ناطق نوری: از زمان ناصرالدین شاه تا پایان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت‌قبل نفت نفروختیم! :



زمان هفته دولت , زمان ثبت‌ نام مجدد آزمون استخدامی دولت , سخنگوی دولت خاتمی

علی‌اكبر ناطق‌نوری كه به استان آذربایجان‌شرقی سفر كرده بود در نشست صمیمی برخی روحانیون استان اظهار داشت: از زمان ناصر‌الدین‌شاه تا زمان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت گذشته نفت فروخته نشد و در حالی كه در تمام سال‌های قبل نفت ٥٠٠ میلیارد دلار فروخته شد اما در دولت هشت سال گذشته ٧٠٠ میلیارد دلار نفت فروخته شد.

«از زمان ناصرالدین شاه تا پایان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت‌های قبل نفت نفروختیم.» این كنایه‌ای است كه شیخ نور با آن حرف‌هایش را آغاز می‌كند؛ كنایه به دولتی كه ٧٠٠ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته و حاصلش مشكلات امروز بوده است. شیخ علی‌اكبر ناطق‌نوری حین اینكه از مشكلات امروز كشور می‌گوید یك درخواست هم دارد؛ تاكید می‌كند كه باید آْنچه در هشت سال گذشته رخ داده به مردم منتقل شود. او اما از چاله‌های پیش روی این دولت هم خبر می‌دهد و از غیرقابل مقایسه بودن درآمد نفتی این دولت با دولت قبل می‌گوید.

مثال می‌آورد از روزهایی كه دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با كمترین درآمدهای نفتی پروژه‌ها را جلو برد. از استخدام‌های بی‌ضابطه دولت قبل می‌گوید و یارانه‌ها كه معضل‌های امروز این دولت هستند. او اما از برجام هم می‌گوید. برجامی كه او می‌گوید در مجلس فرجام خوبی خواهد داشت و جای نگرانی در مورد آن نیست. علی اكبر ناطق‌نوری هرچند صراحتا حضورش در انتخابات‌های پیش روی كشور را رد كرده اما از دو سال پیش كه این دولت بر سر كار آمد انتقاد از گذشته و روشنگری از شرایط این روزهای كشور را در راس برنامه‌های خود قرار داده است؛ گفتن از مشكلاتی كه از نگاه او این دولت با آن روبه‌رو است و نتیجه عدم مدیریت درست در دولت سابق است.
 
علی‌اكبر ناطق‌نوری كه به استان آذربایجان‌شرقی سفر كرده بود در نشست صمیمی برخی روحانیون استان اظهار داشت: از زمان ناصر‌الدین‌شاه تا زمان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت گذشته نفت فروخته نشد و در حالی كه در تمام سال‌های قبل نفت ٥٠٠ میلیارد دلار فروخته شد اما در دولت هشت سال گذشته ٧٠٠ میلیارد دلار نفت فروخته شد و به عبارت دیگر بیشتر از ٢٠٠ میلیارد دلار نفت بیشتری فروخته شد. وی با اشاره به منش و سیره امام راحل گفت: یكی از خصوصیات ایشان برخورد با تعریف و تمجید و تواضع و صلابت در رهبری بود و پس از ایشان نیز خلف صالح‌شان زمام امور را در دست گرفتند و در بیانات مختلف امام راحل نیز اشارات مستقیم ایشان به صلاحیت مقام معظم رهبری وجود دارد و در حال حاضر نیز ایشان با هوشمندی و درایت و اشراف مسائل را تدبیر می‌كنند و مدیریت مساله برجام و حفظ اقتدار كشور و جلوگیری از سوءاستفاده امریكا و غیرامریكا را از سوی ایشان شاهد هستیم و مدیریت مقتدرانه ایشان موجب افتخار و غرور است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: امروز كسی را نه به صورت بالقوه و نه به صورت بالفعل برای جانشینی ایشان متصور نیستیم و حتی با فاصله زیاد نیز كسی را شایسته رهبری نمی‌دانیم و رهبری با صلابت و مدبرانه ایشان موجب سربلندی و عزت و اقتدار كشور است.
 
وی در ادامه سخنان خود با محكوم كردن جنایات آل سعود و داعش در منطقه گفت: هر جنایاتی كه توسط این گروه‌های تكفیری و سعودی‌ها در منطقه ایجاد می‌شود مكافات عمل را برای آنان در پی خواهد داشت و البته مكافات عمل خود را نیز می‌بینند و امنیتی كه ما امروز در كشور داریم در سایه رهبری و بركت خون شهداست.
 
مشكلات هشت سال گذشته به مردم منتقل شود
وی تاكید كرد: اگر امروز استكبار جهانی جرات حمله به كشورمان را ندارند به خاطر ترس از ملتی است كه در صحنه جنگ تحمیلی و با دست خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادند و این ملت همان ملت زمان ابتدای انقلاب است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان كرد: روحانیت همواره در مصدر امور بوده و مردم مشكلات خود را به روحانیون منتقل می‌كنند و مردم تصور می‌كنند كه روحانیون هیچ مشكلی ندارند و این در حالی است كه روحانیون نیز مانند سایر اقشار با مشكلات اقتصادی درگیر هستند. وی ادامه داد: باید آنچه در هشت سال گذشته در كشور رخ داده به مردم منتقل شود و در عین رعایت شؤون و آبروی افراد، حقایق به مردم منتقل شود.
 
زیرساخت‌ها توسط دولت هاشمی در كشور ایجاد شد
ناطق‌نوری با دفاع از عملكرد هاشمی در زمینه سازندگی گفت: در حالی كه هاشمی نفت را با كمتر از ١٦ دلار و گاه كمتر از ١٠ دلار فروخت اما تمام زیرساخت‌های كشور در آن زمان انجام شد و سدها و كارخانجات و راه‌آهن كشیده شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی پیمانكاران و كارگران پروژه‌های دولتی در گذشته تا چندین ماه حقوقی دریافت نكرده بودند و بدهی‌های سنگینی به دولت فعلی منتقل شده است.
 
وی ادامه داد: شرایط فروش نفت در دولت فعلی قابل مقایسه با دولت قبلی نیست و علاوه بر آن استخدام ٥٠٠ هزار نفر در سال آخر دولت قبلی مشكلات زیادی را برای دولت فعلی به وجود آورده است.
 
ناطق‌نوری یادآور شد: پرداخت یارانه‌ها باید به اقشار اولویت‌دار صورت می‌گرفت و از سوی دیگر باید به مردم ماهی گرفتن را به جای ماهی دادن یاد می‌دادیم و متاسفانه در اثر سیاست‌های نادرست، روستاها نیز مصرف‌كننده و خالی از جمعیت می‌شود.
 
 مجلس به جمع‌بندی خوبی بر سر برجام می‌رسد
وی تاكید كرد: قضاوت در مورد برخی مباحث مطرح شده در مجلس و كمیسیون‌های مجلس بر عهده مردم است و خوشبختانه مردم نیز به خوبی قضاوت می‌كنند و پیش‌بینی من نیز از سرنوشت برجام در مجلس این است كه كلیت مجلس به جمع‌بندی خوبی در این مورد خواهد رسید و جای نگرانی نیست.
 
ناطق‌نوری با اشاره به اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این مجمع سه مسوولیت دارد و در این موارد اعمال وظیفه می‌كند كه یكی مصلحت‌بینی در اختلاف مجلس و شورای نگهبان است و البته ما حق نداریم روی نظر شورای نگهبان حرفی بزنیم بلكه اعلام موضع می‌كنیم كه فلان مورد فعلا به مصلحت كشور هست یا نه و اختیار دیگر دادن نظر مشورتی به رهبر است و اختیار سوم نیز این است كه اگر مقام معظم رهبری مشكلی را تشخیص دادند ارجاع به مجمع است تا نظر مجمع را بپرسد.

 

اخبار سیاسی - اعتماد

 


ویدیو : ناطق نوری: از زمان ناصرالدین شاه تا پایان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت‌قبل نفت نفروختیم!