ناتو و انگلیس: برنامه ای برای دخالت نظامی در تنگه هرمز نداریم :       وزیر ...



 

 

دانلود برنامه اینستاگرام برای کامپیوتر , برنامه غذایی برای افزایش وزن , برنامه تلگرام برای کامپیوتر

 

وزیر خارجه انگلیس گفت که اعزام رزم ناو "اچ ام اس درینگ" به خلیج فارس، اقدامی عادی است.

ناتو و انگلیس اعلام کردند هیچ برنامه ای برای اقدام نظامی علیه ایران، در اختیار ندارند.

به نقل از رویترز، پیمان نظامی آتلانتیک (ناتو) از ایران خواست امنیت حمل و نقل محموله های انرژی عبوری از تنگه هرمز را تضمین کند.


"آندرس فو راسموسن" دبیر کل ناتو در سخنانی در بروکسل گفت: تضمین عبور مستمر انرژی از گذرگاه حیاتی تنگه هرمز، بسیار مهم است.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در بروکسل سخن می گفت ادامه داد: می خواهم بر این موضوع تاکید کنم که وظیفه دولت ایران است که به عنوان یک طرف بین المللی مسئول، رفتار کند. ناتو هیچ برنامه ای برای دخالت نظامی در منطقه خلیج فارس ندارد.

در همین راستا، فرمانده نظامیان ناتو در اروپا گفت که این نیرو، قصد ندارد در سوریه یا ایران، دخالت نظامی داشته باشد.
"جیمز استافریدس" فرمانده آمریکایی در ناتو این سخنان را در برلین و در واکنش به اتهام زنی های روسیه مطرح کرد.

او درباره ایران گفت که ناتو بر هیچ عملیات نظامی جدی و قوی در ایران، تمرکز نکرده است.

در همین حال، "ولیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس هم گفت: لندن قصد دارد پیام جدی به ایران بفرستد اما تمایل ندارد به دلیل برنامه هسته ای تهران یا آزادی دریانوردی در تنگه هرمز، اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد.

هیگ در سخنانی در پارلمان انگلیس افزود: این موضوع را اعلام می کنم که ما خواهان اقدام نظامی علیه ایران نیستیم. این موضوع را پنهان نمی کنیم. نیروهای مسلح انگلیس این نقش را دارند که برای هر احتمالی، آماده باشند اما خواهان اقدام نظامی علیه ایران نیستیم.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا به تحریم بانک مرکزی و نفت ایران ادامه داد: ما خواهان اعمال تحریم علیه ایران شدیم زیرا نمی خواهیم شاهد یک نزاع نظامی باشیم.

هیگ همچنین هشدار داد: هر گونه اقدامی از سوی ایران برای بستن تنگه هرمز، اقدامی غیرمشروع و سرنوشت آن، شکست خواهد بود.
وی همچنین گفت که اعزام رزم ناو "اچ ام اس درینگ" نیروی دریایی انگلیس به خلیج فارس، اقدامی عادی است اما نشان دهنده پایبندی جدی جامعه بین الملل به احترام به قوانین بین المللی آزادی رفت و آمد دریایی است.../عصرایران


ویدیو : ناتو و انگلیس: برنامه ای برای دخالت نظامی در تنگه هرمز نداریم