سرنوشت بارسا چه می شود؟! : به نظر می رسد مردم کاتالونیا برای جدایی از کشور ...


به نظر می رسد مردم کاتالونیا برای جدایی از کشور اسپانیا مصمم هستند. طرفداری: به گزارش بی بی سی، اولین گام در جهت جدایی کاتالونیا از اسپانیا، با موفقیت انجام شد. دولت محلی کاتالونیا برای بدست آوردن حق جدایی، این رفراندوم نمادین را برگزار کرد تا با استفاده از نتایج آن، از سایر کشورهای اروپایی درخواست کمک کند.

در حالی که دولت مرکزی اسپانیا در مادرید، مخالف این همه پرسی بود و نتایج آن را بی ارزش خواند، دادگاه قانون اساسی اسپانیا خواستار لغو این مراسم شده بود. پس از شمارش آرا اعلام شد که چیزی در حدود 80 درصد مردم کاتالونیا، خواستار استقلال از اسپانیا هستند. منطقه کاتالونیا یکی از ثروتمندترین مناطق اسپانیاست و 20 درصد تولید ناخالص ملی اسپانیا، مربوط به کاتالونیاست.

پس از موفقیت جبق الطارق در جدایی از اسپانیا و به رسمیت شناخته شدن از سوی یوفا، بسیاری از کارشناسان معتقدند که مسئولان محلی کاتالونیا می خواهند با جدا کردن تیم های این ایالت، ضربه بزرگی به دولت مرکزی وارد کنند. در هر صورت با نتایج این رفراندوم، فشار بر روی دولت اسپانیا برای برگزاری یک همه پرسی با ضمانت اجرایی، بسیار بیشتر خواهد شد و این احتمال وجود دارد که سازمان های بین المللی در این مورد دخالت کنند.


ویدیو : سرنوشت بارسا چه می شود؟!