چگونه چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهیم؟ : تشخیص چرم طبیعی از چرم ساخت دست ...


تشخیص چرم طبیعی از چرم ساخت دست انسان در برخی موارد بسیار دشوار است. چرم طبیعی بسیار گرانتر از چرم مصنوعی است بنابراین بهتر است بدانید كه چگونه باید چرم طبیعی و مصنوعی را هنگام خرید كاناپه از هم تشخیص دهید تا اشتباهی رخ ندهد.



عسل طبیعی و اصل را چگونه تشخیص دهیم؟ , عسل طبیعی و اصل را چگونه از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟ , راههای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی


تشخیص چرم طبیعی از چرم ساخت دست انسان در برخی موارد بسیار دشوار است. چرم طبیعی بسیار گرانتر از چرم مصنوعی است بنابراین بهتر است بدانید كه چگونه باید چرم طبیعی و مصنوعی را هنگام خرید كاناپه از هم تشخیص دهید تا اشتباهی رخ ندهد. هر دو نوع چرم زمانی كه خراب می‌شوند قابلیت تعمیر شدن دارند اما برای تعمیر هر یك از آنها از موارد متفاوتی استفاده می‌شود. برای دانستن نحوه تشخیص با ما همراه شوید:

  • به شناسنانه و برچسب روی كاناپه دقت كنید و ببینید كه در قسمت مواد استفاده شده از چه نامی برای پوشش چرمی كاناپه استفاده شده است. سپس در خصوص نام مشاهده شده تحقیقاتی به عمل آورید.
  • در قسمت‌هایی كه امكانش وجود دارد به قسمت‌های برش روكش كاناپه نگاه كنید. اگر در آن بخش‌ها نشانه‌ای از حالت پلاستیكی و نرم مشاهده كردید چرم روكش طبیعی نیست.
  • چرم را لمس كنید. آیا نرم و منعطف است یا سرد و خشك؟ چرم طبیعی بسیار نرم و منعطف است.
  • چرم را ببویید. چرم طبیعی یك بوی مشخص و خاص دارد كه هرگر نمی‌توان از آن كپی‌برداری كرد.
  • به بافت چرم نگاه كنید اگر گره‌ها و خلل و فرج‌های آن طبق الگویی قابل شناسایی باشد چرم مصنوعی است.
  • چرم طبیعی و مصنوعی را از پشت آنها نیز می‌توان از هم تشخیص داد. چرم مصنوعی دارای پوششی در قسمت پشت است كه هنگام برش آسیب می‌بیند و كاملا مشخص است.


ویدیو : چگونه چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهیم؟