مردمی که به خاطر عسل جان میدهند +عکس : اهالی یک قبیله نپالی قرن هاست که شغل ...


اهالی یک قبیله نپالی قرن هاست که شغل دشوار و پرخطر اجدادشان را دنبال می کنند: شکار عسل از کوهپایه‌ها! شغلی که خیلی وقت ها به قیمت جانشان تمام می شود اما حتی مرگ هم آنها را از بالا رفتن ارتفاع چند ده متری با طناب باز نمی دارد. مجله مهر: اهالی یک قبیله نپالی قرن هاست که شغل دشوار و پرخطر اجدادشان را دنبال می کنند: شکار عسل از کوهپایه‌ها! شغلی که خیلی وقت ها به قیمت جانشان تمام می شود اما حتی مرگ هم آنها را از بالا رفتن ارتفاع چند ده متری با طناب باز نمی دارد.

شکارچیان عسل در پای صخره آتش بزرگی برپا می کنند و با دو چوب بلند بامبو از طناب بالا می روند تا با یک چوب زنبورها را از کندو بیرون کرده و با چوب دیگر موقعیت سبدی را که قرار است کندو را در آن بیندازند تنظیم کنند؛ کار دشواری که البته خیلی وقت ها با سقوط شکارچیان عسل، مرگ آنها را بر صخره های کوهپایه ای هیمالیا رقم می زند.

مردمی ها , به خاطر پونه , دانلود فیلم به خاطر پونه

به خاطر , چرا پسرها کون میدهند , تعلق خاطر

دخترانی که از عقب میدهند , کارهایی که افراد شاد انجام میدهند , آرای مردمی آمریکا

نپالی ها اگرچه دوبار در سال به شکار عسل می روند اما عسل بهاره برای آنها به مراتب پرسودتر از عسل پاییزی است. آنها در بهار می توانند عسل سرخ رنگ مرغوبی را جمع آوری کنند که خاصیت آرامش بخشی و تسکین دهندگی دارد و به قیمت بالایی به فروش می رسد.

ادامه زندگی به خاطر بچه , زندگی به خاطر بچه , جملات کلیدی کمک های مردمی

اما جمع آوری عسل به این شیوه تنها یک شغل پرریسک و پردرآمد نیست. نپالی ها این مراسم را با آداب و رسوم مذهبی شان تلفیق کرده اند و هربار قبل از این مراسم با چیدن ظروف میوه، برنج و گل های فراوان، از خدای صخره ها قدردانی می کنند.

اصفهانی هایی که مردمی خون گرم , آداب سنتی که بندرعباسی ها انجام میدهند , جوش روی صورت به خاطر خوردن شیرینی

به خاطر قلبتان مسواک بزنید , دروغ گفتن به عشق به خاطر خودش , دعاهایی که حاجت میدهند

 مراسم شکار عسل در نپال حاشیه های دیگری هم دارد. این مراسم کاملا مردانه است و زنان حتی حق تماشای آن را هم ندارند. در عوض، مردها در تیم های 10تا 12نفره راهی صخره ها می شوند و محصول 6ماه زنبورهای هیمالیایی را برداشت می کنند.

عید فطر مردمی , آبخازیا مردمی هستند در کوهستان‌های قزاقستان , مطلب درباره خیریه های مردمی

جمع آوری عسل به این روش 2-3ساعت زمان می برد و بعد از پر شدن سبدها، شکارچیان پایین کشیده می شوند تا نماینده تیم بعدی برای جمع آوری عسل بالا برود.

نمایش فقط به خاطر منچیستا یثربی , قهر خدا از زن به خاطر آزار شوهر , روش های خوش بو کردن نماز خانه به خاطر بوی جوراب

با تمام این ها، خطراتی مثل جنگل زدایی، احتمال انتقال بیماری بین حشرات و انسان و مرگ و میر زیاد شکارچیان باعث شده دولت نپال به فکر مالکیت این صخره ها درآید و برداشت عسل از این صخره ها را قانونمند کند. کاری که البته اهالی بومی و سنتی نپال با آن مخالفند.

به خاطر قیصریه رو به آتش کشیدین , چه گیاهانی قبل از برگ گل میدهند , قهر خدا از زن به خاطر آزار شوهر حدیث

ای رفته زدل ، رفته زبر ، رفته ز خاطر , سایت ایرانی که ای پی را نشان میدهند , پریود به خاطر درد کلیه

علل سرگیجه به خاطر مشغله کاری , مطرح ترین سایت های دنیا چه خدماتی را ارایه میدهند؟ , شعر به خاطر سپردن


ویدیو : مردمی که به خاطر عسل جان میدهند +عکس