«مریم حیدر زاده» بازداشت شد! : سارق حرفه‌ای که بعد از دستگیری توسط ماموران ...


سارق حرفه‌ای که بعد از دستگیری توسط ماموران خودش را با نام «مریم حیدرزاده» معرفی کرد تا راه فراری برای خودش باز کند درنهایت ناچار به اعتراف شد. روزنامه شرق: سارق حرفه‌ای که بعد از دستگیری توسط ماموران خودش را با نام «مریم حیدرزاده» معرفی کرد تا راه فراری برای خودش باز کند درنهایت ناچار به اعتراف شد.

 مردی اسفند سال گذشته با مراجعه به کلانتری باغ فیض به ماموران اعلام کرد زنی حدودا 30ساله برای نظافت به خانه او رفته اما وی را با آبمیوه مسموم بیهوش و کیف دستی حاوی پول و مدارک شناسایی‌اش را سرقت کرده است.  مالباخته برای انجام تحقیقات تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران معرفی شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت 19 روز 28بهمن هنگام برگشت به منزل با زنی مواجه شدم و او تقاضای کمک کرد. این زن با گریه‌وزاری گفت بچه یتیم دارد و برای تامین مخارج او حاضر است در خانه کار کند.

از روی ناآگاهی و دلسوزی آن زن را به خانه بردم و او شروع به کار کرد. من نیز در حال استراحت بودم تا اینکه پس از گذشت حدودا 30دقیقه، آن زن لیوانی آبمیوه تهیه کرد و برایم آورد که به محض خوردن مقداری از آن، بیهوش شدم. پس از گذشت دو روز وقتی به هوش آمدم متوجه شدم کیف‌دستی‌ام حاوی سه‌میلیون‌تومان وجه نقد، گوشی تلفن همراه و گذرنامه‌ام به‌سرقت رفته است.» کارآگاهان بعد از شنیدن حرف‌های این مرد متوجه شدند پیش از این نیز چند شکایت مشابه اعلام شده است.

آنان موفق به شناسایی مالباختگانی شدند که به همین شیوه و توسط زنی حدودا 30ساله مورد سرقت قرار گرفته بودند.  یکی از این مالباختگان پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «زن جوانی به‌عنوان مسافر سوار خودرو من شد و پس از مدت ‌کوتاهی خودش را به برقراری رابطه دوستانه متمایل نشان داد. این زن پس از کمی چرخیدن در خیابان‌ها و صحبت‌کردن، درخواست نوشیدنی کرد و من نیز دو آبمیوه خریدم اما پس از نوشیدن مقداری از آبمیوه، ظرف چند دقیقه بیهوش شدم. فردای آن روز وقتی به هوش آمدم، متوجه شدم توسط مردم به بیمارستان منتقل شده‌ام و چند سکه طلا و سرویس طلای خواهرم به ارزش تقریبی 20میلیون‌تومان سرقت شده است.»

تحقیقات برای دستگیری زن ناشناس ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری باغ فیض ساعت 22 روز 14شهریور حین گشت‌زنی در بلوار میرزایی متوجه تجمع تعدادی از شهروندان شدند که قصد داشتند مانع از فرار زنی جوان شوند. یکی از اهالی محل ادعا می‌کرد این زن از منزلش سرقت کرده است. با حضور ماموران در محل، زن جوان قصد داشت فرار کند اما دستگیر و به کلانتری منتقل شد.  ماموران در بازرسی از اموال همراه متهم تعدادی مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف را از جمله یک جلد گذرنامه کشف کردند و با بررسی سوابق موجود در سیستم جامع پلیس فهمیدند گذرنامه از صاحبش سرقت شده و پرونده این دزدی در پایگاه دوم آگاهی در حال رسیدگی است.  

متهم که هنگام دستگیری خود را به نام «مریم حیدرزاده» معرفی کرده بود، منکر سرقت شد و ادعا کرد گذرنامه متعلق به فردی است که تا چندی پیش با وی ارتباط دوستانه داشت و مدارکش به صورت امانت نزد او باقی مانده است.  کارآگاهان پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی موفق به شناسایی هویت واقعی او به نام «زهرا.ح» شدند و فهمیدند این زن دارای سوابق متعدد دستگیری است. همزمان با شناسایی هویت واقعی متهم از مالباختگانی که به شیوه بیهوشی مورد سرقت قرار گرفته بودند نیز برای شناسایی متهم دعوت شد. آنها بلافاصله پس از مواجهه حضوری با زهرا، وی را به‌عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.  زهرا وقتی دید دستش رو شده است به ارتکاب دزدی اقرار کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدود 9سال پیش بود که توسط همسرم که معتاد بود، به مصرف هرویین اعتیاد پیداکردم. از آن زمان با وجود متارکه از همسرم، همچنان به مصرف مواد اعتیاد دارم و تمامی پول و طلاهای به دست آمده در سرقت‌ها را نیز صرف خرید موادمخدر کرده‌ام.»

سرهنگ میرزکی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با تایید این خبر، گفت: «در حال حاضر رسیدگی به پرونده در مراحل اولیه است و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد. از تمامی شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان‌شمالی مراجعه کنند.»


ویدیو : «مریم حیدر زاده» بازداشت شد!