كاندیداتوری قاسم سلیمانی شایعه است؟ : جدی ‌ترین گزینه اصولگرایان برای انتخابات ...


جدی ‌ترین گزینه اصولگرایان برای انتخابات ٩٦ چه كسی است؟ حسین ابراهیمی، عضو شورای ائتلاف اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز البته تاكید دارد تا وقتی كه شورای ائتلاف برای كاندیداتوری فردی خاص به نتیجه نرسد اظهارنظری در مورد مصادیق مبارزه با روحانی ارایه نمی‌كند. این فعال سیاسی اصولگرا احتمال كاندیداتوری قاسم سلیمانی در انتخابات ٩٦ را شایعه می‌داند. روزنامه اعتماد نوشت: جدی ‌ترین گزینه اصولگرایان برای انتخابات ٩٦ چه كسی است؟ حسین ابراهیمی، عضو شورای ائتلاف اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز البته تاكید دارد تا وقتی كه شورای ائتلاف برای كاندیداتوری فردی خاص به نتیجه نرسد اظهارنظری در مورد مصادیق مبارزه با روحانی ارایه نمی‌كند. این فعال سیاسی اصولگرا احتمال كاندیداتوری قاسم سلیمانی در انتخابات ٩٦ را شایعه می‌داند.

جدی‌ترین گزینه‌های اصولگرایان برای انتخابات ٩٦ ریاست‌جمهوری چه كسانی هستند؟


مشخص نیست. اصولگرایان كسی را مشخص نكرده‌اند.

 از نظر شما چه افرادی می‌توانند حضور یابند؟

افرادی كه به این عرصه وارد می‌شوند، افرادی باید باشند كه آشنایی با مشكلات مردم و همچنین راه‌حل برای رفع این مشكلات داشته باشند و از توان لازم برای انجام خدمات به مردم برخوردار باشند.  

فكری می‌كنید چهره‌های جدیدی باید وارد انتخابات ٩٦ شوند یا از بین چهره‌های امتحان پس داده كسی را انتخاب كنند؟

عرض كردم كه هنوز مشخص نیست اما اگر واقعا فردی تجربه داشته باشد خوب است. نه تجربه ریاست‌جمهوری بلكه اگر كسی تجربه در كارهای كلان كشور داشته باشد برای كاندیداتوری مناسب است. اگر شرایط لازم را داشته باشد برای ما فرقی نمی‌كند كه این فرد قبلا هم تجربه‌ای داشته باشد یا خیر اما در حد مدیران كلان كشور باید باشد.

 اخیرا شاهد تحركات آقای احمدی‌نژاد هستیم و حرف و حدیث‌هایی هم درباره احتمال كاندیداتوری آقای قاسم سلیمانی مطرح شده است. ارزیابی شما از این تحركات و اخبار چیست؟

بنده هیچ اطلاعاتی از تصمیمات آنها ندارم. نه از آقای سلیمانی ما تصمیمی شنیدیم و نه از آقای احمدی‌نژاد. آنچه گفته می‌شود شایعاتی است كه نمی‌توان بر آن تكیه كرد.

 مجموعا تحلیل‌تان از حضور این دو فرد چیست؟ فكر می‌كنید برای این كاندیداتوری در شرایط كنونی جریان اصولگرا مناسب هستند؟

اینها چیزی است كه باید نشست و با اصولگرایان درباره آن مشورت كرد. اینكه هریك از اصولگرایان اظهارنظر كنند به نتیجه نمی‌رسد. اینها باید در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایی بحث شود و به نتیجه برسند كه فردی واجد شرایط معرفی كنند كه بتواند وضعیتی كه ما از نظر اقتصادی داریم و مشكلات دیگری كه داریم را رفع كند.

 درباره این اخبار بین اصولگرایان صحبتی نشده است؟

خیر. هیچ یك از این افراد بین اصولگرایان صحبتی نداشته‌اند. بنده عضو شورای ائتلاف اصولگرایان هستم و می‌دانم كه چیزی مطرح نشده است.

یك سال تا انتخابات ٩٦ باقی مانده است. آیت‌الله موحدی كرمانی اعلام كرده‌اند كه جلسات انتخاباتی شورای ائتلاف اصولگرایی بنا است به زودی كارش را آغاز كند. تحلیل شما از این مسائل چیست و چرا این مسائل مطرح می‌شود؟

مسلم است كه آیت‌الله موحدی كرمانی هرچه فرمودند، درست است. جریان اصولگرایی در انتخابات ٩٦ بی‌تفاوت نخواهد بود اما اینكه مصداقش چه كسی باشد درباره آن بحث خواهیم كرد.

 از نظر شما این مصداق چه افرادی می‌توانند باشند؟

درباره مصداق باید جمعا به نتیجه برسیم. باید بنشینند و جلساتی تشكیل شود تا به مصداق رسید.

جریان اصولگرایی چقدر جدی می‌خواهد در این انتخابات شركت كند؟

فكر می‌كنم به طور یقین اصولگرایان برای ریاست‌جمهوری فعال خواهند بود. واقعیت امر این است كه اگر شاخص‌ها را بخواهیم بگوییم كسانی باید به صحنه بیایند كه با مشكلات مردم آشنا باشند و برای رفع مشكلات مردم تدابیر لازم را داشته باشند. در حال حاضر حوزه اقتصاد اولویت یك جمهوری اسلامی است كه باید تلاش شود آن را حل كرد. چه بسا آقای روحانی بتواند در حل مشكلات اقتصادی گام‌های خوبی بردارد و اگر آقای روحانی توانست مشكلات را تا جای خوبی حل كند او فرد شایسته‌ای برای ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم است.  

 اگر این فرض را بگیریم كه آقای احمدی‌نژاد سال ٩٦ كاندید شود، جریان اصولگرایی چه رفتاری در قبال او خواهد كرد؟ آیا با او همكاری می‌كنند یا شما این همكاری را غیرممكن می‌دانید؟ از طرفی جریان اصولگرایی چگونه تكلیف خود را با جریانات پایداری مشخص می‌كند؟


در حال حاضر جبهه‌های مختلف جریان اصولگرایی باهم ائتلاف دارند. الان لااقل اختلافی در بین آنها وجود ندارد. البته در مورد مصداق صحبت نشده است كه نظرشان مثبت باشد یا منفی. اینها را باید به وقت خود بحث كرد. ما الان نه در مورد احمدی‌نژاد بحثی داریم و نه در مورد فردی دیگر. در شرایط خاص متغیرهایی در جامعه به وجود می‌آید و باید دید كه چه وضعیتی پیش می‌آید.

در مورد امكان و عدم امكانش بحث می‌كنیم. امكانش هست كه جریان اصولگرایی با احمدی‌نژاد همراهی كند؟

مصداقا ما الان هیچ بحثی نمی‌توانیم بكنیم چون الان نمی‌دانیم جریان‌های مختلف روی چه فردی توافق می‌كنند؛ چه بسا شرایط طور خاصی باشد.


ویدیو : كاندیداتوری قاسم سلیمانی شایعه است؟