فدراسیون‌های بین‌المللی رسانده‌اند و برای دخالت حاکمیت جایی نگذاشته‌اند لذا پولی که از فدراسیون جهانی برای آنها می‌آید به حساب برخی افراد خارج از کشور می‌رود.

پس از پاسخ‌های وزیر نماینده سوال کننده اعلام کرد که از پاسخ‌های گودرزی قانع نشده است و مجلس نیز این نظر را تایید کرد و در نهایت وزیر ورزش و جوانان نخستین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.


ویدیو : کارت زرد به وزیر ورزش