هاشمی: اسراری وجود دارد که باید حفظ شود : در این خصوص مسائل و اسرار زیادی وجود ...


در این خصوص مسائل و اسرار زیادی وجود دارد که اسرار نظام است و باید حفظ شود. هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در دوره‌ای که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتم، اختلاف در تصویب قوانین بین شورای نگهبان و مجلس به حدی رسید که در امور تقنینی کشور، نوعی بن‌ بست ایجاد شد. خبرگزاری فارس:  رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحمل تخریب‌ها را از قرآن آموخته‌ است، متذکر شد: تا آنجا که مکلف به صبر و بردباری باشم، تحمل می‌کنم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی جمعیت فدائیان اسلام، اظهار کرد: صبر در بی‌مهری‌ها، تحمل شرایط سخت و دشوار هجمه‌ها و بمباران تخریب‌ها و اهانت‌ها را از قرآن آموخته‌ام.

وی تصریح کرد: صبر و استقامت را به ‌ویژه اینکه در راه اصلاح، منافع و مصالح اسلام و مکتب اهل بیت (ع) باشد، یک اصل اسلامی می‌دانم. آنگونه که روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش داده، هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز تأسف حاضران در مورد مسائل اخیر رد صلاحیت‌ها، گفت: بنده هیچ‌گاه در طول عمرم به دنبال پست و مقامی نبوده‌ام.

وی افزود: بنده همواره مانند یک سرباز در خدمت انقلاب اسلامی و نظامی بوده‌ام که همراه با خیل عظیم مردم و دیگران به رهبری امام (ره) در راه تحقق آن مبارزه کرده و مصائب و رنج‌ها کشیده‌ام. هاشمی در پاسخ به سوالی درباره دلایل عدم تحملش از سوی برخی افراد یا جریانات افراطی از اول انقلاب تاکنون گفت: بخشی از این بداخلاقی‌ها یا مخالفت‌ها، ناشی از تفاوت دیدگاه بنده در مورد نگاه اسلام به حقوق شهروندی با برخی از افرادی است که تحمل این دیدگاه را نداشته‌اند و این موضوع، سابقه‌ای به طول عمر انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: در این خصوص مسائل و اسرار زیادی وجود دارد که اسرار نظام است و باید حفظ شود. هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در دوره‌ای که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتم، اختلاف در تصویب قوانین بین شورای نگهبان و مجلس به حدی رسید که در امور تقنینی کشور، نوعی بن‌ بست ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: همین امر موجب شد امام (ره) دستور تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رفع اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس را صادر کردند که در آن زمان نوعی بن ‌بست ‌شکنی بود که هنوز هم ادامه دارد.

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که در دوران مبارزه حضور نداشتند و رنج و مشکلات مردم را نچشیده‌اند، امروز هم حضور مردم در عرصه‌ها را جدی نگرفته و احساس می‌کنند هر آنچه که آنها از اسلام می‌فهمند، باید ملاک رفتار و منش کشورداری باشد.


وی با اشاره به افتراق پیش آمده در کشور بین جناح‌های موسوم به اصولگرا و اصلاح‌طلب، گفت: هر چند این دسته‌بندی‌ها لفظی و در حد اسم است و چپ‌های دیروز، راست‌های امروزند و بالعکس، ولی باید کشور را به سمت وحدت و نزدیک‌تر شدن این صف‌بندی‌های جناحی هدایت کرد تا نظام از ناحیه تهدیدات و تحریم‌های خارجی و افراطی‌ گری‌‌های داخلی آسیب نبیند.


ویدیو : هاشمی: اسراری وجود دارد که باید حفظ شود