لعنت به ما یا لعنت به تکنولوژی؟ : به خدا تکنولوژی اصلاً چیز بدی نیست، بد ما ...


به خدا تکنولوژی اصلاً چیز بدی نیست، بد ما هستیم که هنوز یاد نگرفته‌ایم از این تکنولوژی کجا و چگونه استفاده کنیم... خبر ورزشی: به خدا تکنولوژی اصلاً چیز بدی نیست، بد ما هستیم که هنوز یاد نگرفته‌ایم از این تکنولوژی کجا و چگونه استفاده کنیم...

از روزی كه گوشی‌های تلفن هوشمند با امكان ضبط صدای همزمان با مكالمه به بازار آمده، خیلی‌ها از این ابزار به‌درستی و برای پیشبرد كارهای خود استفاده می‌كنند اما اهالی فوتبال ما كه متأسفانه اغلب‌شان بیشتر اهل سوء‌استفاده‌اند تا استفاده، با این تكنولوژی به جان یكدیگر افتاده‌اند و صدا ضبط می‌كنند و چوب حراج به آبروی هم و تتمه اعتبار فوتبال بی‌اعتبار ایران می‌زنند. نمی‌دانیم الان واقعاً چه باید بگوییم؟! باید بگوییم لعنت به تكنولوژی كه دستمان را برای هرگونه بی‌حیایی و بی‌آبرویی بازگذاشته یا لعنت به خودمان كه بلد نیستیم از تكنولوژی استفاده كنیم؟!

وقتی معاون وزیر صدای دو اسطوره این فوتبال را ضبط می‌كند و فایل صوتی فحش و ناسزای آنها را با افتخار روی پایگاه اینترنتی خود می‌گذارد، وقتی مطرح‌ترین چهره این فوتبال، هر وقت می‌خواهد حرف خود را به كرسی بنشاند، با افتخار می‌گوید صدای ضبط‌شده فلان آدم را دارم و بهمان روز كه با او حرف می‌زدم، صدایش را ضبط كردم. وقتی معاون یك باشگاه خودش را متخصص ضبط كردن صدای بازیكنان (بخوانید متخصص حرف كشیدن از زیر زبان این و آن و خبرچینی و خبررسانی برای سرمربی و مدیران) می‌نامد، وقتی دو همبازی صدای هم را مخفیانه ضبط می‌كنند تا صدای ضبط‌شده را نزد سرمربی ببرند و هر یك به خیال خود زیر‌آب طرف مقابل را بزنند و وقتی دستیار یك سرمربی مطرح هیچ هنری غیر از ورود به جمع بازیكنان و ضبط كردن صدای آنها (فقط جهت اطلاع سرمربی!) ندارد، دیگر از یك بازیكن جوان چه توقعی می‌توان داشت؟!

یوسف وكیا و امثال او هیچ گناهی ندارند. یوسف كه یكی از استعدادهای فوتبال ماست، چه خودش 5 بار به درخشان زنگ زده باشد و چه نزده باشد، لابد می‌خواسته با پخش صدای سرمربی پرسپولیس به فولادی‌ها ثابت كند جوان پرمشتری و پرطرفداری است كه خواهان زیاد دارد... یوسف ناكرده گناه است، گناهكار ماییم كه بی‌اخلاقی را زرنگی و بی‌حیایی را شهامت تعبیر می‌كنیم و جوان‌ترها را به این مسیر می‌كشانیم.

جوان‌تر كه بودیم، وقتی وارد جمعی می‌شدیم، اهالی فوتبال به شوخی می‌گفتند طرف خبرنگار است، مراقب باشید صدای‌تان را ضبط نكند اما حالا این ما هستیم كه وقتی با فوتبالیست‌ها روبه‌رو می‌شویم، با ترس و لرز به هم می‌گوییم طرف ستاره فوتبال است، مراقب حرف زدن‌مان باشیم، احتمال دارد صدای‌مان را ضبط كند!

اخلاق حرفه‌ای در شلم‌شوربا گم شد!

چهارشنبه هفته گذشته روزنامه خبرورزشی با انتشار یك گزارش اختصاصی از شكایت قریب‌الوقوع باشگاه فولاد از حمید درخشان خبر داد. در این گزارش اختصاصی كه دوشنبه شب همین هفته سوژه اصلی برنامه 90 شد، آمده بود فولادی‌ها با در دست داشتن یك فایل صوتی، سرمربی پرسپولیس را به تماس تلفنی با یوسف وكیا متهم كرده‌اند. روز بعد هم وكیل حمید درخشان به خبرورزشی گفت از ابن‌قاسم و سعداوی بابت این اتهام شكایت می‌كند و فولادی‌ها هم روی موضع قبلی خود پافشاری كردند و گفتند جدا از درخشان، یك سرمربی لیگ برتری دیگر (رسول خطیبی) هم با بازیكنان آنها تماس گرفته است.

دوشنبه‌شب عادل فردوسی‌پور در برنامه 90، نعیم سعداوی، حمید درخشان و رسول خطیبی را روی خط آورد و این سوژه را كالبدشكافی كرد. نعیم سعداوی بخشی از فایل صوتی مكالمه درخشان و یوسف وكیا را روی آنتن برنامه زنده پخش كرد. حمید درخشان مدعی شد بازیكن فولاد 5 بار با او تماس گرفته و به اصرار یك واسطه، فقط جواب تماس تلفنی یوسف وكیا را داده و رسول خطیبی هم كه از سوی نعیم سعداوی به تماس با احمد عبد‌ا...‌زاده متهم شده بود، در مقام دفاع از خود پیامك بازیكن فولاد را برای عادل ارسال كرد. در این شلم‌شوربا، هیچ كس نفهمید مقصر كیست و هیچ كس هم نپرسید سهم بازیكنانی كه با وجود داشتن قرارداد، تماس می‌گیرند و پیامك می‌فرستند، در این بلبشو چقدر است و مهم‌تر از همه اصلاً معنی اخلاق حرفه‌ای چیست؟!


ویدیو : لعنت به ما یا لعنت به تکنولوژی؟