مطالبه بان کی مون از اسرائیل : دبیرکل سازمان ملل در سخنانی پایان اشغالگری‌های ...


دبیرکل سازمان ملل در سخنانی پایان اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و لغو محاصره نوار غزه را خواستار شد. خبرگزاری ایسنا: دبیرکل سازمان ملل در سخنانی پایان اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و لغو محاصره نوار غزه را خواستار شد.

 بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نشستی در مقر این سازمان در نیویورک خاطرنشان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل سال 2014 را سال همبستگی جهانی با مردم فلسطینی اعلام کرد، اما پس از مدتی مذاکرات مستقیم میان دو طرف به شکست انجامید و نوار غزه نیز در تابستان گذشته شاهد درگیری‌های جدیدی بود که حدود 2200 فلسطینی را قربانی خود کرد.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه برقراری ثبات پایدار در منطقه در گرو از بین بردن عوامل اساسی درگیری‌های فلسطینی - اسرائیلی است، گفت: این مساله ایجاب می‌کند که محاصره نوار غزه پایان یافته و اشغال‌گری‌ها در اراضی فلسطینی که نیم قرن به طول انجامیده است متوقف شود و هم و غم قانونی اسرائیل را که در خصوص تضمین امنیت آن است، حل و فصل شود.

بان کی مون همچنین شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و این اقدامات را غیرقانونی و مغایر با راهکار تشکیل دو کشور خواند.

وی از دولت رژیم صهیونیستی نیز خواست تا از این فعالیت‌ها دست بردارد.


ویدیو : مطالبه بان کی مون از اسرائیل