دولت اسپانیا دستور انحلال تیم ملی موسوم به كاتالونیا را صادر كرد :       سه‌شنبه، ...



 

 

دستور بمباران هیروشیما توسط چه کسی صادر شد ؟ , هفته دولت , اسپانیا

 

سه‌شنبه، روز بزرگی برای مردم ایالت استقلال طلب کاتالونیا بود اما در نهایت طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد دستور لغو فوتبال ملی این ایالت صادر شد.

مردم ایالت جدایی طلب و تمامیت‌خواه کاتالونیا یکی از نماد‌های بسیار پررنگ و جدی خود را تیم ملی فوتبال موسوم به کاتالونیا می‌دانند و معتقدند با فوتبال به اهداف سیاسی خود نیز به راحتی دست پیدا می‌کنند.

تیم ملی کاتالونیا متشکل از اکثر بازیکنان کلیدی و بومی تیم فوتبال بارسلونا قرار است برای حضور مستقل در جام جهانی 2014 برزیل اعلام آمادگی کند اما از دو هفته پیش تلاش نمایندگان پارلمان اسپانیا این آرزوی قدیمی را به یک رویای کودکانه و بی اساس مبدل کرد.

احزابی چون سوسیال - دموکرات، مردم، کارگر، گالیسیا، آندلوس و صلح با قاطعیت به انحلال این تیم رای داده‌اند ولی اکثریت مجلس اسپانیا برای جلوگیری از شورش مردم یا پیامدهای غیر قابل پیش بینی این تصمیم ناگهانی دستور به تمدید فرصت تحقیق در این مورد را صادر کردند.

این دستور پارلمانی از سوی دولت اما هرگز جدی گرفته نشد و روز گذشته دستور انحلال قطعی این تیم با کلیه تشکیلات و اعضایش رسما صادر شد.

بسیاری بر این باورند که می‌شود به صورت نمادین تیم‌هایی با نام منتخب یک ایالت داشت اما نام‌گذاری تیمی به صورت تیم ملی غیر از تیم ملی اسپانیا خلاف قانون اساسی اسپانیا و تهدیدی برای تمامیت ارضی این کشور است.


ویدیو : دولت اسپانیا دستور انحلال تیم ملی موسوم به كاتالونیا را صادر كرد