هیاهوی آبی و اناری در حضور پادشاه (+عکس) :  در حاشیه فینال جام پادشاهی رخ داد هیاهوی ...



 در حاشیه فینال جام پادشاهی رخ داد

هیاهوی آبی و اناری در حضور پادشاه

هواداران دو تیم بارسلونا و اتلتیک بیلبائو همزمان با پخش شدن سرود ملی اسپانیا و در حضور پادشاه این کشور در نیوکمپ سرود مربوط به مناطق باسک و کاتالونیا را سر دادند.

دیدار نهایی جام موسوم به پادشاهی اسپانیا (کوپادل‌ری) برگزار شد و بارسلونا با جادوی مسی به دومین قهرمانی باشکوه این فصل خود دست یافت. بیلبائو تیم اول منطقه جدایی طلب باسک نیز مقاومت خوبی برابر این تیم بزرگ و رویایی داشت اما برابر مردان انریکه راه به جایی نبرد.

در ابتدای این بازی و طبق رسم هر سال، سرود ملی اسپانیا در استادیوم نیوکمپ بارسلونا پخش شد و پادشاه فیلیپ و اطرافیانش به احترام این سرود ایستادند اما واکنش مردم حاضر در استادیوم اینگونه نبود و هیاهوی معترضان، شگفتی و دلخوری ولیعهد را به همراه داشت.

 

دستگاه حضور و غیاب , حضور , پادشاه تایلند

 

مشکل اصلی این بود که هواداران هر دو تیم یعنی بارسلونا و اتلتیک بیلبائو از تیم‌های پرحاشیه در امر سیاسی هستند و مردم کاتالونیا به عنوان بخش تمامیت‌خواه و استقلال طلب و مردم باسک به عنوان بخش جدایی طلب ارتباطی بین خود و سرود ملی اسپانیا نمی‌بینند. هر چند این احساسات قدیمی در نسل تازه مردم اسپانیا چندان پررنگ نیست اما فوتبال همیشه بهانه‌ای توجیه پذیر برای بیان این اعتراضات قدیمی بوده است.

 

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو : هیاهوی آبی و اناری در حضور پادشاه (+عکس)