راهنمای ساعت به ساعت برای افزایش انرژی در محل كار : یك هفته از این برنامه پیروی ...


یك هفته از این برنامه پیروی كنید و نتیجه آن را ببینید. اگر با پیروی از این برنامه برایتان بهبودی حاصل نشد،‌ باید به پزشك مراجعه كنید و از او بخواهید كه وضعیت جسمانی شما را مورد بررسی قرار دهد هفت صبح: خسته‌اید و احساس بی‌حوصلگی می‌كنید. مدام به ساعت‌تان نگاه می‌كنید و قیافه‌ای درهم و عبوس دارید. حوصله پاسخ دادن به سوالات مشتری‌ها و ارباب رجوع‌ها را ندارید و بداخلاقی می‌كنید. اگر چنین حالاتی، ‌ویژگی شخصیتی شما نیست پس باید بدانید كه شما دچار خستگی مزمن شده‌اید.

حالت روحی آزاردهنده‌ای كه بر اثر كم‌خوابی،‌ خستگی زیاد، تغذیه نامناسب و بسیاری عوامل دیگر در شما پدید می‌آید. اگر این حالت‌ها در شما تنها مختص یك روز نیست و هفته‌هاست كه به آن دچارید، باید برای كاستن از خستگی‌های روزمره و افزایش انرژی خود،‌ چاره‌ای بیندیشید. در غیر این صورت بیماری و افسردگی به سرعت به سراغتان خواهد آمد. برای افزایش انرژی و كاستن از میزان خستگی‌های روزمره می‌توانید از راهنمای زیر كمك بگیرید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند , راهنمای خرید ساعت مچی , راهنمای خرید ساعت مچی مردانه

یك هفته از این برنامه پیروی كنید و نتیجه آن را ببینید. اگر با پیروی از این برنامه برایتان بهبودی حاصل نشد،‌ باید به پزشك مراجعه كنید و از او بخواهید كه وضعیت جسمانی شما را مورد بررسی قرار دهد اما اگر انرژی بیشتری پیدا كردید و اوضاع جسمانی‌تان رو به بهبودی رفت،‌ از این برنامه برای هفته‌های بعد نیز پیروی كنید.

اگرچه این را هم می‌دانیم با توجه به شرایط شغلی و اقتصادی فعلی اجرای كامل این برنامه شاید برای بسیاری از خوانندگان دشوار باشد؛ اما به برخی از آن‌ها كه می‌توان عمل كرد، نمی‌توان؟ و البته زمان عبادت و نماز نیز در این برنامه جای خود دارد

6 صبح اینگونه از خواب بیدار شوید

در روزهای آغاز برنامه‌ریزی، ساعت بیداری‌تان را 15 دقیقه قبل‌تر از زمانی كه باید بیدار شوید، تنظیم كنید. به این ترتیب آمادگی ذهنی شما به تدریج در روزهای آینده برای سحرخیزی بیشتر می‌شود.

پیشنهاد كارشناس: قبل از اینكه به رختخواب بروید، پرده اتاق خواب را به حالت نیمه كشیده درآورید. به این ترتیب، زمانی كه خورشید بالا می‌آید، مغز شما به آرامی ‌به تولید ملاتونین و آدرنالین می‌پردازد. بنابراین زمانی كه ساعت شما دقایقی بعد شروع به زنگ زدن می‌كند، شما در حالت نیمه بیدار هستید.

7 صبح صبحانه بخورید


یك صبحانه كوچك و البته مقوی می‌تواند محركی برای بهبود فرآیند متابولیسم شما در طول روز باشد.

پیشنهاد كارشناس: مقداری پنیر با گردو یا حتی كمی‌ آجیل هم می‌تواند شما را تا ظهر پر انرژی نگه دارد. مصرف مواد حاوی پروتئین و كلسیم انرژی شما را چند برابر می‌كند.

8 صبح در طول مسیر تمركز كنید.

زندگی كردن در محیطی كه مسافت كوتاهی با محل كار شما دارد، ‌به طور حتم بسیاری از خستگی‌ها و استرس‌های شما را كم می‌كند. محققان می‌گویند كه رفت و آمد زیاد به استرس و خستگی زیاد و كم شدن كارایی افراد منجر می‌شود.

پیشنهاد كارشناس:اگر رفت و آمد زیاد به محل كارتان غیر قابل اجتناب است، می‌توانید برای جلوگیری از خستگی زیاد، یك تمرین ساده ذهنی انجام دهید كه به رفع تنش و استرس کمک می‌کند: شما می‌توانید زمانی كه در اتوبوس یا قطار مترو نشسته و حتی ایستاده‌اید، برای لحظاتی فكرتان را از شلوغی محیط فارغ كنید و كمی‌ تمركز كنید. یعنی سعی كنید برای چند دقیقه به هیچ چیز فكر نكنید. این كار را می‌توانید در ماشین و در پشت چراغ قرمز هم انجام دهید.

9 صبح وسایل كارتان را مرتب كنید.

یك میز شلوغ می‌تواند به عاملی برای ایجاد استرس در شما تبدیل شود. البته اگر سیستم كاری شما فشرده باشد،‌شاید برای مرتب كردن كاغذها و پرونده‌ها زمان كافی نداشته باشید. بنابراین بهتر است مرتب كردن محیط كار و حتی انجام كارهای عقب افتاده را قبل از اینكه قرار ملاقات‌ها و جلسه‌ها آغاز شوند، انجام دهید.

پیشنهاد كارشناس: قبل از اینكه ایمیل یا نامه‌های جدید پستی را باز كنید، ‌یكی، دو دقیقه از وقت‌تان را برای سر و سامان دادن به نامه‌ها و پرونده‌های روی میز اختصاص دهید. ترفند سرعت دادن به انجام این كار نیز انجام آنها به صورت ایستاده است.

بهترین ساعت خواب برای کودکان , افزایش ساعت طرح ترافیک , راهنمای خرید ساعت
10 صبح كمی‌ قهوه بنوشید.

پژوهشگران دانشکده پزشکی ‌هاروارد قهوه را معجزه نجات‌گر غریقان خواب معرفی كرده‌اند. به عقیده این محققان زمانی قهوه می‌تواند خاصیت ضد خواب‌آلودگی داشته باشد كه شما به نوشیدن آن عادت داشته باشید.  البته نوشیدن بیش از حد قهوه می‌تواند منجر به استرس و حتی ایجاد اشكال در ادراک شما نیز بشود.

پیشنهاد كارشناس: ساعت 10 صبح می‌تواند زمان خوبی برای نوشیدن یک فنجان قهوه باشد. حدود 45 دقیقه طول می‌کشد تا كافئین به طور کامل جذب بدن شما شود. بنابراین نیمروز شما با این روش به طور كامل سرشار از انرژی و به دور از خواب‌آلودگی خواهد بود.

11 صبح میان وعده میل كنید.

خوردن یك میان وعده سالم و خوشمزه می‌تواند سطح انرژی شما را تا حدود زیادی بالا ببرد. علاوه بر آن مطالعات جدید تغذیه‌ای نشان می‌دهد كه یك میان وعده سالم و هماهنگ با برنامه غذایی روزانه موجب افزایش وزن شما نخواهد شد.

پیشنهاد كارشناس:خوردن یك میان وعده در مدت زمان كوتاهی پس از صبحانه نباید به زمان همیشگی ناهار خوردن شما بستگی داشته باشد. بر اساس تحقیقات جدید متخصصان تغذیه بهترین حالت تغذیه‌ای، ‌خوردن پنج وعده غذایی در طول روز است. بنابراین بهتر است قبل از اینكه به شدت احساس گرسنگی كنید،‌ یك میان وعده خوشمزه و البته سالم نوش جان كنید.

1 عصر ناهار را دور از میز كارتان بخورید.

برای اینكه از انواع مختلف باكتری‌ها و آلودگی‌های محیط كار در زمان غذا خوردن دوری كنید، بهتر است ناهارتان را دور از میز كارتان بخورید. هیچ عاملی بیش از اینكه شما بیمار شوید و مجبور باشید در تمام طول روز بی‌حال و بی‌رمق روی صندلی‌تان بمانید، از شما انرژی نمی‌گیرد.

پیشنهاد كارشناس: اگر این امكان برای‌تان وجود دارد،‌ بعد از ناهار به مدت 20 دقیقه پیاده‌روی كنید. این كار منجر به افزایش سطح دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین در خون و در نتیجه انرژی بیشتر برای بازگشت به کار می‌شود.

2 عصر یك چرت كوچك بزنید.

این پیشنهاد ممكن است كمی‌ خنده‌دار به نظر برسد اما یك چرت كوچك چند دقیقه‌ای انرژی شما را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. اگر شیوه و میزان كار شما این امكان را می‌دهد، می‌توانید در فاصله دقایقی كه منتظر دم كشیدن قهوه هستید،‌ سرتان را روی میز بگذارید و چند دقیقه بخوابید.

پیشنهاد كارشناس: ‌تنها 10 دقیقه استراحت و خواب در ساعت دو می‌تواند انرژی شما را برای بقیه روز تامین كند. اگر برای 10 دقیقه فرصت دارید و امكان این استراحت كوتاه را در ماشین دارید، می‌توانید برای چند دقیقه به ماشین‌تان بروید و كمی‌ بخوابید.

3 عصر به چشمانتان استراحت بدهید.

چشمان شما ممكن است در طول روز بسیار خسته شوند و در شما احساس درماندگی ایجاد كنند. بنابراین باید در طول روز بارها به چشمانتان استراحت بدهید تا در اواسط روز دچار كمی‌ انرژی و خستگی نشوید. هر از چند گاهی از پشت رایانه بلند شوید و به دست و صورت‌تان آب بزنید. 

پیشنهاد كارشناس: قانون 20 ، 20 ، 20 را عملی كنید. به این معنا كه هر 20 دقیقه یكبار به مدت 20 ثانیه به 20 سانتی‌متر دورتر از مانیتور خود نگاه كنید.

4 عصر حركات كششی انجام دهید.

تمرین‌های كششی بسیاری وجود دارد كه شما می‌توانید برای افزایش انرژی در بعدازظهر انجام دهید، بدون اینكه از روی صندلی بلند شوید و میز كارتان را ترك كنید.

پیشنهاد كارشناس: برای افزایش انرژی سعی كنید كه بیشتر تمارین كششی مربوط به ناحیه ستون فقرات و گردن را افزایش دهید.

30 ورزش برای افزایش انرژی بیتوته , 30 ورژش برای افزایش انرژی بیتوته , ورزش برای افزایش انرژی بیتوته

5 عصر كمی‌ خوش بگذرانید.

شاید برای شما ترك كردن محیط كار در یك ساعت مشخص، كار آسانی نباشد و ساعت خارج شدن شما از محیط كار، بین ساعت‌های پنج تا شش نوسان داشته باشد اما باید تا جایی كه امكان دارد این ساعت را به یك زمان مشخص نزدیك كنید. بر اساس یك مطالعه جدید، دقایق و ساعت‌های اضافه و حتی اضافه كاری، می‌تواند مشكلات زیادی را برای سلامت شما ایجاد كند.

پیشنهاد كارشناس: برای خارج شدن از محیط كار عجله نكنید. چند دقیقه قبل از زمان مشخصی كه همیشه از دفتر خارج می‌شوید، با همكاران‌تان خوش و بش كنید. حتی می‌توانید در حالی كه در یك دفتر كاری هستید با آنها چت كنید و كمی‌ بخندید. این كار موجب حفظ میزان انرژی شما در ساعت‌های پایانی روز می‌شود.

6 عصر در راه خانه انرژی بگیرید

اگر به موسیقی علاقه‌مندید، مدت زمانی كه شما برای رسیدن به خانه در اتوبوس یا مترو هستید، زمان مناسبی برای گوش دادن به موسیقی است. شما در تمام طول روز در محیط كار در سکوتی نسبی به سر برده‌اید. بنابراین بهتر است از این فرصت بهره بگیرید و با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان، دوباره انرژی بگیرید.

پیشنهاد كارشناس: توجه آگاهانه به خود و مرور رفتارها و وقایع روزی كه بر شما گذشته،‌ می‌تواند كمك بسیاری به افزایش تمركز و پیشگیری از خطاهای تكراری در شما باشد. علاوه بر آن تمركز بر یك فكر مشخص، ‌ذهن شما را از پریشانی و دغدغه دور نگه می‌دارد و به شما برای رفتن به خانه آرامش می‌دهد. گوش دادن به موسیقی به این فرآیند كمك بسیار زیادی می‌كند..

9 شب خوب بخوابید.

زنده كردن انرژی دوباره برای گذراندن یك دوره زمانی 16 ساعته یعنی از 5 صبح تا 9 شب فردا،‌ باید خوب بخوابید. به همین دلیل بهتر است هشت ساعت كامل را در حالی كه از رایانه، تلویزیون و تلفن همراه به دور هستید بخوابید.

پیشنهاد كارشناس: دوش گرفتن با آب گرم نیم ساعت قبل از خواب، به شما در داشتن خوابی آرام كمك می‌كند. قبل از خواب یك لیوان آب روی میز كنار تخت‌تان بگذارید تا اگر نیمه شب به دلیل گرمای هوا از خواب پریدید،‌ آن را بنوشید. نوشیدن آب درجه حرارت بدن شما را پایین می‌آورد و می‌توانید دوباره بخوابید.


ویدیو : راهنمای ساعت به ساعت برای افزایش انرژی در محل كار